sært. en hd virker, en anden ikke
Fra : Lasse

Dato : 15-01-08 11:13

Nu giver jeg snart op. Jeg har en hd der er brændt af, og en anden som ikke
er. Begge er fra maxtor, en på 80 gb, og en på 120. Den på 120 sad i en pc,
og brændte pludseligt af. Den anden på 80 kører fint i alle andre pc´er, med
xp. Jeg kan ikke finde den i min visa home premium.
Jeg prøvede lige for sjov at sætte den i som var brændt af, og bang, vista
finder den driver der skal til, og jeg kan se den med det samme i denne
computer. Den anden på 80 gb kan jeg kun se i computeradministration, under
lager.. men kan kun konverterer den, og så miste alle filer. jeg vil jo have
de filer fra den, herover på..
jeg har ledt efter en driver til den på 80 gb, men uden hjælp.. kan i hjælpe
?

Det er en maxtor diamondmax plus 9 80 gb ata /133

Lasse

Fra : Peter

Dato : 15-01-08 13:10

"Lasse" <dsl405472@cypercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjælpe ?
>
> Det er en maxtor diamondmax plus 9 80 gb ata /133

Jeg ved ikke hvad der sker hos dig, men en ATA harddisk kræver ikke, at du
installerer nogen form for driver.
Kender ikke noget til Vista, og kommer heller aldrig til det, hvis jeg kan
undgå det.

PeterB

Fra : Lasse

Dato : 15-01-08 14:34

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> installerer nogen form for driver.
> Kender ikke noget til Vista, og kommer heller aldrig til det, hvis jeg kan

Enig, vista er dum på mange punkter, og jeg fatter heller ikke hvorfor den
disk ikke vil køre når den anden fint vil. Det er samme slags, den ene er
bare det større.. Der står i diskhåndtering den er offline. .. ???
Aner ikke hvad jeg skal gøre

Lasse

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-01-08 14:52

"Lasse" <dsl405472@cypercity.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> så miste alle filer. jeg vil jo have de filer fra den, herover på..
> jeg har ledt efter en driver til den på 80 gb, men uden hjælp.. kan i

Spørgsmålet hører nok mere hjemme i dk.edb.hardware.drev hvor denne er
crosspostet med FUT til.

Desuden skriver du intet om hvilken type partition der oprindeligt lå på
disken. Sådan som du beskriver i den anden post med at den er offline tyder
på der evt. er tale on dynamic disk, og her skal bemærkes at Vista ikke
altid er lige glad for disse samt at XP Home ikke virker med dynamiske
diske men XP Professionel gør.

http://itsvista.com/2007/02/dynamic-disk-microsofts-bastard-child/

--
Bjarke Andersen