Spørgsmål ang Førtidspension
Fra : Fam Sørensen

Dato : 18-01-08 23:10

jeg har siden en færdsel ulykke i 1986 fået udbetalt førtids pension af
selvsagt helbreds mæssige grunde . men har flere gange forsøgt at vende
tilbage til arbejds markedet da jeg helst vil have et arbejde frem for
passiv forsørgelse..

har så fra 1.1 2008 fået fast asættelse i et firma og forventer at det vil
fungerer men ved det selvflg ikke . men min pension er så gjort hvilende . i
en et års periode hvor så man vil tage sagen op med hensyn til hvordan det
så er gået ..

men mit spørgsmål er at jeg selvfølgelig ikke har optjent ferie penge til
afholdelse af ferier i år 2008 men skal selvflg som alle andre afholde de
retmæssige ferier
hvilke muligheder har man for at modtage ferie penge af kommunen eller
andet til at holde ferie for ..

svar helst med henvisning til lov eller lign på forhånd tak ..

Ps. har ikke været medlem af fagforening i hele pension tilværelsen..

Fra : Bo

Dato : 19-01-08 16:53

On 19 Jan., 00:10, "Fam Sørensen" <40402...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> svar helst med henvisning til lov eller lign  på forhånd tak ..
>
> Ps. har ikke været medlem af fagforening i hele pension tilværelsen..

§ 8. En lønmodtager har ret til 25 dages ferie om året, uanset om der
er optjent ret til betalt ferie efter § 7.
Stk. 2. For en lønmodtager, der er omfattet af § 23, og som ikke har
optjent ret til betalt ferie hos arbejdsgiveren efter § 7, fradrages
4,8 pct. af månedslønnen pr. dag, lønmodtageren holder ferie.

Det er ingen pligt til at holde ferie, såfremt man ikke har
optjent