Køb af Spil Pc til ca. 8000 - 11500 råd mo~
Fra : Josephine

Dato : 21-01-08 11:01

Jeg står og skal købe en pc til spil - da min børn spiller de nye spil skal
den være kraftig. Vil et 8800gtx ikke være så meget bedre en 8600gtx at det
virkelig vil betyde noget.

Jeg er blevet rådet til en dell xps 420 med 22 skærm. de har en til 11.500 i
alt, men det er i overkanten af mit budget (havde regnet med 10.000 en kan
godt se det ikke er realistisk.)

Men så har jeg set en hos computermail der koster ca. 9.000 med vista home.
Så har jeg 2500 til en skærm.

Jeg er nok mest til at købe Dell, da jeg ikke selv er så godt til pc'er ,
men dog har en onkel jeg kan trække på. Men hvis den først er sat op er der
ingen problemer.

Så problemet er lidt , jeg vil helt have en en nem problemfri pc der er
hurtigt til spil og som kan holde 3-4 år før den skal skiftes.
Jo lavere pris jo bedre men uden at skulle samle eller installere selv.

Har I nogle bedre forslag ?

Hilsen
Josephine

Fra : /Ole \(600\)

Dato : 21-01-08 11:30

"Josephine" <J.fine@mail.familien.dk> wrote in message
> [...]
> hurtigt til spil og som kan holde 3-4 år før den skal skiftes.
> Jo lavere pris jo bedre men uden at skulle samle eller installere selv.

Jeg ville da foretrække Dell'en. Specielt, når det er en XPS, der har de
support 24/7, det er så på engelsk, men de har styr på det. Jeg har selv en
XPS, bærbar, og har intet at udsætte på det.

/Ole

Fra : co@ch [4130]

Dato : 21-01-08 12:25

"Josephine" <J.fine@mail.familien.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg står og skal købe en pc til spil - da min børn spiller de nye spil
> skal den være kraftig. Vil et 8800gtx ikke være så meget bedre en 8600gtx
> at det virkelig vil betyde noget.

Der er STOR forskel på 8600 og 8800 serien.
8800GTX rykker vildt, men et OC'et 8800GT rykker i visse tilfælde
vildere...og til væsentlig lavere pris.
8600 kan ikke følge med i de helt nye spil.

> Jeg er blevet rådet til en dell xps 420 med 22 skærm. de har en til 11.500
> i alt, men det er i overkanten af mit budget (havde regnet med 10.000 en
> kan godt se det ikke er realistisk.)

Jeg ville ALDRIG købe en mærkevarePC...du risikerer at miste din software
hvis du skifter HDD.
Jeg har prøvet det på en Dell. Hardisken gik itu, og jeg gad ikke sende den
til Dell og vente på en ny (til overpris), så jeg købte en og satte
i....Restore DVD'en kunne nu ikke bruges længere, da serienr. på HDD ikke
svarede overens med den fabriksmonterede...:-/

Prøv at kigge hos www.shg.dk og http://www.foeniks-computer.dk/ , de har en
del "bambus PC'er" at vælge imellem

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375679
http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=375667

http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=33736
http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=33737
http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=33738

Husk styresystem, tastatur+mus og skærm

Mvh
Bri@n

Fra : /Ole \(600\)

Dato : 21-01-08 13:14

> [...]
> i....Restore DVD'en kunne nu ikke bruges længere, da serienr. på HDD ikke
> svarede overens med den fabriksmonterede...:-/

Der er en kæmpe forskel på en almindelig Dell og deres XPS, jeg har max 12
arbejdstimer, hvis min ryger ned, så kommer der onsite support.¨

/Ole

Fra : Nicolai

Dato : 21-01-08 22:45

/Ole (600) wrote:

> Der er en kæmpe forskel på en almindelig Dell og deres XPS, jeg har max 12
> arbejdstimer, hvis min ryger ned, så kommer der onsite support.¨

Jo, men glemmer du ikke lige at fortælle, at du betaler ekstra for det?

> /Ole

Nic

Fra : /Ole \(600\)

Dato : 22-01-08 11:22

"Nicolai" <example@example.invalid> wrote in message

> Jo, men glemmer du ikke lige at fortælle, at du betaler ekstra for det?

Nej, ikke det første år, at jeg så har købt 3 år extra er noget andet.

/Ole

Fra : Dr.Phil

Dato : 21-01-08 13:01

> [...]
> hurtigt til spil og som kan holde 3-4 år før den skal skiftes.
> Jo lavere pris jo bedre men uden at skulle samle eller installere selv.

