Firewire spørgmål...
Fra : Magnus

Dato : 05-01-08 16:27

ar købt mig en Sandisk kortlæser til CF kort hvor der er et Firewire 9p sik
i kortlæseren og kablet der fulgte med var d i modsatte ende et Firewire 6p
stik som passer bag i min PC.

Men på min bærbar har jeg ikke et Firewire 6p stik mn kun et Firewie 4p stik
derfor købte jeg et Firewire kabel med 9p i den ene ende og 4p i den anden
og sågar også en adapter fra 6p til 4p for at kunne bruge kortlæseren men
det virker ikke min bærbar kan ikke se kortlæseren.
Min stationære PC kan gost se kortlæseren via 6p sikket på bagssiden men
heller ikke via adapteren og 4p stikket på forsiden af PC'en.

Hvad skyldes dette er det med Firewire ikke som med USB o de forskellige
former for størrelser på USB-stik eller tager jeg fejl?

/Magnus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-01-08 16:38

On Sat, 5 Jan 2008 16:27:08 +0100, "Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk>
wrote:

>Hvad skyldes dette er det med Firewire ikke som med USB o de forskellige
>former for størrelser på USB-stik eller tager jeg fejl?

Der er ingen strømforsyning i 4p stikket...

<mlr>

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-01-08 23:49

"Magnus" <magnusFJERN@arnason.dk>

> Hvad skyldes dette er det med Firewire ikke som med USB o de forskellige
> former for størrelser på USB-stik eller tager jeg fejl?

De sekspolede stik er standard EEE1394. Det firbenede er en Sony afart, der
kaldes Sony i.LINK og som bruges i de fleste videokamera. Der er ingen
strøm i sidstnævnte. Protocollen er 100% identisk.

Claus