USA, billeje
Fra : Freddy

Dato : 16-01-08 22:40

Hej Gruppe.

Vi tager et smut til USA, nærmere bestemt Seattle, leje bil, køre ned
sydpå - formentlig San Diego, flyve indenrigs tilbage til Seattle - og
hjem.

Nogen, der har erfaringer med billeje - vi skal selvfølgelig have en
stor "sjov" bil til langfart

Vi skal også bestille hotel hjemmefra til to dage i Seattle. Hvor i
byen skal man bo ?

Freddy

Fra : Bjarne

Dato : 17-01-08 09:04

> [...]
> "sjov" bil til langfart
>
> Vi skal også bestille hotel hjemmefra til to dage i Seattle. Hvor i byen

Forrige år lejede jeg hos Alamo i Seattle Tacoma lufthavn. Vi nappede fem
stater uden problemer, og fik endda skiftet bilen i Lax Vegas pga et fladt
hjul og endda selvom vi havde pillet nogle sæder ud og gemt dem lokalt i
Seattle... Men det voldte ingen problemer - utroligt nok - da jeg aflevede
den byttede bil i Seattle 3 uger senere med ekstra sæder var kommentaren
bare, det finder vi ud af. En bil i Las Vegas med manglende sæder og en i
Seattle med ekstra sæder, jeg var bange for at jeg ville blive opkrævet
noget ekstra... Men nej. Jeg har lejet flere gange hos Alamo og de giver
fornuftig service synes jeg.
Nemme og medgørlige.

I Seattle ligger der en "billig" luksus Sushi restaurant nede på havnen...
DEN ER GO' kan desværre ikke huske navnet, men burde være ok let at finde
hvis man kigger guider etc.

mvh
Bjarne

Fra : Finn Møller

Dato : 25-01-08 00:50

"Freddy" <freddy@fremad-data.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stor "sjov" bil til langfart
>
> Vi skal også bestille hotel hjemmefra til to dage i Seattle. Hvor i

Hej

Har boet på The Moore Hotel i Seattle, det var en god oplevelse
(http://www.moorehotel.com/). Det ligger centralt og koster ikke en formue.
Selve værelserne er ikke det voldsomme, men OK, rene og pæne. Det, der gør
hotellet til lidt over normalen, er den meget gode betjening. F.eks. når vi
skulle ud og spise, fik vi en række gode forslag til restauranter. Det var
virkelig et sted, hvor vi følte os velkomne.

Og så er Seattle er i øvrigt en dejlig by.

Mht. billeje bør I finde et selskab, hvor der ikke er envejsleje. Så vidt
jeg lige husker, har FDM Travel en ordning, hvor der ikke er envejsleje
mellem vestkyststaterne (evt. mellem lufthavnene). Men også andre selskaber
kan have ordninger, hvor der ikke er envejsleje.

mvh.

Finn