Turen går til Fuerteventura - Corralleljo ~
Fra : Webpoint

Dato : 17-01-08 12:06

Har søgt og søgt på nettet, men mangler nogle private rejseoplevelser.

Har du info som du vil dele. Både godt og skidt

Kim

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 17-01-08 16:56

On Thu, 17 Jan 2008 12:06:09 +0100, "Webpoint" <info@default.com>
wrote:

>Har søgt og søgt på nettet, men mangler nogle private rejseoplevelser.
>
>Har du info som du vil dele. Både godt og skidt

Har desværre ikke været der endnu - kun været på Lanzarote - Gran
Canaria -Tenerife, men påtænker da at skulle se Fuerteventura også.
Kan kun fortælle hvad en bekendt menete om øen - og det vbar:
Hvis man ikke er meget strandintresseret så er der absolut intet at se
- ikke nogen seværdigheder ud over nogen helt fantastiske lange
strande, men det er jo også dejligt. Men forventer man seværdigheder,
så skulle der ikke være nogen. Min bekendte anbefalede en tur med
færgen over til Lanzarote som en udflugt.
Faktisk er Fuerteventure den anden største af Kanarieøerne efter
Tenerife.
God tur.
Mogens

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-01-08 17:06

<mogens.amd64@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> færgen over til Lanzarote som en udflugt.
> Faktisk er Fuerteventure den anden største af Kanarieøerne efter

Jeg og min datter skal til Lanzarote til sommer. Findes der evt en guide til
og kort over seværdigheder på Lanzarote? Et "seværdighedskort" ville være
nice

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 17-01-08 20:15

>Jeg og min datter skal til Lanzarote til sommer. Findes der evt en guide til
>og kort over seværdigheder på Lanzarote? Et "seværdighedskort" ville være
>nice
-------------------

Måske der skulle oprettes et nyt emne - da vi jo ikke må ødelægge den
oprindelige tråd ang. Fuerteventura - men OK - her er mit bud på dit
spørgsmål.
http://www.lanzaroteisland.com/english/places_of_interest/

Og er du intresseret i en vejrudsigt - så kik her:
http://danish.wunderground.com/cgi-bin/findweather/getForecast?query=lanzarote

Lanzarote er en af mine favoritter - nem at komme rundt på - meget ren
og iorden alle steder. Barsk og gold med uhyre spænden og anderledes -
absolut ikke som noget I måske har set andre steder.
God tur.
Mogens

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-01-08 21:40

> [...]
> og iorden alle steder. Barsk og gold med uhyre spænden og anderledes -
> absolut ikke som noget I måske har set andre steder.

Jeg takker og bukker Jeg skal have kigget grundigt på det første link.

Fra : Bo

Dato : 17-01-08 14:29

On 17 Jan., 13:06, "Webpoint" <i...@default.com> wrote:
> Har søgt og søgt på nettet, men mangler nogle private rejseoplevelser.
>
> Har du info som du vil dele. Både godt og skidt
>
> Kim

http://www.gaths-rejseside.dk/Fuerteventura/fuerteventura.html

søg på Google og du finder 91 sider på dansk og mange flere på
engelsk

Fra : kim@kjo-privat.dk

Dato : 19-01-08 06:59

On 17 Jan., 12:06, "Webpoint" <i...@default.com> wrote:
> Har søgt og søgt på nettet, men mangler nogle private rejseoplevelser.
>
> Har du info som du vil dele. Både godt og skidt
>
> Kim

Min familie og jeg var en uge på Fuerteventura medio november måned
2007.
Desværre en stor skuffelse. Vi har været på såvel Gran Canaria som
Tenerife mange gange, og må nok sige, at der er en kæmpe forskel på
Fuerteventura og disse andre to øer. Fuerteventura en en gold og
kedelig ø. Vi boede på Aloe Club i Corralejo. Dejligt sted, men alt
for langt væk fra alting. Selve Corralejo er bestemt et besøg værd.
Så mit råd må være - drop Fuerteventura og overvej enten Gran Canaria
eller Tenerife.

kjo

Fra : Webpoint

Dato : 21-01-08 21:55

Ærgeligt nok, for biletterne er nu bestilt !

Vi skal bo på samme hotel, så mere info og evt. billeder fra området vil
være velkommen

Kim

Fra : AS

Dato : 22-01-08 17:40

Webpoint wrote:
> Ærgeligt nok, for biletterne er nu bestilt !
>
> Vi skal bo på samme hotel, så mere info og evt. billeder fra området vil
> være velkommen
>
> Kim

Ingen grund til at bekymre jer. Corralejo er langt hyggeligere end de
fleste kanariske ferie -"helveder". Kender ikke Aloe Club, men det er
altså ikke langt fra noget med mindre man slet ikke kan gå tre skridt.
Restaurant standarden er generelt rigtig god.

