Kan denne konfiguration lade sig gøre?
Fra : Mads Møllegaard Mads~

Dato : 10-01-08 08:26

Jeg har tænkt mig at købe og bygge en PC af nedenståede dele, målet er
at bygge en lille kompakt PC, der har en del muskler at spille med,
uden at være bygget til spil, og til max 6000,-

Dog har jeg følgende bekymringer mht nedenstående:
1. Er de 300W nok?
2. Bliver den for varm?
3. Er der plads i det lille kabinet?

bundkort:
ASUS P5K-VM AiLifestyle Series
685 getmore

Kabinet:
Antec LifeStyle Minuet 300
518 getmore

Grafikkort:
MSI NX8600GT-MTD256E (256 MB)
752 getmore

Harddisk:
WD Caviar GP WD5000AACS 500 GB
767 getmore

RAM:
Corsair XMS2 2 x 2 GB
799 shg

CPU
Core 2 Duo E6850 3 GHz
1701 getmore

DVD
ASUS DRW 1814BLT (Sølv)
265 getmore

Køler
ZALMAN CNPS 8000
257 shg

Håber nogen kan komme med gode råd i denne forbindelse..

På forhånd tak.

Fra : ai

Dato : 10-01-08 10:14

Om den får muskler kan ingen vide før det hele er bygget sammen.
og ligeledes med varmeudviklingen.
300 Watt er nok i underkanten, gi den 100 mere.
og så er 2x2 GB ram skudt over målet hvis du ikke vil køre 64 bit,
32 Bit kan kun se 2,8 GB ca......
//ai

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-01-08 13:13

ai wrote:

> 32 Bit kan kun se 2,8 GB ca......

Har du fulgt tråden om "MB der supporterer 4GB +" ?

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-08 13:27

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Har du fulgt tråden om "MB der supporterer 4GB +" ?
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Win XP 32 bit SP2 kan se 3,2 GB Ram
Det gør den på min.
Nej jeg har ikke delt ram

Michael

Fra : Mads Møllegaard Mads~

Dato : 10-01-08 15:43

>300 Watt er nok i underkanten, gi den 100 mere.

men hvor får man fat i en strømforsyning det
passer i det kabinet.. jeg vil meget gerne have et
højkvalitet lille kabinet

Fra : Mads Møllegaard Mads~

Dato : 10-01-08 15:53

>300 Watt er nok i underkanten, gi den 100 mere.

nu har jeg lige tastet alt ind i denne oversigt:
http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine

den siger på 90% load bruger "dyret" 187W, så må
300W vel være rigeligt.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-01-08 17:11

Mads Møllegaard Madsen wrote:

> den siger på 90% load bruger "dyret" 187W, så må
> 300W vel være rigeligt.

Ja, hvis PSU'en kan levere effekten på de spændinger hvor hardware skal
bruge den. Jeg tvivler blot på det.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-01-08 13:11

Mads Møllegaard Madsen (slet CTURN) wrote:

> Grafikkort:
> MSI NX8600GT-MTD256E (256 MB)

Der er ingen muskler over et GF8600GT.

Jeg sammenligner med mit eget (GF7600GT):
http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=855&model2=716&chart=288

http://www.hardwaresecrets.com/article/452/9

Jesper Poulsen

Fra : Mads Møllegaard Mads~

Dato : 10-01-08 15:16

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> skrev:

>Der er ingen muskler over et GF8600GT.

jeg skal også bare have et nogenlunde grafikkort
(lowprofile)

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-01-08 14:02

"Mads Møllegaard Madsen (slet CTURN)" <madsmillfarm@CTURNhotmail.com> wrote
in message news:11999503240.762320776992372@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> uden at være bygget til spil, og til max 6000,-
>
> Dog har jeg følgende bekymringer mht nedenstående:

Min nye PC består foruden af en DVD og 320GB HD af en Quad core (Q6600) og
en 8600GT, og den trækkes af en 300w psu.
Ingen tvivl om at det er et absolut minumum strømforsyningsmæssigt, men den
har da ikke brokket sig endnu.

Ang. 8600GT, så er det som Jesper skriver ikke noget at råbe hurra for. Den
er i nogle tilfælde lidt langsommere end en 7600GT, og i nogle tilfælde
hurtigere.

Når det er sagt, så er jeg faktisk lidt overrasket over hvad det kan. Havde
troet at det medleverede 8600GT ville blive flået ud indenfor den første
uge, men jeg skulle jo lige prøve det og det har klaret BF2 i 1920*1200 i
high/medium og det har også kørt Prey som en mis. Det vil selvfølgelig få
problemer med Crysis o.l. spil, men det vil mit gamle 1950pro vist også.