Medion 8828
Fra : Erik Andersen

Dato : 05-01-08 02:34

Hej allesammen

Først vil jeg takke jer for svarene på G5 spille mus til min nevø i
julegave, den var lykken, nu har jeg et andet dilemma, skal have ny pc, er
det en god ide at købe en medion 8828 i aldi, eller samle selv?

Hilsen Erik

Fra : kk

Dato : 05-01-08 10:51

"Erik Andersen" <bove@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> julegave, den var lykken, nu har jeg et andet dilemma, skal have ny pc, er
> det en god ide at købe en medion 8828 i aldi, eller samle selv?

Det kan være lidt svært at svare på, men jeg kan nævne at jeg i feb. 2005
købte en Aldi/Medion (Dengang et monster!)
og den har i enhver henseende fungeret upåklageligt og kun givet problemer,
når jeg har dummet mig.
Jeg har tidligere samlet adskillige computere selv, men belært af
erfaringer, kunne jeg ikke drømme om at gøre det igen.
mvh
kk

Fra : Janner

Dato : 05-01-08 13:19

> [...]
> julegave, den var lykken, nu har jeg et andet dilemma, skal have ny pc, er
> det en god ide at købe en medion 8828 i aldi, eller samle selv?

Jeg har en Aldi model fra tja 2006 Pen D, dengang også et monster. Den har
fungeret 100% upåklageligt, stabilt og er med lækkert design og fantastisk
lydsvag. Har siden opgraderet den med bedre grafikkort samt mere ram. Min
næste pc bliver også en Medion ...

Eneste begrænsning modellen du nævner har er grafikkortet, men det kommer jo
igen meget ant på jvad du skal bruge den til.

/Jan

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-08 15:37

Erik Andersen wrote:
> [...]

Jeg kan tilslutte mig koret Købte for godt 5 år siden en "hysterisk"
hurtig Medion med P4 2.66Ghz samt 120 Gb harddisk. Den kostede lige knap
10.000 dengang, men jeg har aldrig fortrudt. Den kører stadig.

mvh Ebbe

Fra : Flemming

Dato : 08-01-08 22:06

Ebbe (7000) wrote:

> [...]
> kostede lige knap
> 10.000 dengang, men jeg har aldrig fortrudt. Den kører stadig.

Der bliver også skrevet fra den samme type her , har dog lige købt den
nye Aldi pc, men har ikke helt fået skiftet endnu ...

Mvh. Flemming

Fra : Claus Tersgov

Dato : 08-01-08 23:52

"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev

> Der bliver også skrevet fra den samme type her , har dog lige købt den
> nye Aldi pc, men har ikke helt fået skiftet endnu ...

Og jeg har købt tre til min søster/svoger fra Aldi. Een til mig selv fra
Aldi og een fra TDC. Dernæst har jeg købt 4-5 af de mindre medion til
videresalg.

Det kan *IKKE* betale sig at samle selv, hvis man medregner alt, software
og tre års garanti!

Claus

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 09-01-08 00:09

On Tue, 8 Jan 2008 23:52:18 +0100, Claus Tersgov wrote:

....snip
> Det kan *IKKE* betale sig at samle selv...snip

Smag og behag er jo heldigvis individuelt.

--
mvh.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-01-08 14:52

"Ludvig Nielsen." <" lunielsen "@yahoo.dk> skrev

> Smag og behag er jo heldigvis individuelt.

Det er da fint, karl smart!!

Bare gå i gang med at bygge denne: http://www.medion.de/md8828/dk/flash.html

Husk at med SAMTLIGE priser, porto og garanti.

Du kan bare liste alle links her.

Jeg venter med spænding og sikkert forgæves.....

Claus

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 09-01-08 15:02

On Wed, 9 Jan 2008 14:52:19 +0100, Claus Tersgov wrote:

> "Ludvig Nielsen." <" lunielsen "@yahoo.dk> skrev

> Det er da fint, karl smart!!
....snip

Jamen smag og behag er forskellig, det kan du ikke ændre på, heller ikke
ved at være næsvis.

