Digital signatur
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-01-08 15:09

Jeg ville se min opsparingsoversigt hos Lønmodtagernes Dyrtidsfond. Jeg
kan logge ind på to måder:

Net-ID eller Digital signatur.

Ved valg af Net-ID omdirigeres jeg til log-in-siden hos min bank, Danske
Bank, hvor jeg bruger Accept-card. Her meldes der om en teknisk fejl.

Jeg har ikke installeret Digital Signatur. Så det prøver jeg. Her får
jeg at vide, at jeg ikke har den rigtige Java-version. Så den henter
jeg. Men nu får jeg at vide, at den ønskede Java-version kun kan
installeres under Mac OS 10.4.

Derfor har LD nu fået en almindelig mail med mine ønsker samt
orientering om problemet.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Pia

Dato : 03-01-08 21:26

"Ove Steen Smidt" <ossmidt@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installeres under Mac OS 10.4.
>
> Derfor har LD nu fået en almindelig mail med mine ønsker samt

Det er egentligt ikke nogen hjælp jeg kommer med, men jeg kan slet ikke få
min digitale signatur til at virke på min mac. Jeg får nøjagtigt samme
melding som dig, så mon ikke det ikke kun er LD som har et problem, eller
hvad?

Pia

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-01-08 21:32

> [...]
> min digitale signatur til at virke på min mac. Jeg får nøjagtigt samme
> melding som dig, så mon ikke det ikke kun er LD som har et problem, eller

Begge vore signaturer virker perfekt uanset hvilken maskine vi kopierer
den til så mon ikke det beror på en "fejl 40" ?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-01-08 10:20

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> Begge vore signaturer virker perfekt uanset hvilken maskine vi kopierer
> den til så mon ikke det beror på en "fejl 40" ?

Jeg ved godt, hvad "Fejl 40" betyder. Men hvordan antager du, at Fejl 40
har ytret sig i forhold til det forløb, jeg har beskrevet? - Tastefejl?
Læsefejl? Forståelsesfejl?

Det er muligt, at Digital Signatur fungerer under OS 10.5, hvis den er
installeret under et tidligere OS. Men det, som jeg har beskrevet,
indtræffer altså, hvis man skal installere under OS 10.5.

Endvidere: skønt jeg godt kan logge ind på netbank med Acceptcard,
fungerer denne funktion altså ikke, hvis jeg fra LD's side bliver
omdirigeret til denne mellemlanding for t foretage log in Net-ID,
hvilket kunne tyde på, at Mac-folks brug af AcceptCard ikke er medtænkt
i denne manøvre.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-01-08 10:42

> Jeg ved godt, hvad "Fejl 40" betyder. Men hvordan antager du, at Fejl 40
> har ytret sig i forhold til det forløb, jeg har beskrevet? - Tastefejl?
> Læsefejl? Forståelsesfejl?

Tænkte ikke præcist lige på dig - det var jo et andet indlæg jeg havde
besvaret

> Det er muligt, at Digital Signatur fungerer under OS 10.5, hvis den er
> installeret under et tidligere OS. Men det, som jeg har beskrevet,
> indtræffer altså, hvis man skal installere under OS 10.5.

Ok.

Ved bare min er installeret i tidernes morgen med cert-toolet fra TDC
under mit daværende Linux system. Sidenhen brugt under både Panther,
Tiger og Leopard.

Konens kommer fra et Windows system og har været igennem både Linux og
Mac OS X Tiger og Leopard.

Hvilken fil sidder du med? Hvad hedder den og hvilken filendelse har den?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-01-08 10:57

> [...]
> Mac OS X Tiger og Leopard.
>
> Hvilken fil sidder du med? Hvad hedder den og hvilken filendelse har den?

Jeg sidder ikke med en fil. Jeg sidder med en proces, der ikke kan
gennemføres. Muligvis vil jeg prøve igen på den gamle computer, hvor jeg
stadig kører OS 10.4.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-01-08 11:21

> Jeg sidder ikke med en fil. Jeg sidder med en proces, der ikke kan
> gennemføres. Muligvis vil jeg prøve igen på den gamle computer, hvor jeg
> stadig kører OS 10.4.

Hvis det virker der så prøv det.

Det skulle være så nemt, men folk står med håret i postkassen når man
ikke står med den nøgne fil.

Hvis ikke jeg husker helt forkert så var man lidt fucked hvis man valgte
en IE installation i starten. Men det er snart så længe siden så jeg kan
ikke huske det.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-01-08 17:16

> [...]
>
> Hvis ikke jeg husker helt forkert så var man lidt fucked hvis man valgte
> en IE installation i starten. Men det er snart så længe siden så jeg kan

Lige nu gider jeg ikke prøve, før jeg næste gang får brug for det.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-01-08 21:09

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Lige nu gider jeg ikke prøve, før jeg næste gang får brug for det.

Jeg skulle osse prøve (PB G3, OS X 10.3.9 og FF2.0.0.11).

Første gang virkede det ikke. Anden kom jeg ind. Der er noget med en
"et-eller-andet.google.com" som browseren venter på, der skal du bare
trykke på Stop. Den digitale signatur skal ligge i en pfx-fil et sted på
din HD og du skal navigerer hen til den med den "knap" der er lige til
højre for feltet på login siden. Det er i øvrigt meget forvirrende, når
man som hos mig skal indtaste det password der beskytter pfx-filen to
gange - een gang for at få adgang til pfx-filen i feltet og så een gang
til for at LDs side kan bruge signaturen.

Det er vist nok noget Java (Sun) noget.

Men altså, du bør kunne bruge det på en Mac med OS X (fra 10.3.9 og
fremefter).

--

"Any girl can be glamorous. All you have to do is stand still and look
stupid."

Fra : Palle Jensen

Dato : 04-01-08 14:42

On 2008-01-04 10:20:28 +0100, ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) said:

> Jeg ved godt, hvad "Fejl 40" betyder. Men hvordan antager du, at Fejl 40
> har ytret sig i forhold til det forløb, jeg har beskrevet? - Tastefejl?
> Læsefejl? Forståelsesfejl?

Svært at sige udfra de oplysninger vel?

Jeg vil starte fra bunden. Hvad sidder du med til at importere din
nøgle? Filtype? Vi snakker Safari?

Hvad gør du for at få noglen ombord?

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 04-01-08 17:16

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Svært at sige udfra de oplysninger vel?
>
> Jeg vil starte fra bunden. Hvad sidder du med til at importere din
> nøgle? Filtype? Vi snakker Safari?
>
> Hvad gør du for at få noglen ombord?

Man får et 4-cifret tal tildelt pr. mail (kan også hentes på telefon).
Det skal indtastes inden 15 minutter. Og så er det, at man midt i det
hele får at vide, at man har den forkerte Java.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Palle Jensen

Dato : 04-01-08 17:34

On 2008-01-04 17:16:19 +0100, ossmidt@tdcadsl.dk (Ove Steen Smidt) said:

> Man får et 4-cifret tal tildelt pr. mail (kan også hentes på telefon).
> Det skal indtastes inden 15 minutter. Og så er det, at man midt i det
> hele får at vide, at man har den forkerte Java.

OK. Siger mig intet.

Må resignere.