Rejse til Japan
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-08 23:34

Hej
Vi skal omkring påsken en 14 dages rundrejse med tog i Japan. Vi rejser 3
generationer sammen, og hvor bedsteforældrerne er medio 70, og børnene 13 og
18. Vi rejser fra hotel til hotel, med typisk 2-3 overnatninger pr. sted.

Hvilken form for tasker vil i forslå, traditionelle kufferter eller
rygsække?

Vi skal besøge vores tidligere udvekslingsstudent i Hiroshima, men hun siger
der ikke er så meget at se der. Vi skal naturligvis se Atomic Dome og
Miyajima; men er der andre steder man bør se?

Er Visakort brugbart i Japan?

Andre råd omkring Japan modtages gerne.

Hilsen
Karsten

Fra : F. Baumann

Dato : 17-01-08 12:53

"Karsten Skov" <kskov(AT)post.tele.dk> skrev i en meddelelse: .
> Vi skal omkring påsken en 14 dages rundrejse med tog i Japan.

> Hvilken form for tasker vil i forslå, traditionelle kufferter eller
> rygsække?

Tjaeh, vi sværger til trollyes (kufferter med stanghåndtag og hjul)

> Vi skal besøge vores tidligere udvekslingsstudent i Hiroshima, men hun
> siger der ikke er så meget at se der. Vi skal naturligvis se Atomic Dome
> og Miyajima; men er der andre steder man bør se?

Hm, et besøg i Kyoto burde vel være på programmet for at se: Det gyldne
tempel, Miho museum, Besøg Nara, Ginkakuji templet og bare Kyoto i
almindelighed.

Besøge byen Takayama hvor det hele står som for århundrede
siden...forrygende.

Glem ikke at booke ind på Ryokans med "ons" (varme bade med vand fra kilder)

> Er Visakort brugbart i Japan?

Njaeh.. nej ikke rigtigt. Japan er stadig til kontanter.

> Andre råd omkring Japan modtages gerne.

Prøv at komme ind til et te-party og lær hvordan man laver og drikker te i
et mediativt miljø....meget lækker og berigende oplevelse.
Køb evt. Railpass hjemmefra og aktiver det først den dag i for alvor skal
bruge det.
Husk deres skikke med at give og modtage med begge hænder.
Visitkort!! (de elsker det)
Deres skikke med af tage fodtøj af og iføre sig slippers.
Aldrig diskutere højlydt, blive vred osv. hvis uenighed eller misforståelse
opstår!
At man normalt ikke prutter om priser, men i Akihabara (den elektriske by i
Tokyo) kan man godt forhandle om udgående modeller.
At man ikke giver drikkepenge, med mindre at servicen har været
"ekstraordinær"

Køb rejsebøger om Japan fra f.eks. Politiken, Lonely Planet oa.

Fra : Eivind

Dato : 17-01-08 21:22

> [...]
>18. Vi rejser fra hotel til hotel, med typisk 2-3 overnatninger pr. sted.

Glæd jer, det er en oplevelse for livet!

>Hvilken form for tasker vil i forslå, traditionelle kufferter eller
>rygsække?

Kufferter med hjul burde ikke være noget problem, man kan få
transporteret kufferter mellem byerne billigt og hurtigt, kig efter et
gul/grønt skilt med to katte eller spørg på hotellerne. så kan I evt
pakke en stor kuffert med tøj osv til den sidste halvdel af rejsen og
sende den . se http://www.japan-guide.com/e/e2278.html

> [...]
>der ikke er så meget at se der. Vi skal naturligvis se Atomic Dome og
>Miyajima; men er der andre steder man bør se?

Du kan som regel bruge Visa til at købe souvenirer og spise på
resturant med. Men find en Citibank-automat første dag og tag nogle
kontanter ud i tillæg. Ikke tænk på lommetyverier, de er så godt som
ikke eksisterende.

>Andre råd omkring Japan modtages gerne.

Overvej et kort ophold på et traditionelt Ryokan med varme kilder,
http://www.japaneseguesthouses.com/index.htm

Kyoto og/eller Nara er et must at besøge.

Tsujiki Fiskemarked i Tokyo er en oplevelse, helst tidligt om
morgenen, det kan være lidt trangt og småkaotisk så det er måske ikke
noget for de ældste.

http://www.japan-guide.com/ er en rigtig god ressource, bl.a med ting
man bør se i de forskellige byer.
Prøv en masse forskellige af deres mad, se f.eks
http://www.japan-guide.com/e/e2035.html

Danske mobiltelefoner virker ikke i Japan.

Du kan kigge på mine billeder fra japan her
http://www.eivind.dk/japan/

Fra : F. Baumann

Dato : 18-01-08 12:02

"Eivind" <vakseviggoNO@SPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> resturant med. Men find en Citibank-automat første dag og tag nogle
> kontanter ud i tillæg. Ikke tænk på lommetyverier, de er så godt som

I f.eks. Narita Lufthavn skal man lede rigtig godt efter en maskine der
tager int. kreditkort, så hvis ikke der er sket noget de sidste år, så står
der en maskine oppe på førstesalen i lufthavnen små 10 min. gang fra
ankomsthallen.

Hverken taxi, tog eller busselskaber tog imod Visa ell. Mastercard, men det
kan selvfølgelig været ændret nu. Tjek lufthavnssiderne ud.

> Danske mobiltelefoner virker ikke i Japan.

utms / 3g telefoner burde gøre.