Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Snart kan de 20 kg fotoudstyr skrottes! (l~
Fra : Leif Langgaard

Dato : 19-01-08 11:54

Hej

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=368187

Imponerende ikke, billedet er taget med en mobiltelefon, bare lyset er godt
og kontrasten i motivet er god, så kan det da se meget godt ud!

Langgaard

Fra : jakob

Dato : 19-01-08 18:16

Leif Langgaard <langgaard@klarupnet.dx> wrote:

> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=368187

ja prøv lige at printe det i a3 :0). Bortset fra det så er det først nu
at de rent faktisk er brugbare og KUN til snapshots. De er jo langt
langt væk fra bare digicams stadigvæk.

Men det er faktisk ikke det der er det væssentlige. Det rigtigt
væssentlige er hvor meget glæde gav telefonen dig som fotografisk
redskab ?

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ole Larsen

Dato : 19-01-08 18:39

jakob skrev:

> [...]
>
> Men det er faktisk ikke det der er det væssentlige. Det rigtigt
> væssentlige er hvor meget glæde gav telefonen dig som fotografisk

Ja, det er nok naivt at tro, at det væsentlige skulle være telefonens
egnethed som fotografisk redskab (når vi nu taler foto)

http://olelarsen.eu/83/slides/2007-01-09-010b.html

Fra : Steffen

Dato : 19-01-08 20:48

jakob <none@none.invalid> wrote:

> [...]
>
> Men det er faktisk ikke det der er det væssentlige. Det rigtigt
> væssentlige er hvor meget glæde gav telefonen dig som fotografisk

Det er jo heller ikke meningen, at de skal bruges af folk som vil lave
store forstørrelser, men det kan bruges af folk, som tidligere tif deres
feriefotos med et engangskamera eller et billigt fixfokus kamera og som
får billederne kopieter i 10x15 og sat ind i et album.

-og her kan en del telefoner i dag sagtens konkurere

mvh
steffen

Fra : Jan

Dato : 21-01-08 13:03

> [...]
> får billederne kopieter i 10x15 og sat ind i et album.
>
> -og her kan en del telefoner i dag sagtens konkurere

De kan måske godt konkurere men ikke vinde kampen endnu i hvertfald. Så er
problemet med at få billederne ud af telefonen. Min datters samsung telefon
kan godt tage billeder, men ikke forbindes til en PC. eneste mulighed er at
sende billederne via GPRS til en telefon der kan. Så det kan gå hen og blive
godt for teleselskaberne

Fra : E.M.

Dato : 19-01-08 18:33

> [...]
>
> Imponerende ikke, billedet er taget med en mobiltelefon, bare lyset er
> godt og kontrasten i motivet er god, så kan det da se meget godt ud!

Hæhæ, ja af en telefon er det da ganske udmærket, men det får nu ikke mig
til at overveje at udskifte mit gode gamle 20D

Mvh. E.M.,