Hvor ville I starte?
Fra : JSH [9800]

Dato : 21-01-08 14:32

Jeg skal kigge på et par pc-ere der er i stykker.

Når de tændes kommer der strøm til motherboardet og køleren/propellen over
cpu-en kører rundt. Der sker ikke mere og den kommer ikke til BIOS.

Hvor ville I starte med at fejlsøge?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-01-08 14:43

RAM'en !!

og derefter alle indstikskort

<mlr>

Fra : sjp

Dato : 21-01-08 19:09

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> RAM'en !!
>
> og derefter alle indstikskort

Jeps ram , derefter grafikkort og så resten

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 21-01-08 14:43

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> wrote in message
> [...]
>
> Når de tændes kommer der strøm til motherboardet og køleren/propellen over
> cpu-en kører rundt. Der sker ikke mere og den kommer ikke til BIOS.

Start med at sætte CPU'en i uden andet monteret på bundkortet - husk at
montere kabinethøjttaleren. Check så manualen, for at se, hvilke
fejlmeddelelser, bundkortet sender (i form af beep-lyde).

Hvis den udsender lange, kontinuerlige beep-lyde i den tilstand, betyder
det, at den leder efter ram.

Derefter sætter du så ram i og prøver igen. Hvad siger den nu?

Fra : kk

Dato : 21-01-08 15:06

> [...]
> det, at den leder efter ram.
>
> Derefter sætter du så ram i og prøver igen. Hvad siger den nu?
-og hvis den slet ikke siger noget: Prøv at skifte cpu.
mvh
kk

Fra : Henning

Dato : 21-01-08 15:32

On Mon, 21 Jan 2008 14:32:16 +0100, "JSH [9800]"
<jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> wrote:

>Jeg skal kigge på et par pc-ere der er i stykker.
Hvorfor? Når du end ikke ved hvordan du skal fejlsøge, hvorfor er du
så blevet bedt om at kigge på dem?

>Når de tændes kommer der strøm til motherboardet og køleren/propellen over
>cpu-en kører rundt. Der sker ikke mere og den kommer ikke til BIOS.
>
>Hvor ville I starte med at fejlsøge?

Ud med alle ndstikskort. tStrømforsyning - det er nemmest. Dernæst ram
- melder motherboard ramfejl virker cpu'en. Test et modul ad gangen.
Til sidst motherboard.
Husk ESD-sikring, ellers ødelægger du hurtigt mere end du gavner.
(Nej, har intet med radiator eller vandhane at gøre!)

Fra : J

Dato : 21-01-08 15:35

> [...]

>Når de tændes kommer der strøm til motherboardet og køleren/propellen over
>cpu-en kører rundt. Der sker ikke mere og den kommer ikke til BIOS.

Find en god strømforsyning.

Åbn kabinet og tilslut den løse strømforsyning til bundkort (evt. er
der 2 kabler til det) og diskette-drev (ikke til harddisk og optiske
drev)

Forsøg at boote på en diskette, alternativt på en CD (men uden at
harddisk sidder på)

Hvis ikke det virker: så er det kombinationen: cpu + bundkort + ram
der er syg.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-08 18:59

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når de tændes kommer der strøm til motherboardet og køleren/propellen over
> cpu-en kører rundt. Der sker ikke mere og den kommer ikke til BIOS.

1) Ta ram af og hør om den bipper.
2) Rest BIOS.
3) Ta' CPU'en af og sæt den i igen.
4) Ta' alt unødvendigt af som lan-kort mv.
5) Ta' fladkbel og strømstik af alle drev.
6) Stadig intet liv - prøv så en anden PSU.
7) Stadig død, ny bundkort, men prøv en lånerCPU først..

Fra : JSH [9800]

Dato : 22-01-08 00:02

Tak for Jeres svar.

Jeg har foreløbigt kun "pillet" ved den ene og det var grafikkortet.

Tak for Jeres input.