Dumt at handle nu?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-01-08 15:30

Hej,

Jeg mangler en skærm (skal køre 1920*1200). Jeg har prøvet en 23" ACD,
og den stod kanon. Betragtningsvinklen var sindsyg god, mildest talt.
Den antireflektive overflade virkede superb. Og ja, designet er der
ingen der kan konkurrere med imho.

Gårdagens keynote var for skuffende for mig i den forstand at der ikke
kom noget på skærmfronten. Sidste gang der kom ACD var 2003, så der må
vel snart ske noget på den front også?

Det er klart at der altid kommer noget nyt og bedre, men jeg skal bruge
en skærm asap, og jeg synes ikke rigtige jeg kan finde noget andet der
minder om ACD i billedkvalitet. Som stud. koster den 6198,- fra
applestore inkl. fragt.

Hvad hulen gør man i den situation?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Peter Kiil

Dato : 16-01-08 16:04

Thomas Schreiber - nej@tak.dk on 16/01/08 15.30 wrote:

> [...]
> en skærm asap, og jeg synes ikke rigtige jeg kan finde noget andet der
> minder om ACD i billedkvalitet. Som stud. koster den 6198,- fra

Køber den?
--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-01-08 17:44

On 2008-01-16 16:04:06 +0100, Peter Kiil <peter@kiil.net> said:

> Køber den?

Ja det er nok også det næste skridt. Jeg har bare tidliger haft meget
dårlig erfaring med at købe Mac ting som falder i pris kort tid efter.
--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 16-01-08 16:05

On 2008-01-16 15:30:02 +0100, Thomas Schreiber <nej@tak.dk> said:

> [...]
> en skærm asap, og jeg synes ikke rigtige jeg kan finde noget andet der
> minder om ACD i billedkvalitet. Som stud. koster den 6198,- fra

Tja.. Det er jo forbudt at sælge sin ene nyre!!! Men hvad med at prøve
på brugt markedet???

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-01-08 17:40

On 2008-01-16 16:04:52 +0100, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> Tja.. Det er jo forbudt at sælge sin ene nyre!!! Men hvad med at prøve
> på brugt markedet???

Har jeg gjort i 2 måneder nu og jeg har endnu ikke set en eneste 23" til salg.
--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Bruno

Dato : 16-01-08 18:21

Thomas Schreiber wrote:

> Hvad hulen gør man i den situation?

Man kigger p www.edbpriser.dk og kigger på alternativerne. For de penge
er der mange gode 24 tommer skærme at vælge i mellem.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-01-08 19:08

On 2008-01-16 18:20:30 +0100, Bruno <dont.use@this.address.ever> said:

> Man kigger p www.edbpriser.dk og kigger på alternativerne. For de penge
> er der mange gode 24 tommer skærme at vælge i mellem.

Nævn bare én med S-PVA panel og som har samme gamut som ADC, som koster
under 7K

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Bruno

Dato : 16-01-08 19:43

Thomas Schreiber wrote:

> Nævn bare én med S-PVA panel og som har samme gamut som ADC, som koster
> under 7K

Kig selv - jeg påpegede bare der var meget at vælge i mellem og det
gælder altså også hvis du ønsker en betemt panel type osv.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-01-08 20:23

On 2008-01-16 19:43:25 +0100, Bruno <dont.use@this.address.ever> said:

> Kig selv - jeg påpegede bare der var meget at vælge i mellem og det
> gælder altså også hvis du ønsker en betemt panel type osv.

Det har jeg gjort de sidste 3-4 måneder, men der er intet der matcher.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-01-08 18:41

Thomas Schreiber <nej@tak.dk> wrote:
> [...]
>
> Gårdagens keynote var for skuffende for mig i den forstand at der ikke
> kom noget på skærmfronten. Sidste gang der kom ACD var 2003, så der må

Der er kommet nye skærme (akay nye panler) sommeren 2007. De hedder
bare stadigcdet samme. De har dog ikke fået HDCP hvilket jeg mener
mangler på en luxus skærm.

> [...]
> en skærm asap, og jeg synes ikke rigtige jeg kan finde noget andet der
> minder om ACD i billedkvalitet. Som stud. koster den 6198,- fra

Så køber man selfølgelig ASAP. Såfremt der skulle komme en ny variant
om en md eller to betyder det ikke at den skærm du køber nu bliver
ringere.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 17-01-08 21:08

> Så køber man selfølgelig ASAP. Såfremt der skulle komme en ny variant
> om en md eller to betyder det ikke at den skærm du køber nu bliver
> ringere.

Man kunne jo også risikere at det nye design var med glasfront (hvis man
ikke kan lide det).

Fra : Per Rønne

Dato : 16-01-08 20:56

> [...]

> en skærm asap, og jeg synes ikke rigtige jeg kan finde noget andet der
> minder om ACD i billedkvalitet. Som stud. koster den 6198,- fra

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?mco=F97316
74&fnode=home/shop_mac/mac_accessories/displays&nplm=M9178>

Apple Cinema Display 23", lige nøjagtig 1920*1200. Sådan en bruger jeg i
forbindelse med min MacBook [og gennem en iogear i/o switch også sammen
med mine andre Mac'er].

Eneste ulempe er det manglende iSigt kamera i toppen ;-(.

Tilsvarende produkter fra andre producenter var i øvrigt dyrere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-01-08 12:36

On 2008-01-16 20:56:13 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> [...]
>
> Eneste ulempe er det manglende iSigt kamera i toppen ;-(.
>
> Tilsvarende produkter fra andre producenter var i øvrigt dyrere ...

