TDC don't want your spam (b101)
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-01-08 20:10

PÃ¥ det seneste er TDC's backup-MX begyndt at afvise legitime mails med
nedenstående begrundelse. Det ville jo være fint, hvis det rent
faktisk var spam der var tale om, men nu drejer det sig altså om helt
legitim mail fra en mailingliste. Jeg har checket min egen maillog, og
jeg har *IKKE* selv bouncet noget fra afsenderen, så det er ikke der
misopfattelsen kommer fra.

Er der nogen der ved om man kan få TDC til at slå det her
nanny-filter (der åbentlyst ikke virker) fra for et givet domæne?

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

wegge@wegge.dk
SMTP error from remote mail server after end of data:
host backup-mx.post.tele.dk [80.160.77.109]: 550 Error:
TDC don't want your spam (b101)

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching

Fra : Hauge

Dato : 21-01-08 20:28

Anders Wegge Jakobsen wrote:
> På det seneste er TDC's backup-MX begyndt at afvise legitime mails med
> nedenstående begrundelse.

Hvorfor overhovedet bruge backup-mx?

Mvh Hauge

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-01-08 20:32

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> writes:

> Hvorfor overhovedet bruge backup-mx?

Fordi TDC filtrerer port 25 :(

Fra : Hauge

Dato : 21-01-08 20:41

Anders Wegge Jakobsen wrote:
> Fordi TDC filtrerer port 25 :(

Pokkers også, det vil min mailserver på 2 uafhængige private ADSL-linjer
være ked af at høre.

Mvh Hauge

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-01-08 20:59

> Pokkers også, det vil min mailserver på 2 uafhængige private ADSL-linjer
> være ked af at høre.

Ja, det tror jeg gerne. Har du gjort noget aktivt for at slippe af
med filteret?

BÃ¥de tcp og udp timer ud, uden at der nogen sinde er kommet en
forbindelse til den lokale port 25.

Fra : Hauge

Dato : 21-01-08 21:05

Hejsa
Anders Wegge Jakobsen wrote:
> Ja, det tror jeg gerne. Har du gjort noget aktivt for at slippe af
> med filteret?

Jæps, jeg ringede til TDC's kundeservice, og bad dem åbne for port 25. Der
gik ca. 10 minutter, så var der hul.
Det kræver selvfølgelig at du har fast IP via DHCP, men jeg mener nu også at
PPPoE er væk nu om dage, hvor man ikke kunne få åbnet for 25.

> Både tcp og udp timer ud, uden at der nogen sinde er kommet en
> forbindelse til den lokale port 25.

Prøv på min ip.

Mvh Hauge

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-01-08 21:21

> [...]

> selvfølgelig at du har fast IP via DHCP, men jeg mener nu også at
> PPPoE er væk nu om dage, hvor man ikke kunne få åbnet for 25.

Kunne du ikke bare have fortalt mig det med det samme?

Fatter supporten uden videre problemstillingen, eller er der en
hemmelig besværgelse der skal til?

Fra : Hauge

Dato : 21-01-08 21:32

Hejsa
Anders Wegge Jakobsen wrote:
> Kunne du ikke bare have fortalt mig det med det samme?

Hehe joeh, men så ville tråden dø så hurtigt ;) Sorry

> Fatter supporten uden videre problemstillingen, eller er der en
> hemmelig besværgelse der skal til?

De par gange jeg har haft grund til at skulle ringe vedr. port25, har der
ikke være nogle problemer.

Du ringer bare til support og siger "Jeg vil meget gerne have åbnet for port
25 på min ADSL-linje, så jeg kan sætte min egen mailserver op", så går der
ca. 10 sekunder, så har de fundet "det" i deres system, så blir der sagt at
det bliver opdateret næste gang der sendes opdatering til centralen. Det
*kan* der være kø på, så du kan også få at vide hvor lang tid der kan gå.
Du kan jo være uheldig at du ramler ind i en supporter der ikke har en
speciel høj refreshrate, så siger du pænt tak, og ringer op igen

Meld lige tilbage her, med hvordan det gik.

Mvh Hauge

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 22-01-08 10:55

> [...]

> Du kan jo være uheldig at du ramler ind i en supporter der ikke har en
> speciel høj refreshrate, så siger du pænt tak, og ringer op igen

Jeg startede med at ramme en der tilsyneladende ikke vidste hvad et
portnummer var, men hun var flink nok til at stille mig videre til en
der havde helt styr på problemstillingen.

> Meld lige tilbage her, med hvordan det gik.

Der skulle gerne være hul igennem om 10 minutter :)

Jeg undrer mig lidt over at TDC ikke fortæller at man kan slippe for
det #%#¤%# filter.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-01-08 14:17

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@obelix.wegge.dk> wrote in message
> Jeg undrer mig lidt over at TDC ikke fortæller at man kan slippe for
> det #%#¤%# filter.

Det gør de også, jeg fandt da de oplysninger på deres hjemmeside inden jeg
for nyligt bestilte en forbindelse hos dem (og har fået port 25 og 119)
åbnet.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 22-01-08 15:00

"N_B_DK" <N_B_DKspam@hotmail.com> writes:

> [...]

> for nyligt bestilte en forbindelse hos dem (og har fået port 25 og 119)

Fortæl mig lige hvor?

Noget helt andet er så at man åbenbart ikke kan stole på TDC's
kundeservice. Det er nu 4 timer siden "Der er lukket op om 10
minutter", og det er der ikke endnu.

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 23-01-08 22:01

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Noget helt andet er så at man åbenbart ikke kan stole på TDC's
> kundeservice. Det er nu 4 timer siden "Der er lukket op om 10
> minutter", og det er der ikke endnu.

Virker det nu?

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 23-01-08 22:17

Morten Brynjolf <morten@brynjolf.net> writes:

> Virker det nu?

Jeps, efter en mailudveksling med en meget venlig TDC-mand, der læste
med her :)

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 24-01-08 23:06

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Jeps, efter en mailudveksling med en meget venlig TDC-mand, der læste
> med her :)

Jeg talte med dem i eftermiddags, og der sagde damen at det ville virke
med det samme.
Her til aften modtager jeg stadig kun mails fra TDCs backup-mx.
Sjovt at de lover det virker med det samme når det ikke gør.

Fortalte den venlige TDC-mand noget, som kan hjælp mig, eller gjorde han
noget ved det?

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 25-01-08 08:30

Morten Brynjolf <morten@brynjolf.net> writes:

> Fortalte den venlige TDC-mand noget, som kan hjælp mig, eller gjorde
> han noget ved det?

Det sidste.

Fra : Hauge

Dato : 21-01-08 22:44

Hej igen
Anders Wegge Jakobsen wrote:
> Kunne du ikke bare have fortalt mig det med det samme?

Det har forøvrigt været omtalt *mange* gange i xdsl-gruppen. Så det er ikke
så ukendt, selvom mange ikke tror det er så nemt, som det er sagt her.

Mvh Hauge

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 21-01-08 23:09

> [...]

> så ukendt, selvom mange ikke tror det er så nemt, som det er sagt her.

Jeg var dum nok til at søge på MX'ens afvisningsteks, og den gav ikke
noget brugbart indenfor de første 5-6 sider af søgeresultaterne. Det
skulle der så gerne være rettet op på nu.