Mobiltelefon i USA
Fra : Mich Ottosen

Dato : 12-01-08 22:39

Jeg mener, at have læst, at en tri-band mobiltelefon også kan bruges i
USA. Med triband mener jeg, GSM 900, GSM 1800 og GSM 1900. Men det er
måske blot gammel viden?
Vil min/vores triband telefoner (se op) virke i USA, primært New York?

--
v.h.,
Mich.

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 12-01-08 23:49

Mich@noget.invalid (Mich Ottosen) wrote:

> [...]
>måske blot gammel viden?
>Vil min/vores triband telefoner (se op) virke i USA, primært New York?

Hovedparten af de Nord- og Sydamerikanske GSM net er 1900.
Der er nogle få 900 og 1800 net og vist kun Ecuador med et GSM 850 net.

New York skal virke med en dansk triband telefon - det er lidt mere svært nede i
sydlige Sydamerika.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Pro

Dato : 13-01-08 09:35

Ejig Tri-band tlf. virker...Kim

Fra : Bjarne

Dato : 13-01-08 14:09

Mich Ottosen skrev:
> [...]
> måske blot gammel viden?
> Vil min/vores triband telefoner (se op) virke i USA, primært New York?

Jeg fandt endelig noget om det her
http://www.thetravelinsider.info/roadwarriorcontent/quadbandphones.htm

For at være dækket helt ind i USA skal man nu have en quad-band telefon,
som også dækker 850 MHz-båndet.
(Eller en dualband amerikansk)

Min datter i USA har en triband dansk mobil, som er holdt op med at
virke lokalt, muligvis fordi den ikke har 850 MHz.

Triband vil formentlig fungere i New York.

vh

Bjarne

Fra : Mich Ottosen

Dato : 13-01-08 21:48

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote:

Tak til alle for jeres svar.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 14-01-08 10:11

Vil lige for god ordens skyld tilføje, at i de øde dele af USA, kan det være
meget svært at finde dækning overhovedet uanset hvilket "band" man bruger.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Mich Ottosen

Dato : 11-02-08 00:51

Mich Ottosen <Mich@noget.invalid> wrote:

> Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote:
>
> Tak til alle for jeres svar.

Endelig kommet hjem igen. Min gamle t68 (Sony Ericsson) virkede
upåklageligt i NY og Cleveland, Ohio. Vi havde også to Siemens telefoner
med, men de virkede ikke. Det var så lidt upraktisk at vi ikke kunne få
kontakt indbyrdes. Men alt gik OK
Kontakten hjemover klarede jeg via email og Skype. Skype Out (tror jeg
servicen hedder) betyder, at man kan ringe til fastnetttelefoner for
ganske få penge. Det virkede (næsten) perfekt, og det er sørme billigt.
Selvom vores (billige) hotel i NY tog penge for Wireless opkobling.
Vores lige så billige hotel i Cleveland havde wifi som gratis service.

--
v.h.,
Mich.

Fra : Johannes

Dato : 16-01-08 02:48

I byerne i USA virker en Tri-band 1900MHz,
i yder områder bruger de mest 850MHz.
Så en Tri-band telefon kan falde ud i yderområder - en Quad band er bedst
til både Europa+USA
GSM900/1800/1900/850
http://en.wikipedia.org/wiki/GSM_frequency_ranges

Iøvrigt er grunden til at man bruge 850+900 MHz i yderområder,
at det system rækker meget længere - men kan så ikke have så mange brugere
på en gang.

Det kan 1800/1900 derimod, men det kan ikke række langt(derfor i byområder).

Så ved i det..

Og grunden til at man bruge forskellige frekvenser er vel bare for at EU /
USA skal være på tværs!,
ligesom NTSC / PAL osv.

--
Med Venlig Hilsen
Johannes

Fra : Bjarne

Dato : 16-01-08 13:15

Johannes skrev:
> [...]
>
> Så ved i det..
>
> Og grunden til at man bruge forskellige frekvenser er vel bare for at EU /

Det er formentlig også forklaringen på, at danske mobiler pludselig
holder op med at virke i dele af Louisiana.
(og ikke kun langt ude pålandet)

vh

Bjarne