prag/østrig
Fra : SAC

Dato : 12-01-08 20:07

hej gruppe

vi påtænker at køre til prag i ca 5 dage og derefter til østrig ligeledes i
5 dage.,til sommer.
vi er 2 par
er der nogen der har forslag til gode hoteller i prag og gasthaus/hoteller
i østrig helst i den ende over mod salzburg. hej fra søren og nette

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 12-01-08 21:05

Hej,

> [...]
> er der nogen der har forslag til gode hoteller i prag og
> gasthaus/hoteller i østrig helst i den ende over mod salzburg. hej fra

prag kan jeg desværre ikke hjælpe med... men østrig ovre mod salzburg
kender jeg da noget til :)

m. slet skjult refrence til vores lejlighed som beskrevet på
http://alpeferie.dk/

Men generelt er der et hav af overnatningsmuligheder i den region.

vh
thomas

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 13-01-08 08:12

> [...]
> er der nogen der har forslag til gode hoteller i prag og
> gasthaus/hoteller i østrig helst i den ende over mod salzburg. hej fra

Skal i lidt ned syd for Prag (ca. 50 km) ... Saa kan jeg anbefale
http://www.bisport.cz/en/index.htm
Det er nok det bedste sted jeg har boet i Tjekkiet!

Mvh
Allan

Fra : helle

Dato : 17-01-08 08:46

On 12 Jan., 20:07, "SAC" <s...@comxnet.dk> wrote:
> [...]
> er der  nogen  der har forslag til gode hoteller i prag og gasthaus/hoteller
> i østrig helst i den ende over mod salzburg. hej fra søren og nette

Hej Prag er eet af vore ynglings-rejsemål. Vi er dernede ca. 1 gang
årligt. Efter forskellige forsøg med billigere hoteller i Prags udkant
(når der står 10 min gang til metroen, kan man som regel regne med 3
kvarters transporttid med ventetid o.s.v.) har vi de sidste gange boet
på et centralt beliggende, men roligt hotel - god morgenmad og i
gåafstand af alle seværdigheder og dermed også basis for gode aftner i
Prag uden at skulle have transport hjem til hotellet - så her kommer
linket til Salvator hotel http://www.salvator.cz/

Fra : lhs

Dato : 19-01-08 13:28

Prag er fedt men hvis jeg må give lidt inspiration så kør af Mortorvejen ud
af Prag, drej af ved afkørsel 21 og kør sydpå til sydbøhmen hvor der ligger
en perlerække af små byer fra Øl hovedstaden cesky budejovice
http://www.c-budejovice.cz/cz til den lille perle Cesky Krumlov med en
middelalder centrum med utroligt smukt bevaret og levende borg og middel
alder centrum med megen fantastisk arkitektur der slår Prag i nogle
sammenhæng http://www.ckrumlov.info/docs/cz/kaktualita.xml og en sidste
anbefaling lige her og nu en af mine farvorit småbyer som vi ofte besøger er
Tabor som har en mindre men ikke mindre hyggelig centrum hvor livet går sin
gang og man kan hygge og opleve Tjekkiet mere afslappet ind på større
Tjekkisk turistbyer http://www.tabor.cz/ men nok om det i må have en super
rejse og det her er kun en smule af mine anbefalinger så hvis i vil have
mere inspiration til Bøhmen, Mæhren og de andre egne så skriv los...

Dobri vecer
Lars