Kig på www.topdata.dk

Det er fine maskiner til prisen.
Du skal dog nok allierere dig med en gut som kan installere Windows(med
mindre du vil betale for det hos topdata.)

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-01-08 16:31

Dr.Phil wrote:

> Kig på www.topdata.dk

Det fuskerfirma!

De ta'r ret let på begrebet gamer-PC.

Jesper Poulsen

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 21-01-08 16:34

Jesper Poulsen frembragte:

> Det fuskerfirma!
>
> De ta'r ret let på begrebet gamer-PC.

De har ellers et glimrende bud.

http://www.topdata.dk/product.asp?product=4466&sub=260&page=1

--
mvh.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-01-08 18:29

Ludvig Nielsen wrote:

> De har ellers et glimrende bud.

Kig på "Game PC".

Jesper Poulsen

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 21-01-08 18:37

Jesper Poulsen frembragte:

> Kig på "Game PC".

Ved godt at ikke alle deres maskiner er egnede, men denne
"http://www.topdata.dk/product.asp?product=4466&sub=260&page=1" er,
helt bestemt egnet til spil.

--
mvh.

Fra : Per Nielsen

Dato : 21-01-08 18:51

"Ludvig Nielsen" <lunielsen @yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Ved godt at ikke alle deres maskiner er egnede, men denne
> "http://www.topdata.dk/product.asp?product=4466&sub=260&page=1" er, helt
> bestemt egnet til spil.

Jeg giver Ludvig ret. Man skal kigge sig lidt for blandt Topdata's tilbud,
men lige det her tilbud ser helt ok ud. At de så har andre "gamer" tilbud,
som egentlig ikke er gode nok til de nyeste spil (og næstnyeste) er en anden
sag. Man skal lige kunne skelne skidt fra kanal (eller have nogen til at
hjælpe sig med det). Ingen grund til at dømme Topdata under en kam. Men
selvfølgelig kan det være et problem at de mere ukyndige kan blive vildledt.
Men der tror jeg såmænd ikke Topdata er de eneste...

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-01-08 19:16

Per Nielsen wrote:

> selvfølgelig kan det være et problem at de mere ukyndige kan blive vildledt.
> Men der tror jeg såmænd ikke Topdata er de eneste...

Topdata er de eneste jeg har stødt på med den fuskerholdning.

Jesper Poulsen

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 23-01-08 07:36

Jesper Poulsen skrev:

> Topdata er de eneste jeg har stødt på med den fuskerholdning.

TDC har også, i en af deres seneste brochurer, kaldt en bærbar med et
Geforce 8600 GS, for den "ultimative gamer maskine". Det vil jeg også
sig er vildledende. Elgiganten har også gjort noget i samme retning.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-01-08 08:34

Rasmus Bertelsen wrote:

> TDC har også, i en af deres seneste brochurer, kaldt en bærbar med et

Nu er min postkasse rekvalmefri, så jeg har ikke set det

> Geforce 8600 GS, for den "ultimative gamer maskine". Det vil jeg også
> sig er vildledende. Elgiganten har også gjort noget i samme retning.

Det er _meget_ vildledende.

Jesper Poulsen

Fra : co@ch [4130]

Dato : 21-01-08 19:37

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Det fuskerfirma!
>
> De ta'r ret let på begrebet gamer-PC.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Jeg synes du helt ret, Topdata's GamePC lign.en ½hjertet GamerPC og jeg har
nu heller ikke den store tiltro til dem.

Jeg ved ikke hvorfor...de er bare ikke kendt nok. hvis du forstår?

Jeg har skrevet et par forslag tidligere i tråden,
og jeg er aldrig blevet snydt af hverken SHG eller Føniks-Computer.
Hos Føniks skal man dog være lidt mere årvågen m.h.t. at huske styresystem
og tastatur og lign., det foreslår de ikke for dig.

mvh
Bri@n

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-01-08 00:22

co@ch [4130] wrote:

> og jeg er aldrig blevet snydt af hverken SHG eller Føniks-Computer.

SHG.DK er min foretrukne hardwareleverandør

Men Dell XPS er nu heller ikke helt almindeligt Dell. Der er onsite
service på dem.

Jesper Poulsen

Fra : Josephine

Dato : 22-01-08 08:27

Tak for hjælpen alle sammen.

Jeg er stadi i tvivl om jeg får mere ud af at købe en quad en den med 2 og
hvad med wista 54 og vista 32. De koster næsten det samme.

