Kan det være rigtig ?
Fra : bøk

Dato : 14-07-01 22:12

Hej

I lang tid gav Ad-aware udslag, ved hver eneste scanning ?
Men ved et tilfælde fandt jeg synderen.

Det var Københavns Fondsbørs, hver eneste gang jeg besøger een
af deres sites,kvitteres der med en Doubleclick spion cookies.

Hvad er det for oplysninger de søger ???

mvh. bent

Fra : F.Larsen

Dato : 15-07-01 01:26

"bøk" <bekadan@image.invalid> wrote in message news:9iqcki$p5o$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> I lang tid gav Ad-aware udslag, ved hver eneste scanning ?

Hvilken scanning er det ?

--
Flemming

Fra : bøk

Dato : 15-07-01 01:50

"F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse news:Yp547.7504$ae6.435394@news010.worldonline.dk...

> Hvilken scanning er det ?

Hej
Det er programmet Ad-aware der bruges til at scanne for spyware
og dernæst slette det fundne, så uvedkomne ikke får oplysninger
om dig og dit system.
mvh. bent

Fra : F.Larsen

Dato : 15-07-01 15:19

"bøk" <bekadan@image.invalid> wrote in message news:9iqpda$jhq$1@sunsite.dk...

> Det er programmet Ad-aware der bruges til at scanne for spyware
> og dernæst slette det fundne, så uvedkomne ikke får oplysninger
> om dig og dit system.

Hvilken software har du så liggende på din maskine som er spyware ? og er det
Københavns Fontsbørs som programmet snakker med ?

--
Flemming

Fra : Stefan Lund

Dato : 23-07-01 22:54

> [...]
> af deres sites,kvitteres der med en Doubleclick spion cookies.
>
> Hvad er det for oplysninger de søger ???

De "søger" nok ikke oplysninger, men lader derimod Doubleclick lave
trafikanalyser for sig. Ved at Doubleclick (et internet-firma) smider en
cookie ned på maskinen, kan de logge hvordan du bevæger dig rundt på
fondsbørsens side, med det formål at lave kilometerlange rapporter over
brugernes adfærd på deres site.
Et konkret eksempel kunne være, at man loggede på en banner-kampagne. Her
ville man kunne se, hvilken banner du har klikket på, samt hvilke sider du
derefter kiggede på. Dette er kun relevant for grupper af besøgende (altså
ikke DIG, men de 47% som gør ligesom dig).

For mig at se ikke noget at blive bange for, eller være forarget over. Det
skulle forhåbentligt være med til, at fondsbørsen gør sine sider bedre og
nemmere at finde rundt i.

Jeg håber dette måtte berolige dig
SL