Kan I hente Mads og monopolet podcast fra ~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-01-08 11:01

Jeg synes tit jeg oplever at der er knas med podcast fra DR.

Jeg kan godt se at den skal vare 1:20:51 og hvad den handler om, men jeg
kan bare ikke downloade den.

Er der nogen som kan?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 13:49

Jesper Haaber Gylling wrote:
> Jeg synes tit jeg oplever at der er knas med podcast fra DR.
>
> Jeg kan godt se at den skal vare 1:20:51 og hvad den handler om, men
> jeg kan bare ikke downloade den.
>
> Er der nogen som kan?

Jeg kan heller ikke....

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-01-08 14:13

Trekroner <xx> wrote:

> Jeg kan heller ikke....

Findes der et svar på hvorfor det ikke virker, når man kan se hvad det
handler om og hvor lang den der?

Hvorfor virker tingene bare aldrig når det er DR?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-01-08 14:23

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Hvorfor virker tingene bare aldrig når det er DR?

____

Det er fordi de har så stort et radiohus at betale tid. De kan jo ikke både
lave radio og betale for det dyre hus.

Hilsen Åge

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 13-01-08 14:46

> Findes der et svar på hvorfor det ikke virker, når man kan se hvad det
> handler om og hvor lang den der?

iTunes siger at URL'en peger på en fil der ikke eksisterer.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 13-01-08 15:40

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Hvorfor virker tingene bare aldrig når det er DR?

De 7 podcasts jeg henter ugentligt giver ikke anledning til fejl, eller
mangler, så det virker da i alt væsentlighed fint ved DR...

--
Dun@nt
Kilo SFau s "Hvidguld"

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-08 16:51

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse

> De 7 podcasts jeg henter ugentligt giver ikke anledning til fejl, eller
> mangler, så det virker da i alt væsentlighed fint ved DR...

Tjah det er nu også min oplevelse, har aldrig forsøgt at hente noget, som
enten ikke er kommet eller har været behæftet med de beskrevne fejl. Det har
altid fungeret perfekt her.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-01-08 18:53

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

> De 7 podcasts jeg henter ugentligt giver ikke anledning til fejl, eller
> mangler, så det virker da i alt væsentlighed fint ved DR...

det tyder på ar dr har skiftet sendetidspunter for en række programmer
og derfor har ged i deres links. Eks peger mit RSS feed til filmland
nu på harddisken.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-01-08 19:28

> det tyder på ar dr har skiftet sendetidspunter for en række programmer
> og derfor har ged i deres links. Eks peger mit RSS feed til filmland
> nu på harddisken.

Men Mads og monopolet har jo ligget på samme tidspunkt længe?!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-01-08 14:30

> [...]
> Jeg synes tit jeg oplever at der er knas med podcast fra DR.
>
> Jeg kan godt se at den skal vare 1:20:51 og hvad den handler om, men jeg

"...filen eksisterer ikke på serveren...." - så kan du nok gætte dig
til, at jeg heller ikke kan. - Det kan dog godt skyldes, at de er igang
med at opdatere serveren, så de har lagt linket, før filen er klar, så
det kan fx. godt være, du kan hente den i morgen...

Jeg har gentagne gange henvendt mig til 'Lytter- & seerkontakten' på DR
både pr. tlf. og pr. mail angående problemer med podcasts på den ene
eller anden måde.

Jeg hører jo til den gruppe, der qua et dårligt syn ikke just er
'perleven' med et TV medie, så jeg hører meget radio. Og i den
forbindelse dels abonnerer jeg på en del podcasts, dels har jeg hentet
en hel del fra div. podcastarkiver. Jeg véd også, at vi er mange af
Dansk blindesamfunds medlemmer, der gør som jeg, - henter og gemmer
udsendelserne på CD/DVD, som vi førhen gjorde det på bånd. Fx. gør jeg
altid det, at jeg åbner filerne, fjerner evt. slutning og begyndelse af
anden udsendelse før/efter den uds., jeg vil gemme, indtaster div. ID3
tags inkl. copyright opl., så der ikke vil være noget at komme efter
rent juridisk. Desuden kopierer jeg den omtaletekst, der findes på
programmets hjemmeside og lægger som en tekstfil i samme mappe, hvor
udsendelserne ligger. Hver enkelt serie bliver så brændt ud på en CD/DVD
og lagt i min 'radiomappe'.

