Mystisk hotelbookning i Berlin?
Fra : Martin Christiansen

Dato : 15-01-08 23:18

Hejsa.

Vi er ved at booke hotel i berlin og kan booke det samme hotel på 2 måder:

1) På hotellets egen hjemmeside
2) På Map24.com (ruteplanlægningsside med hotelsøgning).

På det samme hotel i samme periode (13. - 16. marts, 2 personer, 1 stk.
dobbeltværelse, incl. morgenmad):

På hotellets egen hjemmeside: ?485
Via Map24's hotelsøgning: ?273

Vi synes, det er en vanvittig forskel - er det normalt?

Når man bestiller via Map24, sker det via et engelsk rejsebureau -
OctopusTravel.com i England. Jeg har luret på, om der kommer yderligere
omkostinger til den opgivne pris, men ved at klikke mig igennem
bookningssiderne og komme helt frem til siden, hvor jeg skal indtaste
kreditkortoplysninger kan jeg se, at beløbet dér stadig står til ?273. Så
kan der da ikke komme flere omkostninger på, eller hvad?

Har I nogen erfaringer med at booke hoteller igennem Map24?

-Martin.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 15-01-08 23:30

"Martin Christiansen" <martin@martFJERNinogkarin.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
>Vi er ved at booke hotel i berlin....

Jeg kan se, at euro-tegnene i indlægget er blevet til spørgsmålstegn i
stedet for. Men det er altså 485 euro på hotellets egen hjemmeside og 273
euro via Map24.

-Martin

Fra : Elmer Fjort

Dato : 16-01-08 00:04

> [...]
>
> Jeg kan se, at euro-tegnene i indlægget er blevet til spørgsmålstegn i
> stedet for. Men det er altså 485 euro på hotellets egen hjemmeside og 273

Det er ret almindeligt at hotellets egen hjemmeside opgiver en højere
pris end mange rejsebueaur kan sælge
nøjagtigt det samme for.
Men vil give dig ret i at det er en ret betragtelig forskel der er, i
dette tilfælde.

Elmer

Fra : Lars Ehlers

Dato : 16-01-08 01:50

On Tue, 15 Jan 2008 23:17:56 +0100, "Martin Christiansen"
<martin@martFJERNinogkarin.dk> wrote:

> [...]
>
>På hotellets egen hjemmeside: ?485
>Via Map24's hotelsøgning: ?273
>
>Vi synes, det er en vanvittig forskel - er det normalt?

Jeg oplever tit det samme, jeg får en pris hos Expedia og en anden
pris på hotellets egen hjemmeside. Dog ligger forskellen som regel en
del lavere end i dit tilfælde. Hvis du ringer til hotellet, så er det
muligt, at du kan matche prisen fra rejebureauet.

Ud over prisen er der sikkert også en forskel på, hvornår der afregnes
og hvordan det ligger med evt. afbestilling. Hvis du bestiller hos et
online rejsebureau, så kommer du oftest til at betale med det samme.
Og det kan være svært at få pengene igen, hvis I af en eller anden
grund ikke kan tage afsted. Hvis du derimod bestiller direkte hos
hotellet, så betaler du først når du checker ud, og det er nemt (og
gratis) at afbestille (med en vis varsel).
--
Lars Ehlers
"Screw you guys, I'm going home" Eric Cartman

Fra : Karsten H. Larsen

Dato : 16-01-08 18:16

Hej Martin

Nogle hoteller har også nogle værelser der er dårligere end deres gængse
standard og derfor sælges billigere over nettet. Jeg har prøvet det med et
hotel i Barcelona hvor der kun var vinduer i loftet. Andre gange har
hotelværelset været af samme standard som de andre værelser på hotellet.

Mvh

Karsten