Zell am See, hvad er der at se der eller o~
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 20-01-08 14:27

Hejsa Ng
jeg er så heldi at jeg skal med til zell am see.
men jeg må ikke stå på ski detsvære.
så hvad er der at opleve i byen eller omegen.
er der nolge bowling bane ??
svømmehal ???
nolge ting man skal se ???
gå i byen steder om aften ????
jeg har bil så jeg kan godt komme rundt omkring.

Håber at i kan hjælpe mig.
Thomas

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 21-01-08 10:49

Hej Thomas!
Bjerget Großglockner ligger 91 km fra Zell am See.
En hjemmeside om Großglockner http://www.grossglockner.at/
Mvh. Jesper

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 21-01-08 10:55

Hi Thomas!
Du kan beregne afstanden fra Zell am See til Großglockner på Google Maps
http://maps.google.co.uk/
Mvh. Jesper

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-01-08 20:57

"Jesper Pedersen" <jesperp04@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Hi Thomas!
> Du kan beregne afstanden fra Zell am See til Großglockner på Google Maps
> http://maps.google.co.uk/
> Mvh. Jesper

Dejligt bjerg - men Grossglockner strasse er lukket fra 6. november og
forventet først åbnet i starten af maj.
Det er jo et sted, hvor der falder meget sne. Vi var på bjergvandring (om
sommeren) i dalen, hvor Grossglockner Strasse starter på nordsiden mod Zell
Am Zee ved Bruck. Da vi var i godt 1500 m højde spiste vi i en hytte, hvor
de fortalte, at der var kun adgang til stedet i 4-5 måneder og om vinteren
var det ikke usædvanligt, at der kunne ligge op til 15 m sne ovenpå hytten.
Det viser da noget om forholdene på stedet.

Kurt

Fra : Ole

Dato : 24-01-08 08:26

Hej Thomas,

Du køber selvfølgelig et liftkort (dagkort evt) og går ture i bjergene eller
nyder udsigten fra en af bjergrestauranterne.

Om eftermiddagen fyrer du den af på afterskiing - der er jo ingen der kan se
om du har været på ski eller ej.

se evt mere her http://www.zellamsee.at/pinzgauerisch/ausflug.html

mvh
Ole