Desuden er jeg temmelig meget interesseret i både musik, politik og især
historie, så jeg har hentet og gemt adskillige serier. Mange af dem er
så elendige i kvalitet, at de er næsten umulige at høre - selv på en
computer, så jeg har klaget over de udsendelser. Men enten får jeg blot
at vide, at det sandelig nok skal blive ordnet, eller også får jeg at
vide, at jeg jo bare kan købe en ordentlig PC og bruge WMP fremfor sådan
noget l*** som Mac - godt nok sagt lidt pænere, men meningen er ikke til
at tage fejl af.

Et par rigtig grelle eksempler....
Sidste år sendte DR 2 udsendelser i forb. med 40-årsdagen for elvis
presleys død. Udsendelserne lød helt fint i radioen, men podcastfil nr.
1 mangler højre kanal. Den anden er så lav i niveau, at den skal
forstærkes med 30db for at lyde nogenlunde ordentlig som podcast. 30db
er altså meget, sku' jeg hilse og sige. - Jeg både skrev og ringede til
DR... Jo, det sku de da nok få ordnet, fik jeg at vide i telefonen, -
ingen svar på mail første gang, anden gang fik jeg svadaen om at købe en
'rigtig computer'....

Også i 2007 sendte de en serie på 5 udsendelser med titlen "Irak - Hvad
nu?" På podcast er der kun uds. nr. 1, 2, 4 og 5, - nr. 3 mangler. -
Igen klage til DR, - Jo, det skal vi da nok få ordnet. - I alt har jeg
nu klaget 6 gange over den serie siden sidste uds. blev lagt ud sidst på
sommeren. - Uds. nr. 3 mangler stadig.

Lige nu sender de en serie med Uffe Ellerman-Jensen i serien 'Mands
Minde' med titlen 'Vejen, jeg valgte'. De to uds., der er sendt her i år
- 03.01 og 10.01 er så dårlige i kvalitet, så de er umulige at få ret
meget ud af. begge uds. starter 2-3 min. inde i programmet, og så er de
lige på grænsen til overstyring. - Og digital overstyring lyder endnu
værre end alm. analog. - Indtil nu har jeg i alt klaget 4 gange over de
to uds., - INTET er sket!

I torsdags - efter igen at have hentet en defekt uds. med Uffe
Ellermann-jensen blev jeg så så vred, at jeg igen kontaktede DR, men
denne gang gik jeg ikke til Lytter-&Seerkontakten, men direkte længere
op i systemet og fik på den måde en kontaktadresse til lederen af hele
podcastsektionen - en vis Jacob Mollerup <jmol@dr.dk>, som jeg så skal
have taget kontakt til - enten pr. mail eller pr. telefon. Men jeg er så
vred endnu, at jeg nok hellere må køle noget af, inden jeg gør det, -
ellers bliver det nok noget af en harsk omgang for ham.

Jeg synes rent ud sagt, det er noget forbgandet svineri med den måde, vi
som lytter/seer bliver behandlet på. Vi betaler ellers nok i div.
licenser og medieafgifter til, at de burde være så 'kundemindede', at de
i det mindste kan give os bare lidt igen - og det på en teknisk sober og
forsvarlig måde! - Jeg regner også med at tage kontakt til Dansk
Blindesamfund for at få dem til at intervere og give DR en skideballe. -
Jeg har allerede snakket med vores hjælpemiddelkonsulent om det, og han
er 100% enig med mig i, at DR sjofler de aftaler, de faktisk har indgået
med DBS om tilgængelighed for blinde og svagtseende. Men han mente også,
at det skulle op på et højere plan, så fx. også Danske Døves
Landsforbund kunne komme med, da der jo også bliver sjoflet meget med
fx. døvetolkning på TV - også på trods af indgåede aftaler.

