Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan lave foto?
Fra : Torben Brøndum

Dato : 06-01-08 15:54

Hej derude,

Jeg har fået en fotograf til nat tage nogle billeder af min søsns
mobiltelefon (klaptelefon), som vi skal bruge til indbydelsen til hans
konfirmation. Meningen er, at indbydelsen skal vises som en sms i displayet.

Der er tre billeder: et med telefonen udslået (tastatur og display) samt et
hvor den er lukket sammen (forside) og et af bagsiden. Opløsningen er meget
høj og et print skal derfor ske på en A3 papir således dog at dimenstionerns
bibeholdes på telefonen.

meningen er, at vender man papiret om (fra forside til bagside) ja så ser
man netop bagside (øverste og nederste del) af telefonen.

Grunden til, at der ikke "bare" er taget et billede af telefonen udslået på
bagsiden er, at telefonen udslået jo desværre ikke er helt flad.

Hvordan, og i hvilket program, kan jeg nu lave det sådan, at de to billeder
fra bagsiden sættes sammen og ved et dublex print får man et "resultat" som
om dte var en "rigtig telefon" man stod med?

Billedet af forsiden på telefonen virker som den er fald selvom den i
virkeligheden vinkler lidt op i luften i diplayet....men det er meget svært
at se.

Tak for svar på forhånd.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Henning Jensen

Dato : 06-01-08 19:47

On Sun, 6 Jan 2008 15:54:29 +0100, "Torben Brøndum"
<tbr@Xtorben-broendumX.dk> wrote:

> [...]
>
>meningen er, at vender man papiret om (fra forside til bagside) ja så ser
>man netop bagside (øverste og nederste del) af telefonen.

Jeg forstår det således at du vil printe på begge sider af papiret
(A3) så I kan se både for- og bagside(r) af telefonen, eller skal det
samtidigt kunne klappes sammen i lighed med den rigtige telefon??

>Grunden til, at der ikke "bare" er taget et billede af telefonen udslået på
>bagsiden er, at telefonen udslået jo desværre ikke er helt flad.

Hvis ikke papiret skulle sammenklappes var dette måske lettere?

>Hvordan, og i hvilket program, kan jeg nu lave det sådan, at de to billeder
>fra bagsiden sættes sammen og ved et dublex print får man et "resultat" som
>om dte var en "rigtig telefon" man stod med?

Jo det kræver et fotoredigeringeprogram og med nogen erfaring i at
bruge dette kunne man godt tildanne de 3 billeder så dette hænger
korrekt sammen - men kræver nok lidt tilpasning /strækning af
billederne hvis billederne ikke er taget meget nøjagtigt ens i
målestokforhold og rette evt. perspektiv i billederne.

Jeg ville bruge Photoshop programmet men mindre kan evt. gøre dette.
Derefter printe ud på fotopapir med emulsion på begge sider i ønsket
format.

Jeg tro ikke der findes et "færdigt program" som laver denne ønskede
tilpasning automatisk..

>Tak for svar på forhånd.

Håber dette var lidt i denne retning du tænkte dig?

Jeg undre mig at din fotograf ikke lavede denne opgave færdig med at
lave disse udskrifter også (han har måske billedebehandingsprogrammer
/ færdighederne hertil?
Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.