Skipanik!
Fra : Rune S. Larsen

Dato : 13-01-08 16:10

Hej dejlige gruppe!

Der har pludseligt åbnet sig en mulighed for at familie og evt. et par
venner kan komme af sted på ski fra og med fredag d. 25/1 til og med
torsdag d. 31/1. Det skal være økonomisk og helst uden alt for meget
kørsel, da der er baby med.

Problemet er, at jeg har ringet til Stena-line, og de siger at alle
hytterne på skisportsstederne er optaget i Sverige og Norge. Øv!

Er der nogen, der ved noget om hvordan man ellers kan finde noget at bo
i i nærheden af et alpint skisportssted i Norge/Sverige? Jeg har tænkt
på noget privat hytteudlejning eller B&B, men synes ikke googling giver
det store. Hvordan får I fat i hytter?

Vh Rune (som vil ud og stå på ski!)

PS: Det er svært at finde hytter-udlejning, som ikke starter søndag og
slutter fre/søn. Vi vil godt kunne leve med at være et par dage kortere.

Fra : Bjarne

Dato : 13-01-08 16:19

Rune S. Larsen skrev:
> [...]
>
> PS: Det er svært at finde hytter-udlejning, som ikke starter søndag og
> slutter fre/søn. Vi vil godt kunne leve med at være et par dage kortere.
Bare en ide (den modsatte vej):
Hvad med at se om i kunne komme med nattog torsdag aften mod
München/Innsbruck/Basel og videre til et sted med sne?
Nattog er perfekt med småbørn.

vh
Bjarne

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 13-01-08 17:30

Bjarne skrev:
> [...]
> Hvad med at se om i kunne komme med nattog torsdag aften mod
> München/Innsbruck/Basel og videre til et sted med sne?

God ide! Jeg har hørt noget om, at tog i Europa er dyrest hvis man køber
dem hos DSB ;) Hvor køber jeg tog-billeter til sådan en tur?

Vh Rune

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-01-08 17:36

"Rune S. Larsen" <not@working.email> writes:

> God ide! Jeg har hørt noget om, at tog i Europa er dyrest hvis man køber
> dem hos DSB ;) Hvor køber jeg tog-billeter til sådan en tur?

bahn.de, DSBs tyske ekvivalent.

Mvh Trine

Fra : Bjarne

Dato : 13-01-08 18:14

Rune S. Larsen skrev:

> God ide! Jeg har hørt noget om, at tog i Europa er dyrest hvis man køber
> dem hos DSB ;) Hvor køber jeg tog-billeter til sådan en tur?

http://www.nachtzugreise.de/nachtzugreise/view/index.shtml
Det er totalpriser

Billet videre kan købes online på www.bahn.de

Der er fint i Sydtyrol bl.a.

Bjarne

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 13-01-08 16:41

Hep

> [...]
> i i nærheden af et alpint skisportssted i Norge/Sverige? Jeg har tænkt
> på noget privat hytteudlejning eller B&B, men synes ikke googling giver

Med så skæve tidspunkter er der ganske givet et større udbud sydpå...
men selvfølgelig en lidt hårdere køretur. (I kan evt. tage biltoget til
Munchen)

Men se evt. http://skisport.dk/weekendski/

--
vh
thomas, http://alpeferie.dk/

Fra : Bjarne

Dato : 13-01-08 18:17

Rune S. Larsen skrev:
> [...]
>
> PS: Det er svært at finde hytter-udlejning, som ikke starter søndag og
> slutter fre/søn. Vi vil godt kunne leve med at være et par dage kortere.
Måske
http://www.suedtirolerland.it/suedtirol/siteSLdeSLtop_seasons.phpQMQseason_idEQQ5.html

Bjarne

Fra : Den Længste

Dato : 13-01-08 18:51

"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i en meddelelse
> [...]
> venner kan komme af sted på ski fra og med fredag d. 25/1 til og med
> torsdag d. 31/1. Det skal være økonomisk og helst uden alt for meget

Vi kører til Trysil på fredag og medbringer et stykke baby på 1 år. Vi kører
hele vejen. FCUK jeg glæder mig for vildt.

http://www.skistar.com/
der skulle der være masse af plads
Vi fik oxo at vide at der var booket næsten alle steder, men var heldig at
komme med. Det andet hold vi skal rejse med har oxo børn med.14 mdr, 2 år,
og 4 år.

Hilsen Brian

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 13-01-08 20:09

Jeg var i Trysil sidste år, og du kan roligt glæde dig - det er et
dejligt sted med gode løjper til alle niveauer! :)

Tak for linket. En weekend er dog ikke helt nok til at stille
ski-sulten, men det kan jo være man må nøjes.

Fra : Den Længste

Dato : 13-01-08 22:37

> [...]
>
> Tak for linket. En weekend er dog ikke helt nok til at stille
> ski-sulten, men det kan jo være man må nøjes.

Er du åndsvag jeg glæder mig. siden jul har jeg kun gået og tænkt "snø" min
kæreste er ved at være træt af mig tror jeg. Jeg tror aldrig at jeg har
glædet mig så meget til en ferie. juhuuuuu

Brian

Fra : Den Længste

Dato : 13-01-08 18:59

http://www.skistar.com/trysil/norsk/booking/?bpid=70102&bSite=trysil&departuredate=&periodId=3&numNights=&isoWeek=winter2%3A2008-01-19%3A2008-01-25%3A0804&mode=period&fBeds=4&fType=7&_isoWeek=winter2%3A2008-01-19%3A2008-01-25%3A0804&_period=3&beds=4&type0=1&type1=4&type2=2

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 22:02

> [...]
> venner kan komme af sted på ski fra og med fredag d. 25/1 til og med
> torsdag d. 31/1. Det skal være økonomisk og helst uden alt for meget

- så skal I bo midt på bakken ... ellers er det bare ikke spor sjovt.
as

Fra : Marianne

Dato : 14-01-08 18:05

> [...]
> i i nærheden af et alpint skisportssted i Norge/Sverige? Jeg har tænkt
> på noget privat hytteudlejning eller B&B, men synes ikke googling giver

Vi har booket en kæmpe-hytte via http://www.sjusjoen.no/. Koster lidt over
halvdelen af en halvt så stor hotel-hytte.

Om det er tæt ved noget alpint, ved jeg ikke.

mvh
Marianne