Jeg kom til at nævne det ove3r for en ellers rimelig meget DR fan og
absolut ikke en 'Mac-Man'. - Hans eneste kommentar var mht. kvaliteten -
"Sådan er det jo, når DR sælger deres sjæl til Microsoft. Hele det nye
tekniske system på DR er jo leveret af dem..." - Den oplysning var ny
for mig... Selvfølgeliv véd jeg, at de først og fremmest bruger windows
til alm. styresystem, men at det også er MS, der står bag hele den
computertekniske opbygning i Ørestaden, vidste jeg ikke!

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 13-01-08 15:29

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
> i telefonen, - ingen svar på mail første gang, anden gang fik jeg
> svadaen om at købe en 'rigtig computer'....

Eftersom de næppe har udtrykt sig sådan, er det lidt urimeligt nærmest
at citere dem for det. Om det hjælper at bruge Windows i de nævnte
tilfælde, vil jeg ikke gøre mig klog på, men det er jo nok rigtigt, at
man i mange tilfælde tager udgangspunkt i Windows-standarder. Det er
noget møg, men det er ikke forkert af dem at forklare, at det er
sådan.

> [...]
> længere op i systemet og fik på den måde en kontaktadresse til
> lederen af hele podcastsektionen - en vis Jacob Mollerup

Jacob Mollerup er DR's lytter- og seerredaktør og er næppe chef for
nogen podcastsektion. Men hvis du vil klage over behandlingen af dine
klager, er det sikkert det rette sted.

http://www.dr.dk/OmDR/Lytternes_og_seernes_redaktoer/20060606092459.htm

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-01-08 18:17

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> man i mange tilfælde tager udgangspunkt i Windows-standarder. Det er
> noget møg, men det er ikke forkert af dem at forklare, at det er

Desværre var det lige præcis det, de sagde til mig både i tlf. og på mail!

> Jacob Mollerup er DR's lytter- og seerredaktør og er næppe chef for
> nogen podcastsektion. Men hvis du vil klage over behandlingen af dine
> [...]

Muligvis, men der er jo her pr. 1. jan. sket en hel del omrokeringer.
Det var faktisk DR selv, der sagde, at han nu er leder af den afd., der
tager sig af de programmer, der lægges ud til download. - Så andet har
jeg jo ikke at forholde mig til.

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 13-01-08 21:14

> [...]

> af den afd., der tager sig af de programmer, der lægges ud til
> download. - Så andet har jeg jo ikke at forholde mig til.

Okay, det vidste jeg ikke.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-01-08 18:50

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> vred endnu, at jeg nok hellere må køle noget af, inden jeg gør det, -
> ellers bliver det nok noget af en harsk omgang for ham.

Hvis ikke det var for din alder ville jeg betegne dig som en ung vred
mand. Tror du ikke dit liv ville blive lidt nemmere hvis du lod være
på alt og alle?

> [...]
> til alm. styresystem, men at det også er MS, der står bag hele den
> computertekniske opbygning i Ørestaden, vidste jeg ikke!

hvad har MS nu med sagen at gøre? podcasten er i mp3 format.

Fra : Morten Lind

Dato : 13-01-08 19:38

> Hvis ikke det var for din alder ville jeg betegne dig som en ung vred
> mand. Tror du ikke dit liv ville blive lidt nemmere hvis du lod være
> på alt og alle?

Citat, Kim Larsen: "Tidligere var jeg en vred, ung mand - nu er jeg bare
en sur, gammel stodder".

(Temmelig symptomatisk for menneskeheden som sådan).

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-01-08 21:06

Morten Lind wrote:

> Citat, Kim Larsen: "Tidligere var jeg en vred, ung mand - nu er jeg bare
> en sur, gammel stodder".
>
> (Temmelig symptomatisk for menneskeheden som sådan).

Meget muligt Morten, men jeg bliver både vred og sur, når fx. DR på den
måde sjofler en hel gruppe på trods af indgåede aftaler!

Jeg mindes en udtalelse fra en tidl. socialdemokratisk minister i
forbindelse med en aftale omk. forbedring af farvevalg og kontrast på
TV, så svagtseende bedre kunne se både undertekster og navneskilte. -
'...Blindhed og svagsyn er ikke nogen sygdom, så det kan vi ikke tage
hensyn til..." - Men de kan godt lave speciel teletekst for hørehæmmende
på mere end 20% af samtlige TV uds. på både DR1 og DR2, - men at vælge
en farvesammensætning, der kan ses af ca. 350.000 danskere, der har
problemer med at skelne farvesammensætninger eller er decideret
svagtseende, - det kan de ikke. - Og bruge 5.5 mia. til ingenting -
DET kan de!

