Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon EOS D20a og D20/30?
Fra : Leif Langgaard

Dato : 18-01-08 15:06

Hej

Nogle steder har jeg set ovenstående betegnelser for et Canon D20, et sted
stod der at det var "software" opdateret til et D30, er der nogen der ved
noget om det?

Er der forskel på de første D20 og de sidste?

Langgaard

Fra : Hans Kruse

Dato : 18-01-08 15:41

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in message
> [...]
> noget om det?
>
> Er der forskel på de første D20 og de sidste?

Canon 20Da er en IR version af 20D.
http://www.pma-show.com/canon/002_eos_20da.html. Google er din ven
Mvh,
Hans

Fra : Brian Lund

Dato : 20-01-08 20:27

> [...]
> noget om det?
>
> Er der forskel på de første D20 og de sidste?

En 20D "opdateret" til D30 må da være en nedgradering! ;)
3Mpixel, Maj 2000:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_eosd30.asp

30D derimod er en helt anden hardware end 20D, selvom huset er næsten magen
til.
20Da er et 20D uden IR filter, det er beregnet til astrofotografi.
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Canon/canon_eos20da.asp
http://kortlink.dk/dpreview/4q9f

20D(a) og 30D er dog meget ens, også på specifikationerne.

Brian