Hvor får man en god Wienerscnitzel i Berli~
Fra : Karsten Madsen

Dato : 16-01-08 18:11

Hej

Vi har tradition for at tage et smut til Berlin hvert år. I år skal vi
have vores datter med, og mindsanten om hun ikke "stiller krav" om en
restaurant, hvor man kan få en god Wienerschnitzel .

Mon der er nogen her, som har et godt bud på hvor i Berlin man bedst
kan finde dette (vi skal bo i Mitte)?

Med venlig hilsen
Karsten

Fra : Zillyink

Dato : 16-01-08 20:13

"Karsten Madsen" <karsten@madsen.fjern-mig.tdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen
> [...]
> Wienerschnitzel .
>
> Mon der er nogen her, som har et godt bud på hvor i Berlin man
> bedst kan finde dette (vi skal bo i Mitte)?

"Marjellchen" på Mommsenstrasse 9, der ligger imellem Ku?dam og
Kantstrasse

52°30'11.08"N 13°19'2.43"E

Sikkert valg, fås ikke meget bedre.

(Trad. østpreussisk mad - mad for mænd - ok priser)

http://www.marjellchen-berlin.de/
--
Baumann

Fra : alexbo

Dato : 16-01-08 20:39

"Karsten Madsen" skrev

> Mon der er nogen her, som har et godt bud på hvor i Berlin man bedst kan
> finde dette (vi skal bo i Mitte)?

Hvis ikke du finder hvad du søger er dette måske en mulighed,
når ikke man kan se hvad man spiser er det svært at smage forskel.
Jeg skal sige at jeg ikke har prøvet selv, kun fået det anbefalet.

http://www.unsicht-bar.com/unsicht-bar-berlin-v2/de/html/home_1_idee.html

mvh
Alex Christensen

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 16-01-08 21:06

Karsten Madsen" <karsten@madsen.fjern-mig.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
news:mn.84427d8197607abc.84621@madsen.fjern-mig.tdcadsl.dk...> Hej

> [...]
> krav" om en restaurant, hvor man kan få en god Wienerschnitzel .
>
> Mon der er nogen her, som har et godt bud på hvor i Berlin man bedst kan

Jeg har spist Wienerschnizel følgende to steder som begger ligger i
Prenzlauer berg:

Masopust?s som er en lille østrigsk "Heurigen". Har en meget stor schnizel
hvor de stadig venter på en der kan spise 3 portioner. En meget venlig
betjening og stedet er for lokale. Schnizlelen er god velsmagende, og med
brasede kartofler til.

http://www.heuriger-in-berlin.de/index.html

Og så er der Prater restaurant som er lidt dyrere og som er et stort sted
beregnet til mange mennesker. Schnizlelen var også af en god størrelse og så
vidt jeg husker var der stegte kartofler til. Prater publikummet er mere
internationalt da Prater står i hver en guidebog, da det er den ældste
biergarten i Berlin. Prater Biergarten som er en del af Prater er altid et
fast punkt på vores Berlin besøg. Jeg var forøvrigt sammen med konen i
Biergarten da de åbnede op for sæsonen for snart 2 år siden og fik
grillpølserne gratis, da det var tradition til den første gæst i sæsonen.
Biergarten er altid et besøg værd i godt vejr så måske kan det kombineres.

http://www.pratergarten.de/

Mvh

Karsten H. Larsen

">

Fra : Karsten Madsen

Dato : 17-01-08 18:06

Hej

Tak for alle svarene!

jeg har kigget på jeres forslag, og umiddelbart tror jeg at denne her:

http://www.heuriger-in-berlin.de/index.html

Vil være den bedste for os. Den er lokal, i OK afstand fra Mitte & så
er det jo en lidt sjov konkurrence de har

Tror du at det er god ide at bestille bord, Karsten, eller er det OK
bare at møde op (vi skal afsted i begyndelsen af februar)?

Med venlig hilsen
Karsten M.

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 17-01-08 20:05

"> Tror du at det er god ide at bestille bord, Karsten, eller er det OK
> bare at møde op (vi skal afsted i begyndelsen af februar)?
>
> Med venlig hilsen
> Karsten M.