Gad vide, hvad der vil ske, hvis statestikken kommer til at holde stik
mht. de ca. 450.000 diabetikere, vi nu har i Danmark. - Statistisk set
vil ca. 805 af dem få synsproblemer i så høj grad, at de lægeligt set
kategoriseres som svagtseende...........

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-01-08 22:53

> [...]
> problemer med at skelne farvesammensætninger eller er decideret
> svagtseende, - det kan de ikke. - Og bruge 5.5 mia. til ingenting -

Sådan er der så meget underligt. Man skal også selv betale for briller,
men høreapparater kan man få gratis. De tunghøre må være bedre til
lobbyvirksomhed end de svagtseende
Det skal siges, at jeg selv har brugt briller, fra jeg var otte
år, og jeg bruger også kontaktlinser i dag. Ovenstående er derfor ikke
på nogen måde sarkastisk, men virkelig udtryk for undren over forskellen
mellem behandlingen af dårligt hørende og dårligt seende. Men bevares,
skal man fortsætte, så er det da også mærkeligt, at vi selv skal betale
for at få behandlet vores tænder. Det koster f.eks. en formue at knække
en tand, mens man kan brække en arm helt gratis.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-01-08 23:20

Henrik Münster wrote:

> Sådan er der så meget underligt. Man skal også selv betale for briller,
> men høreapparater kan man få gratis. De tunghøre må være bedre til
> lobbyvirksomhed end de svagtseende

Eller også var der nogle få meget højtplacerede både i div. ministerier
og ministre dér i slutningen af 1970'erne, hvor første del af loven om
gratis høreapparater blev indført. Og da den blev vedtaget i sin
nuværende form, véd jeg også, at der var flere brugere i folketing og
regering...

Så det ku' være, det ville være en god idé at få en svagtseende eller
blind minister.....

> [...]
> for at få behandlet vores tænder. Det koster f.eks. en formue at knække
> en tand, mens man kan brække en arm helt gratis.

Jeg forstår det også direkte, som det er skrevet... - Jeg tror faktisk,
der var i går, det var oppe at vende i både radio- og TV aviser, at der
er en skævhed her. - Faktisk så meget, at hele systemet nu skal
kulegraves for at få lige vilkår på både tandlæge, øjenlæge og optiker
området.

Hvad briller angår, hører jeg dog til den meget lille gruppe, der kan få
højeste tilskud, men alligevel koster det mig i egenbetaling ca.
3500-4000kr., når jeg skal have nye.

- En lille besk tilføjelse... Skal man have øredråber for en
ørebetændelse, så får man også tilskud til dem, så de max. vil koster
ca. 20kr., men skal jeg have øjendråber for en alm. øjenbetændelse eller
øjenkatar, så koster det ca. 170kr. for 5 ml. - Al tilskud til
øjenmedicin er fjernet - takket være "Gnag i halvfemserne" med
tilhørende S+r regering.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-01-08 10:04

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jeg kan godt se at den skal vare 1:20:51 og hvad den handler om, men jeg
> kan bare ikke downloade den.

Er der danske bogstaver i navn eller titel?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-01-08 10:22

On 2008-01-14 10:03:34 +0100, nospam0000@gmail.com (Thorbjørn Ravn
Andersen) said:

> Er der danske bogstaver i navn eller titel?

Den virker nu ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-01-08 10:20

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Sådan er der så meget underligt. Man skal også selv betale for briller,
> men høreapparater kan man få gratis. De tunghøre må være bedre til
> lobbyvirksomhed end de svagtseende

"I skal selv betale jeres høreapparater" "Wha sæjer do? A ka ett høre
dig!!" "Suk suk suk, ja ja da".

> [...]
> for at få behandlet vores tænder. Det koster f.eks. en formue at knække
> en tand, mens man kan brække en arm helt gratis.

Der er faktisk en pointe der. Måske fordi tandlægerne ikke "bor" på
sygehuset? Gad vide hvorfor - nogen der ved noget?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"