Rejse fra Hamburg
Fra : brc1806@yahoo.dk

Dato : 14-01-08 12:51

Hej,

Vi er en familie på to voksne og to børn som sidder og planlægger
sommerferie. Vi har i den forbindelse overvejet at rejse med et tysk
selskab fra Hamburg - eks TUI. Er der nogen der har erfaringer med
dette? Vores spørgsmål går på, om det er uden problemer at bestille
rejsen, og om der er nogen bestemte ting man skal være opmærksom på i
forbindelse med bestilling og rejse.

Hilsen Brian

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-08 22:09

> [...]
>dette? Vores spørgsmål går på, om det er uden problemer at bestille
>rejsen, og om der er nogen bestemte ting man skal være opmærksom på i

Vi har kun gode erfaringe med at rejse fra Hamborg og med diverse
udenlandske (bl.a. tyske selskaber). Check-in foregår i vores tilfælde på
tysk, men sikkert også på engelsk. Sidst vi rejste var det med det gode
"tyske" selskab Tjaereborg.de. Vi skal til Paris og Dublin til foråret. Det
bliver også fra Hamborg (evt. Kiel).

Parkering i P8 og P9, koster omkr ? 50-60 for første uge, se på
www.ham-airport.de.

/karsten

Fra : Rasmus Rohde

Dato : 15-01-08 20:13

> Parkering i P8 og P9, koster omkr ? 50-60 for første uge, se på
> www.ham-airport.de.
Men beder man om en Holiday Part Ticket i information, får man 15 euro i
rabat.

Fra : Rasmus Rohde

Dato : 16-01-08 18:02

> Jeg troede, at man skulle have den på forhånd? Vi skal flyve ret
> tidligt. Har information åbent 24-7?
Jeg kender ikke deres åbningstider, men jeg har aldrig haft problemer med
at få billetten hverken ved afgang eller hjemkomst.

Fra : Rasmus Rohde

Dato : 16-01-08 22:40

> Vil det sige, at man også kan vente med at få billetten når man kommer
> hjem? Sætter man først "holiday" billetten i automaten og derefter ens
> egen? Kan man i højsæsonen risikere, at bussen fra P8 og P9 er
> "optaget", således at man skal vente?

Jeg har i hvert fald ingen problemer haft med først at få den, når vi er
kommet hjem (de har sådan set aldrig spurgt om noget som helst). Når du
står ved betalingsanlægget, så er der en "holiday-automat", hvor man
sætter sin p-billet og holiday-billet i. Den korrigerer lige din p-billet
med rabatten.

Jeg har ikke prøvet at rejse i højsæsonen fra Hamborg.

Fra : Finn Andersen

Dato : 20-01-08 10:16

hej alle

Prøv at snakke med Uwe i http://www.reisecenter-flensburg.de/
Han snakker dansk og dækker mange tyske selskaber
Vi brugte ham sidste år og har lige bestilt igennem ham igen.

mvh

Finn Andersen