Anette

Fra : Webpoint

Dato : 22-01-08 20:40

Py ha, Anette.

Det var dejligt at få en anden mening på banen. Var parat til at afbestille
rejsen

Det lyder som om du har været på ferie der ? Har du godt tips som du vil
dele ?

Kim
"

Fra : simon

Dato : 23-01-08 13:51

Webpoint skrev:
> Ærgeligt nok, for biletterne er nu bestilt !
>
> Vi skal bo på samme hotel, så mere info og evt. billeder fra området vil
> være velkommen
>
> Kim

Hej Kim.
Vi har lige været på Fuerteventura i 14 dage.
Kom hjem den 21.1., så her er nogle oplysninger.
Vi boede i Corralejo, der er beliggende på nordspidsen
af Fuerteventura - nærmere betegnet Hesperia Bristol Playa,
hvorfra der kun er ca. 10 minutters gang til centrum eller
havnen.
Byen kan hurtig overses - vi gik adskillige ture rundt i
den. Der er en gammel bydel med smalle gader, samt de nye
bydele med hoteller og villaer.
En tur langs med havnen er dejlig. Der findes både en færge-
havn og en lystbådehavn samt en mindre badestrand.
Der sejler færger mellem Lanzarote og Fuerteventura hver
time. Ruten deles mellem Armas og Fred. Olsen.
Fred. Olsens er en expressfærge med en overfartstid på 12 minutter.
Fra bus-terminalen kan man komme med 2 forskellige ruter,
een til Puerto del Rosario (linie 6), og een til El Cotillo
(linie 8).
Fra Puerto del Rosario kan man komme videre til forskellige
steder. Vi kørte bl.a. til Moro Jable, der ligger på sydkysten.
Det er en længere tur, ca. 2 timer fra Rosario.
Billetpris ca. 6 euro for to fra Corralejo til Puerto del
Rosario, og ca. 18 euro for to fra Puerto del Rosario til
Moro Jable - vel at mærke hver vej.
Selve landet er øde og der er nogle få lavere bjergkæder, samt
et sand/ørkenområde nogle få kilometer syd for Corallejo.
Der findes mange gode spisesteder i Corralejo, f.eks.
La Tahona Tapas, og Tio Bernabe. Vi lagde dog mærke til, at
f.eks. Tio Bernabe lagde 1 euro på regning oven i de priser
der var på spisekortet - det synes vi ikke er i orden, når
man ikke gør det andre steder. Man får et rimeligt godt måltid
mad incl. drikkervarer for ca. 25-30 euro for to.
Der findes to store supermarkeder i byen - Hiper Dino i centrum
ved møllen, samt Spar supermerkado i nærheden af busstationen.
Jeg har lagt nogle billeder ud på google, og du kan se dem
på denne link:
http://picasaweb.google.com/oz1eee/200801Fuerteventura

med venlig hilsen
simon

Fra : Webpoint

Dato : 23-01-08 21:29

Hej Simon

Tak for de flotte billeder og den fine forklaring. Kanon at se billeder
dernede fra.

Det ser ud som om i har været der uden for sæson, eller er der bare så dødt
altid

Vejret så da også lidt trist ud, men billederne snyder vel ?

Var du med færgen til Lanzarote ? Var det dyrt ?

Tak

Kim

Fra : simon

Dato : 24-01-08 09:00

Webpoint skrev:
> Hej Simon

Hej Webpoint
> Tak for de flotte billeder og den fine forklaring. Kanon at se billeder
> dernede fra.

De fleste billeder er taget med et spejlreflekskamera Nikon D40 med et
tilkøbt objektiv 18-135 mm, nogle få med et Sony W55S kompact kam.
> Det ser ud som om i har været der uden for sæson, eller er der bare så dødt
> altid

Det er uden for sæsonen - december, januar og februar har det dårligste
vejr.
> Vejret så da også lidt trist ud, men billederne snyder vel ?

Vejret var dårligt, med skyet til overskyet 90% af den tid vi var der,
samt megen blæst - kun ca. 21 grader om dagen - ca. 13-14 om natten.
> Var du med færgen til Lanzarote ? Var det dyrt ?

Nej ikke denne gang - det er hundedyrt efter min mening - ca 32 euro
retur = 240 kr. pr. person.
> Tak

ilm.
> Kim

Erling

Fra : kim@kjo-privat.dk

Dato : 26-01-08 02:49

On 23 Jan., 13:51, simon <nyhed.x...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ved møllen, samt Spar supermerkado i nærheden af busstationen.
> Jeg har lagt nogle billeder ud på google, og du kan se dem

Her er et link til nogle af vores billeder fra Fuerteventura
http://www.panoramio.com/user/666981/tags/Fuerteventura
Med venlig hilsen
kjo