Så dit råd er?!?!?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-08 13:33

Thomas Schreiber <nej@tak.dk> wrote:

> Så dit råd er?!?!?

Har du brug for den nu, så køb den nu; regn ikke med at de kan købe den
brugt de første år.

Kan du vente, så vent og håb på en tilsvarende med iSight-kamera.

Ellers kan du se på om du har brug for en DVI-skærm, og ikke kan klare
dig med VGA. Se så på følgende liste:

<http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=40&Parent=2&Sort=&
Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Direction49=2&Sorted49=23&D
irection56=0&Sorted56=2304000&Equal159=&Submit.x=22&Submit.y=8&Equal3375
1=&Direction477=2&Sorted477=&Direction987=0&Sorted987=&Direction60=2&Sor
ted60=&Direction484=2&Sorted484=&Direction54=2&Sorted54=&Direction485=2&
Sorted485=&Direction486=2&Sorted486=&Direction688=2&Sorted688=&Direction
2353=2&Sorted2353=&Direction26263=2&Sorted26263=&Direction550=2&Sorted55
0=&Direction549=2&Sorted549=&Direction157=0&Sorted157=&True6525=&Trueval
6525=44786&Equal1910=&True1914=&Trueval1914=28199&True1913=&Trueval1913=
96676&True1915=&Trueval1915=96679&True1911=&Trueval1911=95208&True1912=&
Trueval1912=94266>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 17-01-08 14:20

On 2008-01-17 13:33:24 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Har du brug for den nu, så køb den nu; regn ikke med at de kan købe den
> brugt de første år.

Der er flere 20" og 30" til salg, men bare ikke 23"

> Kan du vente, så vent og håb på en tilsvarende med iSight-kamera.

Hvorfor dog det? Jeg er ikke en 14 årig Arto teenager der skal chatte,
men derimod en semi-seriøs grafiker Jeg vil faktisk gerne have
frabedt mig kamera og højtalere i en skærm.

> Ellers kan du se på om du har brug for en DVI-skærm, og ikke kan klare
> dig med VGA. Se så på følgende liste:

Er der 23"/24" skærme med S-PVA paneler og store betragtningsvinkler
som har VGA fremfor DVI? Jeg kan ingen finde på det link ?!?!? Det er
bare en søgning på 23"+ skræme. Og hvorfor skulle jeg vælge VGA fremfor
DVI?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Per Rønne

Dato : 17-01-08 14:34

Thomas Schreiber <nej@tak.dk> wrote:

> Der er flere 20" og 30" til salg, men bare ikke 23"

Jae, min er i hvert fald ikke til salg ...

> Hvorfor dog det? Jeg er ikke en 14 årig Arto teenager der skal chatte,
> men derimod en semi-seriøs grafiker Jeg vil faktisk gerne have
> frabedt mig kamera og højtalere i en skærm.

Det kan være praktiske ved net-møder.

> [...]
> som har VGA fremfor DVI? Jeg kan ingen finde på det link ?!?!? Det er
> bare en søgning på 23"+ skræme. Og hvorfor skulle jeg vælge VGA fremfor

De plejer at være billigere. Og jeg aner ikke engang hvad et S-PVA panel
er for en størrelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 17-01-08 15:22

Thomas Schreiber <nej@tak.dk> wrote:

> Der er flere 20" og 30" til salg, men bare ikke 23"

Vi har talt om det tidligere, ikke sandt?

Vi, der har den 23" skærm vil da ikke sælge den for de par håndører, den
kan indbringe.

Vi har betalt 10000,- kr. for den og kan _måske_ få 4000,-(vil du give
det for et et år gammel 23" ACD, når du kan købe den ny for 7000,- kr.?)

Så sidder man med 4000,- kr. og ingen skærm.

Hæ, hæ - det er jeg enig med dig i

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-08 18:58

Thomas Schreiber <nej@tak.dk> wrote:

> Hvorfor dog det? Jeg er ikke en 14 årig Arto teenager der skal chatte,
> men derimod en semi-seriøs grafiker Jeg vil faktisk gerne have
> frabedt mig kamera og højtalere i en skærm.

Hvis du er semi seriøs så er en Apple skærm nok heller ikke godt nok ...

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-01-08 21:02

On 2008-01-19 18:58:23 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Hvis du er semi seriøs så er en Apple skærm nok heller ikke godt nok ...

Jo det er ganske fint. Langt de fleste professionelle fotografers
skræme jeg har set, bruger apple skærme. Jeg kom til at skrive
semi-seriøs grafiker, men der skulle have stået fotograf

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-08 22:30

> [...]

> skræme jeg har set, bruger apple skærme. Jeg kom til at skrive
> semi-seriøs grafiker, men der skulle have stået fotograf

Det kan godt være Apple's skærmer er "ok" ... og de er pænt design, men
nogen high end skærm bliver det aldrig ..

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-01-08 23:04

On 2008-01-19 22:30:12 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Det kan godt være Apple's skærmer er "ok" ... og de er pænt design, men
> nogen high end skærm bliver det aldrig ..

Næ, er der nogen der har påstået noget andet da?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-01-08 23:11

Thomas Schreiber <nej@tak.dk> wrote:

> Næ, er der nogen der har påstået noget andet da?

Det er der mange der gør ... jeg siger ikke nødvendigvis du gør ..

/thomas