diagram efterlyses
Fra : JSH [9800]

Dato : 16-01-08 22:04

Hej
Jeg skal skifte en harddisk i en bærbar pc mærket:

Acer Aspire 1362L

men jeg kan ikke finde et diagram på deres hjemmeside, der viser hvorledes
den bærbare ser ud når "skallen" er taget af.

Er der nogen her der er bedre til at søge?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-01-08 22:24

On Wed, 16 Jan 2008 22:03:45 +0100, "JSH [9800]"
<jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> wrote:

> [...]
>den bærbare ser ud når "skallen" er taget af.
>
>Er der nogen her der er bedre til at søge?

Acer holder deres service manualer tæt til kroppen, men en google
søgning afslører at en del kan findes på nettet...

Men iøvrigt behøver du næppe en manual for at skifte harddisk. Den
skal ikke skilles helt ad. Du nøjes med at fjerne skruerne over
harddisken og trække dette låg af - Det kan/skal evt løsnes forsigtigt
med en kniv.

<mlr>

Fra : JSH [9800]

Dato : 16-01-08 22:27

"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> skal ikke skilles helt ad. Du nøjes med at fjerne skruerne over
> harddisken og trække dette låg af - Det kan/skal evt løsnes forsigtigt

Ja, det troede jeg også. Men der er kun et låg over ram og et låg over
modem/wifi-lan. Intet låg til harddisk.

(det er der på min Compaq)

Fra : dw

Dato : 16-01-08 22:32

JSH [9800] skrev:
> "Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i meddelelsen

> Ja, det troede jeg også. Men der er kun et låg over ram og et låg over
> modem/wifi-lan. Intet låg til harddisk.
>
> (det er der på min Compaq)

Den sidder ikke "i kanten" af maskinen?
Ligesom cdrom drevet bare anderledes :P

Fra : Lasse Jensen

Dato : 16-01-08 22:35

JSH [9800] wrote:

> "Michael Rasmussen" <mlr@invalid> skrev i meddelelsen

> Ja, det troede jeg også. Men der er kun et låg over ram og et låg over
> modem/wifi-lan. Intet låg til harddisk.
>
> (det er der på min Compaq)

Prøv at kigge under tastaturet. Det er nok en liste der skal fjernes over
tastaturet, oppe mod skærmen, med et par skruer under. Fjern dem og løft
tastaturet op. Pas på det teflonkabel der forbinder tastaturet med
bundkortet.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : JSH [9800]

Dato : 17-01-08 23:15

Problemet er nu løst:

Når batteriet blev pillet ud sad harddisken således at den kunne rives ud
ved at tage fat i en plastiksnip. Egentligt smart

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-01-08 23:18

On Thu, 17 Jan 2008 23:15:19 +0100, "JSH [9800]"
<jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> wrote:

>Problemet er nu løst:
>
>Når batteriet blev pillet ud sad harddisken således at den kunne rives ud
>ved at tage fat i en plastiksnip. Egentligt smart

Lyder ganske rigtig smart...

Men hvordan pokker fik du ideen til at kigger der ?

<mlr>

Fra : JSH [9800]

Dato : 18-01-08 10:45

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i meddelelsen

> Lyder ganske rigtig smart...
>
> Men hvordan pokker fik du ideen til at kigger der ?
>
> <mlr>

Hej Michael
Det var en ide´ "jeg" fik da jeg i en nyhedsgruppe så at en anden person
havde haft samme problem. Jeg søgte i Googles nyhedsgrupper.