Grafikkort - bundkort
Fra : SpookiePower

Dato : 10-01-08 14:58

Jeg står og skal have mig et grafikkort til mit
ASUS P5RD1-V Deluxe bundkort. Jeg benytter det
"grafikkort" der sidder i bundkortet og hvad det
så er der sidder der, er jeg i tvivl om. Jeg ville
jo gerne købe noget der er bedre.

I min manual står der bla -

....The ATI Radeon XPRESS 200 Northbridge integrates
the Radeon X300 GPU, an integrated graphics processing
unit.....

Betyder det at det er et Radeon X300 grafikkort der sidder
i min maskine ?

Kan man sige noget om hvor meget ram/mhz det kort har ?

Jeg ville gerne kunne flyve flight simulator X med
god grafik.

--
My Photo Gallery
www.anothermasterpiece.com

Fra : J

Dato : 10-01-08 16:18

On Thu, 10 Jan 2008 14:57:30 +0100, SpookiePower
<boxjunk2600@gmail.com> wrote:

> [...]
>unit.....
>
>Betyder det at det er et Radeon X300 grafikkort der sidder

Ja
>Kan man sige noget om hvor meget ram/mhz det kort har ?

ram kan du undersøge ved at højreklikke på baggrunden i windows,
egenskaber, indstillinger, avanceret, kort
Iøvrigt tildeler de ram i bios, det stjæles fra din systemram, som er
den ram, der sidder i bundkortet.
>Jeg ville gerne kunne flyve flight simulator X med
>god grafik.
Jaja
men bundkortet har da pci-express grafik slot, så du kan bare sætte
noget bedre i.

Det med MHz for grafik kan jeg ikke lige finde.
http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/asus_p5rd1-v/3.html

men aida32 eller sisiftsandra kan vel fortælle det.

mvh

John