--
mvh.

Fra : Ole C

Dato : 09-01-08 15:29

Ludvig Nielsen." <" lunielsen skrev blandt andet:

> Jamen smag og behag er forskellig, det kan du ikke ændre på, heller
> ikke ved at være næsvis.

Det næsvise står du selv for - med en helt uvedkommende bemærkning.

--
vh
Ole C

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 09-01-08 15:31

On Wed, 9 Jan 2008 15:28:41 +0100, Ole C wrote:

> Det næsvise står du selv for - med en helt uvedkommende bemærkning.

Slet ikke, men man må måske kun ytre sig hvis man er for Medion, det er da
en underlig holdning.

--
mvh.

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 09-01-08 16:55

On Wed, 9 Jan 2008 14:52:19 +0100, Claus Tersgov wrote:

> "Ludvig Nielsen." <" lunielsen "@yahoo.dk> skrev

> Det er da fint, karl smart!!

Lige lidt læsning til dem der er så glade for Medion/Aldi.

http://epn.dk/privatokonomi/article1224478.ece

Man får hvad man betaler for.

--
mvh.

Fra : Per

Dato : 10-01-08 06:32

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> Husk at med SAMTLIGE priser, porto og garanti.
>
> Du kan bare liste alle links her.
>
> Jeg venter med spænding og sikkert forgæves.....

Du har helt ret Claus !

Det kan ikke mere svare sig at samle selv for at spare - desværre kan man
måske sige !

Har netop selv siddet og sammenlignet et færdigt produkt med saml selv - med
ens dele fra EDBpriser - det blev næsten 1000 kr dyrere at samle delene
selv.

Så tiden med at samle selv er passe´ med mindre man selvfølgelig gør det
fordi det er sjovt. Men man sparer ikke noget mere - det løb er kørt.

Ligesom det heller ikke kan svare sig at bygge sine egne højttalere og
strømforsyninger mere - ud fra et økonomisk synspunkt.

Til Ludwig!

Det har ALDRIG kunnet betale sig at samle selv i forhold til ALDI´s
computere - der er så meget software med at skulle det købes seperat, ville
selvbyggen blive mange 1000 kr dyrere end den færdigsamlede.

Mvh. Per

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 10-01-08 06:37

On Thu, 10 Jan 2008 06:32:02 +0100, Per wrote:

> Til Ludwig!

enkelt v, tak.

> Det har ALDRIG kunnet betale sig at samle selv i forhold til ALDI´s
> computere - der er så meget software med at skulle det købes seperat, ville
> selvbyggen blive mange 1000 kr dyrere end den færdigsamlede.

Så kigger du de forkerte steder, men det er helt fint I er glade for jeres
discount computere, lad endelig ikke virkeligheden ødelægge fornøjelsen.

--
mvh.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 10-01-08 10:17

On Thu, 10 Jan 2008 06:36:39 +0100, "Ludvig Nielsen." <"
lunielsen "@yahoo.dk> wrote:

>enkelt v, tak.

>Så kigger du de forkerte steder, men det er helt fint I er glade for jeres
>discount computere, lad endelig ikke virkeligheden ødelægge fornøjelsen.

Går man ikke den forkerte vej. Man vælger en færdigsamlet PC, og
ser hvad det koster at samle en mage til, men hvis man samler
selv, vil man da ikke have sådan en PC, men en hvor man selv
vælger forskellige komponenter. Så hvis man vil have sådan en,
samlet hos en forhandler, bliver priserne måske ikke så
forskellige.
mvh Ebbe som gør det for sjov

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-01-08 12:21

"Ludvig Nielsen." <" lunielsen "@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> enkelt v, tak.

> Så kigger du de forkerte steder, men det er helt fint I er glade for jeres
> discount computere, lad endelig ikke virkeligheden ødelægge fornøjelsen.

