dating.dk og reklamer
Fra : Peter T.

Dato : 11-01-08 20:21

Pt. kører der en serie reklamer for dating.dk på www.dba.dk, som viser
fotos samt nick på brugere på sitet. Jeg har kendskab til et par brugere,
som aldrig har givet Freeway lov til at bruge deres ansigt i reklamer.

Er dette en lovlig fremgangsmåde?

Reklamen kan ses cirka midt på siden efter nogle tastetryk på F5.

--
Peter T.

Fra : Holst

Dato : 11-01-08 20:39

Peter T. wrote:

> Pt. kører der en serie reklamer for dating.dk på www.dba.dk, som viser
> fotos samt nick på brugere på sitet. Jeg har kendskab til et par brugere,
> som aldrig har givet Freeway lov til at bruge deres ansigt i reklamer.

Mon ikke de har lov til det, hvis man nærlæser deres betingelser?

> Reklamen kan ses cirka midt på siden efter nogle tastetryk på F5.

Adblock Plus er en herlig ting

Fra : Peter T.

Dato : 11-01-08 21:31

Holst udviste en rettidig omhu og skrev:

> Mon ikke de har lov til det, hvis man nærlæser deres betingelser?

Tjoh... Jeg er gammel haj derinde og kender en god sjat festfolkens derfra
- der i blandt et par stykker af dem, som er blevet eksponeret på dba.dk.
De er pænt utilfredse med det.

> Adblock Plus er en herlig ting

Ja. :) Jeg bruger normalt FF, men måtte åbne IE, da jeg fik nys om det via
msn.

--
Peter T.

Fra : Holst

Dato : 11-01-08 22:20

Peter T. wrote:

> Ja. :) Jeg bruger normalt FF, men måtte åbne IE, da jeg fik nys om det via
> msn.

Man kan jo slå Adblock fra midlertidigt - det gjorde jeg.

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-01-08 20:43

Holst wrote:

> Mon ikke de har lov til det, hvis man nærlæser deres betingelser?

Det samtykke skal formentlig være temmelig eksplicit i aftalen, og ikke
begravet somewhere på bedste Facebook maner...

--
Jesper Lund

Fra : Peter T.

Dato : 11-01-08 21:28

Jesper Lund udviste en rettidig omhu og skrev:

> Det samtykke skal formentlig være temmelig eksplicit i aftalen, og ikke
> begravet somewhere på bedste Facebook maner...

Og det samtykke eksisterer ikke.

--
Peter T.