Jeg ville ikke bestille bord men jeg skal da ikke udelukke at det skulle
være nødvendigt en fredag aften, men jeg tror det ikke. Ellers har de en bar

Mvh Karsten

Fra : Karsten Madsen

Dato : 18-01-08 06:52

Hej Karsten L.

Glimrende, tak for det: Ikke mindst for info'en om baren

Med venlig hilsen
Karsten M.

Følgende er skrevet af Karsten H. Larsen:

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 19-01-08 11:30

Hej Karsten M

Hvis du vil andre anbefalinger om restauranter i Berlin siger du bare til.
Det kunne også være at du selv havde et par stykker i ærmet.

Hilsen

Karsten L

Fra : Karsten Madsen

Dato : 20-01-08 16:11

Hej Karsten L.

Tjohh, der er efterhånden gået en del tradition i den hvad angår
restauranter. Vi har en tendens til at vende tilbage til disse hersens
to igen og igen:

Kamala - thailandsk restaurant i Oranienburgerstrasse. God mad i
hyggelige omgivelser, og så er den til og med ikke dyr. Der er lidt
mere info om den her: http://www.toytowngermany.com/berlin/kamala.html

Block House ved Alexanderplatz (Karl-Liebknecht-Straße 7). En
bøf-kæde-restaurant, som normalt ellers ikke liiige er det jeg ville gå
efter. Men maden er usædvanlig god, og så har de en fantastisk
Washington rødvin til en usædvanlig god pris . Vi bruger typisk
denne her som en slags "vi-skal-lige-lande-i-Berlin-restaurant".
Http://www.block-house.de

Med venlig hilsen
Karsten M.

Karsten H. Larsen formulerede lørdag:

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 20-01-08 19:58

Hej Karsten M

> Hej Karsten L.
>
> Tjohh, der er efterhånden gået en del tradition i den hvad angår
> restauranter. Vi har en tendens til at vende tilbage til disse hersens to
> igen og igen:

Jeg kender godt det med vi-skal-lige-lande-i Berlin-restaurant.
Vores er en indisk restaurant som hedder: "aapka", som foreløbig er den
bedste indiske restaurant vi har prøvet i Berlin.
http://www.aapka.de/ Prenzlauer Berg

Hvis man er storkødspiser skal man prøve den brasilianske restaurant: "Villa
Rodizio" Deres specialitet er rodizio hvor store spyd bliver grillet og 9
forskellige spyd bliver båret rundt og kødet skåret af. Der er
tilbehør-buffet til med diverse, Men jeg må må indrømme at det er kødet der
trækker. Et måltid tager omkring 2 timer og koster 19 Euro. Har et godt
Cocktailkort.
http://www.villa-rodizio.de/ Prenzlauer Berg

"Die Stäv" er en helt speciel Tysk/Berlinsk restaurant hvor der altid er
proppet men det tager kun 10-15 minutter at få plads efter man har fået en
øl oppe ved baren. Man kan sagtens blive placeret ved et bord hvor der
sidder andre mennesker. Deres Schweinehaxe (Eisbein med sprødt skind) smager
rigtig godt. Derudover har de flammekuchen som er en blanding af pizza og
tærte). Det er en hurtig effektiv restaurant. Absolut et besøg værd.
http://www.staev.de/staev-berlin/index-berlin.html Mitte

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 20-01-08 20:00

Hilsen

Karsten L

Fra : Erik

Dato : 19-01-08 11:52

Hej Karsten

Den bedste wienerschnitzel i berlin får man efter min erfaring i
"Grossbeerenkeller". Ud over traditionel tysk mad, når det er bedst, får man
ægte berlinerstemning. Restauranten drives af et par ældre damer, som har
mange stamkunder, det er stedet hvor mange tyske skuespillere kommer,
hvilket billederne på væggen dokumenterer.

Det ligger i Kreutsberg, altså ikke lige i Mitte, men man kan tage U-bahn
næsten lige til døren.

Adressen er:

Großbeerenkeller
Großbeerenstr. 90
10963 Berlin
tlf.: +49307424984

God tur!

mvh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-08 18:47

Min kone og jeg kan godt lide Escados som ligger ved Alexander Platz
og bag hotel Park Inn

/Gubbi