Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus E-300
Fra : Tau

Dato : 04-01-08 21:24

Jeg er lykkelig ejer, af en sådan kamera, men må desværre sige at manualen
på engelsk, ikke er min helt stærke side, når jeg vil bruge de manuelle
fotoegenskaber som dette kamera har. Er der nogen der ved om manualen kan
fås/købes på dansk/evt norsk/svensk?
Og hvis ja, hvorhenne?
På forhånd tak.

mvh
Poul

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-01-08 22:53

"Tau" <craner@craner.dk> skrev :

> [...]
>på engelsk, ikke er min helt stærke side, når jeg vil bruge de manuelle
>fotoegenskaber som dette kamera har. Er der nogen der ved om manualen kan

Tvivler, at der har været en på et nordisk sprog.

Der findes brugsanvisning på
http://www2.olympus.dk/consumer/208_manuals.cfm?prodID=archive,
men ikke på dansk.

Til nogle af modellerne på siden findes de på dansk, men ikke
lige til din.
--
Kerim

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-01-08 22:54

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> skrev :

>Til nogle af modellerne på siden findes de på dansk, men ikke
>lige til din.

Men send en mail/ring til Olympus Danmark og forespørg.

http://www2.olympus.dk/corporate/contactus.cfm
--
Kerim

Fra : Tau

Dato : 05-01-08 09:15

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Men send en mail/ring til Olympus Danmark og forespørg.
>
> http://www2.olympus.dk/corporate/contactus.cfm
> --
> Kerim

Tak for hjælpen, jeg har skrevet til Olympus.
På siden er der kun E-300 modellen men den findes også i E-400 og E-500 som
er nært beslægtede til min. Men den findes ikke på listen.
vh
Poul

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 05-01-08 14:42

"Tau" <craner@craner.dk> skrev :

>På siden er der kun E-300 modellen men den findes også i E-400 og E-500 som
>er nært beslægtede til min. Men den findes ikke på listen.

Nej, men på en anden side på olympus.dk findes de.

http://www2.olympus.dk/consumer/208_manuals.cfm

Det bliver det ikke mere dansk af.
--
Kerim

Fra : Thomas Corell

Dato : 05-01-08 11:19

Tau wrote:
> Jeg er lykkelig ejer, af en sådan kamera, men må desværre sige at manualen
> på engelsk, ikke er min helt stærke side, når jeg vil bruge de manuelle
> fotoegenskaber som dette kamera har.

Nu er et E-300 jo et digitalt spejl refleks, så jeg vil mene at de
fleste bøger der omhandler generel brug af spejlrefleks kan bruges. Så
prøv en tur på biblioteket først.

> Er der nogen der ved om manualen kan
> fås/købes på dansk/evt norsk/svensk?
> Og hvis ja, hvorhenne?

Jeg tvivler på at manualen findes på dansk. Ifølge købeloven har du ikke
krav på andet, end en brugsanvisning der (på dansk) oplyser hvordan du
kommer sikkert igang med brug. Altså hvordan man sætter batteri i,
o.s.v. på det niveau. Du har ikke krav på en komplet manual på dansk.

--
Don't waste space

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-08 11:31

Tau skrev:
> Er der nogen der ved om manualen kan
> fås/købes på dansk/evt norsk/svensk?

Havde det bare været bilen havde det været let på nettet. Kameraet ser
jo ud til kun at være på engelsk der.

vh. Søren Friberg

Fra : emj

Dato : 05-01-08 17:27

Tau skrev:

>Jeg er lykkelig ejer, af en sådan kamera, men må desværre sige at manualen
>på engelsk, ikke er min helt stærke side, når jeg vil bruge de manuelle
>fotoegenskaber som dette kamera har.

Har du kikket på den medfølgende cd. Der ligger der en glimrende
manual i en PDF-fil. Skriv den ud.
Den er uhyre let at gå til, selv om den er på engelsk.
Slå de par ord op, som du ikke ved hvad betyder.

Hilsen emj

Fra : Tau

Dato : 06-01-08 10:02

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
> manual i en PDF-fil. Skriv den ud.
> Den er uhyre let at gå til, selv om den er på engelsk.
> Slå de par ord op, som du ikke ved hvad betyder.

Helt enig, og det er også en udmærket illustreret manual. hvor de fleste
ting er nøje beskrevet.
Men var den nu på dansk var det nemmere.
Tak for svaret.

vh
Poul

Fra : emj

Dato : 06-01-08 10:10

Tau skrev:

>Helt enig, og det er også en udmærket illustreret manual. hvor de fleste
>ting er nøje beskrevet.
>Men var den nu på dansk var det nemmere.

Ikke enig.
Jeg har en e-510 og den danske manual er en lillebitte snoldet bog med
meget små bogstaver og skal jeg virkelig se noget, så foretrækker jeg
bestemt den engelske udgave i pdf. Der står absolut intet i den danske
manual, som ikke står i den engelsk.

Hilsen emj

Fra : Tau

Dato : 06-01-08 16:36

> [...]
> meget små bogstaver og skal jeg virkelig se noget, så foretrækker jeg
> bestemt den engelske udgave i pdf. Der står absolut intet i den danske

Jamen så findes manualen jo på dansk, så skal jeg bvare have fat i en fil
over E-510
Nu har jeg altså ikke de store evner for at lære sprog så jeg foretrækker
dansk. mine øjne fejler ikke noget så jeg kan sagten læse. Jeg har også en
lille snoldet bog på dansk, men det er ikke manualen. det er bare en bog på
10 sider, der viser hvad og hvor de forskellige knapper sidder.

Med venlig hilsen
Poul

Fra : emj

Dato : 06-01-08 22:29

Tau skrev:

>Jamen så findes manualen jo på dansk, så skal jeg bvare have fat i en fil
>over E-510

Den ser ikke ud til at være lagt til download, så den findes sikkert
kun i en trykt udgave.
http://kortlink.dk/olympus/4nyn

Hilsen emj

Fra : Gert Medom

Dato : 06-01-08 07:15

Tau skrev:
> [...]
> på engelsk, ikke er min helt stærke side, når jeg vil bruge de manuelle
> fotoegenskaber som dette kamera har. Er der nogen der ved om manualen kan

Du kan prøve
http://www.dpreview.com/reviews/olympuse300

Start med sektionen body & design, derefter operation & controls.

Gert Medom Madsen
http://www.Gertmedom.net
http://Gertsfoto.wordpress.com

Fra : Thomas Corell

Dato : 06-01-08 14:08

Gert Medom wrote:

> Du kan prøve
> http://www.dpreview.com/reviews/olympuse300
>
> Start med sektionen body & design, derefter operation & controls.

Jeg tror du misforstod spørgsmålet ? dpreview er ikke dansk/norsk/svensk ;)

--
Don't waste space