Det har du efterhånden påstået rigtigt mange gange - men stadig har du intet
dokumenteret. Dokumentér at du kan bygge en maskine med samme
specifikationer og software (Linux er f.eks. ikke det samme som Windows
Vista, blot fordi begge er styresystemer) som Medion PC'en, eller hold op
med at lyve. Frit valg.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 11-01-08 12:21

On Thu, 10 Jan 2008 12:20:30 +0100, Morten Wartou wrote:

> "Ludvig Nielsen." <" lunielsen "@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Det har du efterhånden påstået rigtigt mange gange

Jeg siger jeg kan lave en maskine der er bedre, uden software, jeg har
intet at bruge det software til så det er spild af penge imo, jeg køber
heller ikke stereoanlæg efter antal af knapper og smarte lamper.

Kan man nøjes, så er Medion ok, vil man have noget bedre så bygger man
selv.

Medion er DISCOUNT uanset hvor mange kolbøtter I slår.

--
mvh.

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-01-08 15:57

> Jeg siger jeg kan lave en maskine der er bedre, uden software, jeg har
> intet at bruge det software til så det er spild af penge imo, jeg køber
> heller ikke stereoanlæg efter antal af knapper og smarte lamper.

Du vil heller ikke købe Windows til maskinen? Hvordan vil du afspille
Blu-Ray/HD-DVD-skiver på en Medion 8828 uden PowerDVD? Hvad vil du bruge til
at redigere film i stedet for det software der følger med? Lad os nu se dig
bygge en maskine med 8828'erens specifikationer (husk kortlæser,
fjernbetjening, trådløst mus/tastatur, HD-DVD/Blu-Ray-drev, 500G HDD, 2G RAM
og så videre). Selv uden software bliver det en svær opgave.

> Kan man nøjes, så er Medion ok, vil man have noget bedre så bygger man
> selv.
> Medion er DISCOUNT uanset hvor mange kolbøtter I slår.

Medions maskiner er ganske stærke. F.eks. indeholder 8828'eren et kombineret
HD-DVD/Blu-Raydrev, som ikke engang var kommet til Danmark i løssalg på
daværende tidspunkt. Grafikkortet er ikke det allerbedste til spil, men
maskinen sælges som en medie-PC, og til det formål er et 8600GS ganske
enkelt fremragende. Hvad er det der får dig til at mene det er discount? Er
der noget specifikt, som gør maskinerne ringere end f.eks. Dell eller
HP-maskiner i samme prisleje?

Det er måske ikke som at bygge sin egen supermaskine med de mest delikate
dele, men det er et helt andet prisniveau. Hr. og fru Jensen går jo heller
ikke i gang med at bygge deres egen maskine, vel?

Hvor får man forresten tre års garanti på løsdele, og adgang til hotline?

Jeg troede også engang selvbyg var billigt og godt. Jeg synes stadig det er
godt, men billigt, det er det ikke.

Medion køber MEGET stort ind (husk det er en af Europas største
PC-producenter, og Tysklands suverænt største PC-leverandør), og kan få
delene til helt andre priser end du kan.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 11-01-08 21:59

On Fri, 11 Jan 2008 15:57:08 +0100, Morten Wartou wrote:

> "Ludvig Nielsen." <" lunielsen "@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

> Du vil heller ikke købe Windows til maskinen? ...snip

Jeg snakker om at bygge en maskine efter mine behov, og det includere ikke
de ting, Vista alene er ikke skiven værd den er brændt på, XP er langt
bedre.

Når I anbefaler Medion så lad være med at fremstille det som det eneste der
dur, og det med at "det ikke kan betale sig at bygge selv" er noget vrøvl,
det kommer an på hvad men vil med maskinen.

Men vær opmærksom på, jo mere software de leverer jo dårligere HW, det er
simpel logik, jeg vil hellere have god HW frem for en stor softwarepakke
jeg ikke har en skid at bruge til.