Den skal, som skrevet før, mest bruges til spil.

Kh Jose Phine

Fra : J

Dato : 22-01-08 13:06

On Tue, 22 Jan 2008 08:26:34 +0100, "Josephine"
<J.fine@mail.familien.dk> wrote:

>Tak for hjælpen alle sammen.
>
>Jeg er stadi i tvivl om jeg får mere ud af at købe en quad en den med 2 og
>hvad med wista 54 og vista 32. De koster næsten det samme.

Så vidt jeg har læst, vil garvede spillere hellere have en dualcore
med en højere clock end en quad med noget lavere clock.

Hvis du absolut vil have Vista (og ikke gode gamle XP): hvis du putter
mere end 3 Gb ram i maskinen, skal det være 64. Ellers er 32bit'eren
den med bedst kompatibilitet overfor software (f.eks. flashplayer til
hjemmesider).

mvh

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-01-08 14:27

Josephine wrote:

> Den skal, som skrevet før, mest bruges til spil.

Hvis der skal spilles Far Cry på maskinen vil jeg anbefale 64-bit
Windows. Alt andet bør anvende 32-bit Windows.

Jesper Poulsen

Fra : Josephine

Dato : 22-01-08 15:05

> Hvis der skal spilles Far Cry på maskinen vil jeg anbefale 64-bit
> Windows. Alt andet bør anvende 32-bit Windows.

> [...]

Mit store søn spiller far fry, war craft, Company of heroes - og sikker
mange andre. Men det er dem han har fået af mig.

Så 32 eller 64.

Det lyder som 32 er bedst hvis man vil kunne spille det hele ?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-01-08 15:50

Josephine wrote:

> Det lyder som 32 er bedst hvis man vil kunne spille det hele ?

Ja. Ellers må man have dual boot med både 32-bit og 64-bit. Far Cry er i
en helt anden grafisk klasse under 64-bit OS (der skal en 64-bit Far Cry
til, men den er lige til at hente).

Jesper Poulsen

Fra : J

Dato : 22-01-08 16:27

On Tue, 22 Jan 2008 15:04:55 +0100, "Josephine"
> [...]

>Så 32 eller 64.
>
>Det lyder som 32 er bedst hvis man vil kunne spille det hele ?

Hvorfor køber I ikke en Wii til 2200 istedetfor det PC-monster ?
eller en Sony PS3 ?

Wii er rigtig sjov. Man får rørt sig.
Vi har købt een til it-afdelingen og bruger vores projektor som skærm
;-]
alle kan være med.

mvh

John

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 22-01-08 21:05

J wrote:

> Hvorfor køber I ikke en Wii til 2200 istedetfor det PC-monster ?
> eller en Sony PS3 ?

Man kan ikke spille Crysis på hverken Wii eller PS3.

Jesper Poulsen

Fra : Josephine

Dato : 23-01-08 08:01

Tak for hjælpen alle sammen.

Jeg har nu bestilt en game special fra mmvision , håber den er god.

Jeg har tjekket firmaet og de ser ud til at være lige så gode/dårlige som de
andre.

Ps. lad nu være med at fortælle det er et dårligt køb

Kh
jose Phine

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-01-08 08:06

Josephine:
> [...]
> andre.
>
> Ps. lad nu være med at fortælle det er et dårligt køb

Det kommer helt an på hvad den indeholder.

CPU/GFX/RAM osv.

--
mvh.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 23-01-08 08:15

Josephine har bragt dette til os:
> [...]
> andre.
>
> Ps. lad nu være med at fortælle det er et dårligt køb

Glem mit spørgsmål, har lige været inde og kigge, jo den ser yderst
fornuftig ud, dog ville jeg personligt vælge "Core2Duo E6850".

--
mvh.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 23-01-08 21:00

> [...]
> de andre.
>
> Ps. lad nu være med at fortælle det er et dårligt køb

Den er FED...
Så gjorde du alligevel det helt rigtige...valgte en "bambus PC"

Tillykke med den...den bliver du rigtig tilfreds med

Mvh
Bri@n

Fra : N/A

Dato : 22-01-08 12:40

Fra : Per Nielsen

Dato : 22-01-08 12:40

"Jørgen E." <je-2@post.cybersity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har netop lavet en rigtig god PC til spil for en bekendt
> og du kan evt. få "opskriften".
> Den beløber sig til kr. 10.000,- incl. 22" Samsung fladskærm
> men uden Windows.

Var det en "gamerskærm"? Hvilken?