Hvid 20" Imac kontra sølv 20" Imac?
Fra : Kristian

Dato : 12-01-08 17:56

Hej

Vil lige vide hvor meget forskel der er på skærmen på de 2 modeller? Har
hørt rygter om at billedkvaliteten skulle være bedre på de gamle hvide
modeller i forhold til de nye i sølv.

Derfor overvejede jeg den nye 24" iMac i stedet. Men synes næsten den bliver
for stor så tænkte om jeg skulle købe en brugt i hvid i stedet!

Er alle de hvide 20" iMac samme kvalitet?

Kristian

Fra : Hans Tosti Pedersen

Dato : 12-01-08 13:09

On Jan 12, 5:56 pm, "Kristian" <kristianda...@SLETTEShotmail.com>
wrote:
> Hej
>
> Vil lige vide hvor meget forskel der er på skærmen på de 2 modeller? Har
> hørt rygter om at  billedkvaliteten skulle være bedre på de gamle hvide
> modeller i forhold til de nye i sølv.

Jeg tilbragte det meste af ugen i KBH, og som bonderøv og Mac
Evangelist måtte jeg da en tur forbi en af de hellige haller, Humac.

Og her bemærkede jeg netop iMac 20, som jeg synes virkede noget uskarp
i forhold til det billede, jeg er vandt til fra min nu solgte hvide
20'er. Så jo, der er afgjort forskel, og det er ikke til alu-modellens
fordel.

Var henne og kigge på en Cinema 30".... Woooow!!! Den skærm er bare
for fed!!!

--
Hans Tosti

Fra : Michael Holm

Dato : 12-01-08 21:11

Kristian <kristiandalby@SLETTEShotmail.com> wrote:

> [...]
> for stor så tænkte om jeg skulle købe en brugt i hvid i stedet!
>
> Er alle de hvide 20" iMac samme kvalitet?

Har kun set de nye 24" og syntes de er klart bedre end de "gamle" 20" og
24"
og leopard ser pænere ud med den sorte kant der er på de nye iMacs
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : RoJo

Dato : 12-01-08 23:16

On 12/01/08 17:56, in article
4788f134$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk, "Kristian"
> [...]

> for stor så tænkte om jeg skulle købe en brugt i hvid i stedet!
>
> Er alle de hvide 20" iMac samme kvalitet?

Det er måske lidt en smagssag - jeg har et par af de hvide, og synes skærmen
er perfekt.
De nye iMacs, har jo den blanke skærm, og jeg synes det er irriterende, da
der er meget genskin. Jeg er lidt forundret over at man ikke længere kan
vælge hvilken skærm man vil have.

Selve billedkvaliteten ved jeg ikke - men mon ikke blankheden i det nye, i
hvert fald får det til at virke bedre.

Mvh Ronni

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 13-01-08 16:15

> [...]

> for stor så tænkte om jeg skulle købe en brugt i hvid i stedet!
>
> Er alle de hvide 20" iMac samme kvalitet?

Der er absolut forskel. Betragtningsvinklen på den gamle 20" hvide iMac
var anslået 170° eller over, på den nye alu er den formentligt 160/140.
Kvaliteten i den gamle skærm var superb. Den nye er en mellem-klasse
skærm, men bestemt en hæderlig en af slagsen.

Hvis du vil have en skærm i samme kvalitet eller bedre som den tidligere
20" hvide model (og hvis vi ser bort fra blank kontra mat) skal du nu op
i 24" modellen.

Der var en diskussion for kort tid siden om netop dette emne. Heri kom
også den tekniske forklaring på forskellen mellem skærmene. Jeg tror det
var Jens Lyrik der stod for den.

Ifølge den skulle den nye skærm være en 6 bit mod tidligere 8 bit og det
må jo så også gå ud over farvekvaliteten.

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-01-08 18:55

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> Kvaliteten i den gamle skærm var superb. Den nye er en mellem-klasse
> skærm, men bestemt en hæderlig en af slagsen.

Den gamle skærm var et S-IPSpanel, det er den nye 20" ikke. Det bliver
ydremere forværret af kontrastskærmen på de nye imac'er (glossy).