Medion er ikke kendt for at bruge de bedste PSU's og rammen er std. bulk
samt GFXkort er typisk lowend, jeg sætter stor pris på at netop PSU, ram og
GFX er iorden til det jeg skal bruge min maskine til, og det levere Medion
ikke.

Deres maskiner er avanceret dvd/MP3 afspillere, som ældre mennesker kan
have stor glæde af, er du bare det mindste gamer så er de zip værd.

Nøjes med at anbefale Medion, drop jeres "det kan ikke betales sig osv..."

--
mvh.

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-01-08 22:41

> [...]
> have stor glæde af, er du bare det mindste gamer så er de zip værd.
> Nøjes med at anbefale Medion, drop jeres "det kan ikke betales sig osv..."

Er du klar over, at hele denne diskussion handler om din påstand om at du
kan bygge en bedre maskine til samme pris? Du har stadig intet bevist, det
eneste var et forkølet forsøg med en henvisning til en maskine med langt
færre faciliteter end Medion PC'en. Jeg formoder heller ikke du kan få XP
gratis, eller kan du? Kan du bevise, at hardwaren i Medion PC'erne skulle
være af ringe kvalitet?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ole C

Dato : 11-01-08 22:46

Morten Wartou skrev blandt andet:

> [...]
> heller ikke du kan få XP gratis, eller kan du? Kan du bevise, at
> hardwaren i Medion PC'erne skulle være af ringe kvalitet?

Er denne Ludvig Nielsen så lang en diskussion værd?

--
vh
Ole C

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 11-01-08 22:58

On Fri, 11 Jan 2008 22:46:22 +0100, Ole C wrote:

> Er denne Ludvig Nielsen så lang en diskussion værd?

Ingen tvinger dig til at deltage.

--
mvh.

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 11-01-08 22:57

On Fri, 11 Jan 2008 22:41:28 +0100, Morten Wartou wrote:

> Er du klar over, at hele denne diskussion handler om din påstand om at du
> kan bygge en bedre maskine til samme pris?

Det kan jeg også, dog uden softwarepakke, da de penge er bedre brugt på HW
af en god kvalitet.

> Du har stadig intet bevist, det
> eneste var et forkølet forsøg med en henvisning til en maskine med langt
> færre faciliteter end Medion PC'en.
Jamen, du køber måske også stereoanlæg ud fra antal af knapper og kulørte
lamper, jeg køber ud fra lyden, men sådan er folk jo så forskellige.

> Jeg formoder heller ikke du kan få XP
> gratis,

Korrekt, vil man have XP så er de små 600.-kr til at overleve.

> eller kan du? Kan du bevise, at hardwaren i Medion PC'erne skulle
> være af ringe kvalitet?

Det er ikke nødvendigt, hvis man ikke ved det så er man sikkert fint
tilfreds med en Medion.

--
mvh.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 12-01-08 16:00

Ludvig Nielsen." <" lunielsen wrote:
> Jeg snakker om at bygge en maskine efter mine behov, og det includere
> ikke de ting,

Ergo kan du heller ikke bruge din sammenligning til en skid. Det var da
fandens så påståelig du er. Det bliver ikke mere korrekt for hver gang du
gentager det.

Søren

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 12-01-08 16:08

On Sat, 12 Jan 2008 16:00:25 +0100, Søren Nielsen wrote:

> Ergo kan du heller ikke bruge din sammenligning til en skid. ...snip

Jo, mit synspunkt er lige så valid som det do og andre Medionfans lægger
for dagen, I kan nøjes med at anbefale Medion, stop jeres vrøvl om at det
ikke kan betale sig at bygge selv, for det afhænger helt af hvad man
ønsker.

--
mvh.

