Kage i bagemaskine
Fra : Morten

Dato : 21-01-08 04:34

Har I nogle gode råd vedr. at bage kage i bagemaskine? Opskrifter er også
meget velkomne, hvis man kan tale om kageopskrifter som er særligt egnede
til bagemaskiner?

Bør man generelt piske dejen inden den kommes i maskinen eller klarer den
det fint selv?

Jeg kunne f.eks. godt tænke mig at lave nedenstående æblekage i min
bagemaskine:
150 g. mel
250 g. melis
2 æbler
1 spsk. kanel
2 tsk. vaniljesukker
1 dl rosiner
2 spsk. smør
1½ dl mælk
3 æg
2 tsk. bagepulver

Tror I at jeg skal bruge nogen bestemt rækkefølge/fremgangsmåde, eller kan
man komme alle tingene i maskinen og starte den, med et fornuftigt resultat
til følge?

Jf. opskriften skal man jo først piske æg og sukker til en fuftig masse
osv...det er bl.a. sådan noget jeg er usikker på om jeg skal gøre eller om
jeg trygt kan overlade det hele til maskinen (jeg har ikke prøvet at bage
kage i den før).

Og ja, man kan naturligvis prøve sig frem, men hvis nu der var andre der
havde gjort det, som ville dele ud af deres erfaringer, så ville det da være
rart at få et par fif med på vejen

På forhånd tak!

Mvh
Morten