Lade vandet..
Fra : JKA

Dato : 16-01-08 17:51

Hej NG

Min lille schæfer han på små 42 kg og kun 2 år, har en dum vane som er ved
at drive mig til vanvid. Han kan ikke finde ud af at lade vandet ude i
haven, og når han endelig gør det, er det når vi kommer hjem fra arbejde. Er
vi hjemme vil han ikke, kun når vi går de obligatoriske gå ture vi har
daglig. Misforstå mig ikke, jeg nyder de daglige gåture og træning vi har
sammen, men der er sku irriterende han ikke kan finde ud af at gøre det i
haven når vi er hjemme. Er der et klog hoved i NG som kan komme med nogle
gode råd????

På forhånd mange tak for svar

J.K.A

Fra : pwh

Dato : 16-01-08 18:02

JKA, skrev:
> [...]
> han ikke kan finde ud af at gøre det i haven når vi er hjemme. Er der
> et klog hoved i NG som kan komme med nogle gode råd????

Jeg forstår ikke helt problemet, er du bange for at hans blære
skal sprænges. Han skal nok tisse af sig selv inden det sker

Mine hunde har fri adgang til haven altid, men det er ikke mit
indtryk at de tisser i den med mindre de virklig er trængende.
Tror de hellere vil gemme dråberne til turene så de får markeret,
det har jo ikke det store formål i egen have i længden

/Jens

Fra : Ralph

Dato : 16-01-08 18:18

"JKA" <nogen@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> haven når vi er hjemme. Er der et klog hoved i NG som kan komme med nogle
> gode råd????

Lad være med at kommentere det - kommer tid kommer råd.

Naboen har lige fået ny hæk - meget åben og meget lav, så deres hund tøt
ikke gå ud i haven nu, den står og piver, kigger ind ad glasdøren. Så
nabokonen sagde så: "Så er jeg jo nødt til at gå med den ud" Hvorfor?

--
Ralph

Fra : Anette

Dato : 16-01-08 18:34

JKA wrote:
> [...]
> han ikke kan finde ud af at gøre det i haven når vi er hjemme. Er der
> et klog hoved i NG som kan komme med nogle gode råd????

Det er da dejligt at han ved hvad han vil og gemmer til lugten virkelig skal
bruges til noget )))

Kender du nogen der har en ikke-kastreret hanhund? Så lad dem gå en tur i
din have, - så skal din hund nok få trang til at markere sit territorium

/ Anette
www.philana.dk