Fra : Morten Wartou

Dato : 12-01-08 16:47

> [...]
> for dagen, I kan nøjes med at anbefale Medion, stop jeres vrøvl om at det
> ikke kan betale sig at bygge selv, for det afhænger helt af hvad man

Hvis et færdigt hus i fint stand på 150 m2 er til salg for 800.000, og du
kan bygge et selv for samme pris, dog uden tag, for det skal du ikke bruge,
synes du så du har en god sag hvis du anbefaler folk at bygge selv i stedet
for at købe det færdige hus?

Sagen drejer sig konkret om Medion 8828 - og sådan en maskine, med samme
funktionalitet (Blu-Ray/HD-DVD afspiller (inkl. NØDVENDIGT SOFTWARE,
HD-lydkort, grafikkort med HW-dekodning, fjernbetjening!)), kan du ikke
bygge selv til samme pris. Ganske enkelt. Før jeg købte en 8828 regnede jeg
på sagerne, og det var helt umuligt at bygge tilsvarende til samme pris,
selv hvis jeg købte hos Getmore, som jo ikke ligefrem er kendt for deres
gode kundeservice. Oveni hatten får man endda tre års garanti (ikke bare
reklamationsret) og support.

Kan du forresten dokumentere, at der skulle være flere fejl på Medion end på
andre PC'er?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 12-01-08 16:49

On Sat, 12 Jan 2008 16:47:04 +0100, Morten Wartou wrote:

> [...]
> synes du så du har en god sag hvis du anbefaler folk at bygge selv i stedet

Kunne jo tænkes at det var en anden type hus man har brug for, bortset fra
det så er det en ret dårlig analogi.

--
mvh.

Fra : Søren Nielsen

Dato : 10-01-08 17:32

Ludvig Nielsen." <" lunielsen wrote:
> Så kigger du de forkerte steder, men det er helt fint I er glade for
> jeres discount computere, lad endelig ikke virkeligheden ødelægge
> fornøjelsen.

Enlighten me, please! Gerne et helt håndfast link til et akkurat bestykning,
for det må du jo have lige ved hånden. Ellers bliver sammenligningen ligeså
vævende som din påstand.

Søren

Fra : Khawk

Dato : 11-01-08 08:52

Per wrote:

> [...]
>
> Så tiden med at samle selv er passe´ med mindre man selvfølgelig gør
> det fordi det er sjovt. Men man sparer ikke noget mere - det løb er
Der kan jo være andre grunde til at samle selv. F.eks. hvis man har specifikke ønsker til hvilke dele, man vil have i computeren.

Fra : Ludvig Nielsen.

Dato : 11-01-08 12:22

On Fri, 11 Jan 2008 08:52:26 +0100, Khawk wrote:

> Der kan jo være andre grunde til at samle selv. F.eks. hvis man har specifikke ønsker til hvilke dele, man vil have i computeren.

Helt rigtigt.

--
mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 09-01-08 12:57

Claus Tersgov wrote:
> [...]

Helt enig. Da jeg købte var prisen måske nok lidt i den høje ende, men siden
er den raslet ned, og hardwaren blevet _meget_ bedre.

mvh Ebbe

Fra : KsNa

Dato : 05-01-08 19:56

> [...]
> julegave, den var lykken, nu har jeg et andet dilemma, skal have ny pc, er
> det en god ide at købe en medion 8828 i aldi, eller samle selv?

Jeg har en Medion P4-2,6GHz der er ca. 4½ år, den køre stadig fint og jeg
har aldrig haft grund til klage.

Husk også at der er 3års fuld garanti, og 30 fuld returret hvis du køber i
ALDI, så det er jo bare at prøve maskinen og hvis den ikke lever op til
forventningerne - så retur med den.

Mvh
Kim

Fra : KsNa

Dato : 05-01-08 20:45

"KsNa" <KsNa@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> "Erik Andersen" <bove@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Husk også at der er 3års fuld garanti, og 30 fuld returret hvis du køber i

der skulle selvfølgelig stå - ....., og 30 dages fuld ......

Mvh
Kim