Erfaring med køb hos dell
Fra : David

Dato : 03-01-08 08:37

Har nogen erfaring med køb hos dell ?

De har en gamer pc som ser ok ud til prisen, men min kammerat fortæller en
gruelig historie om hvordan hans køb hos dell gik.
De leverede en pc med andre dele en der stod på nettet da han købte og den
dobbelte ram var der ikke ( en del af tilbuddet).

Men hvad siger I ?

Og hvordan med support ? Er den effektiv eller skal man sende pc'en frem og
tilbage ?

Mvhj

David

Fra : duff

Dato : 03-01-08 09:11

David skrev:
> [...]
>
> Men hvad siger I ?
>
> Og hvordan med support ? Er den effektiv eller skal man sende pc'en frem og

Du risikerer at få en defekt computer, lige som ALLE andre steder du
handler.

Hvis han har fået leveret en forkert pc, så skal den da bare retur med
den besked.

Jeg har selv en dell i øjeblikket.
Kølningen af grafikkortet var ELENDIG (støjende), men det var også en
lidt speciel udviddelse (kunne ikke bestilles online).
Ellers kører den fint.

Fra : /Ole \(600\)

Dato : 03-01-08 09:56

"David" <dvd-dalsgaard@e-mail.forum.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men hvad siger I ?
>
> Og hvordan med support ? Er den effektiv eller skal man sende pc'en frem

Nu er det så en XPS jeg har (bærbar) og jeg har intet at sige dem imod.
Supporten er genial. Jeg har en onsite inden 12 arbejdstimer (mener jeg det
er) men selve salgsdelen, leveringen, og supporten (24/7) har kørt perfekt
hos mig... Klar anbefaling herfra.

Jeg har også siddet hos nogle Dell Stationære, og det virker også som godt
kram.

/Ole

Fra : Holst

Dato : 03-01-08 10:29

David wrote:

> [...]
>
> Men hvad siger I ?
>
> Og hvordan med support ? Er den effektiv eller skal man sende pc'en frem og

Jeg har to gange købt bærbar hos Dell, og det har begge gange været
yderst professionelt. Før købet har jeg fået godt og professionelt
vejledning. Varen blev leveret før det estimerede tidspunkt, og jeg
modtog det præcist det bestilte.

Efter 3½ år stod skærmen af på den første, og her fik jeg god og
professionel vejledning i telefonen. Jeg valgte dog ikke at få den
repareret, da en ny skærm ville koste forholdsvis meget. Derfor købte
jeg en ny bærbar.

Den nye bærbare havde en mindre fejl ved skærmen, hvilket jeg
reklamerede over, og så kom de dagen efter og skiftede skærmen.

Det er naturligvis værd at bemærke, at det er erhvervskøb, og i hvert
fald med den sidste havde jeg Next Day Business Support eller noget i
den retning.

Min far købte også stationær hos Dell (eller rettere min bror og jeg
sørgede for han købte stationær hos Dell), og her forløb købet også helt
uproblematisk. Det var så almindeligt forbrugerkøb og ikke erhverv.

Det er de førstehåndskøb, jeg har haft kontakt med. Derudover kender jeg
en del andre, som også har købt hos Dell. Præcis hvordan deres køb er
forløbet, ved jeg ikke, men jeg har ikke hørt om nogle problemer derved.
Tværtimod er det flere af dem, som i sin tid anbefalede mig at købe hos
Dell, da jeg skulle købe min første bærbare.

Fra : David

Dato : 03-01-08 12:45

"Holst" <newsnov06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Tværtimod er det flere af dem, som i sin tid anbefalede mig at købe hos
> Dell, da jeg skulle købe min første bærbare.

Okay

Tak for hjæpen fra alle.

Vover mig nok ud i det

Mvh David

Fra : Rado

Dato : 03-01-08 13:02

On Thu, 3 Jan 2008 08:37:29 +0100, "David"
> [...]

>De leverede en pc med andre dele en der stod på nettet da han købte og den
>dobbelte ram var der ikke ( en del af tilbuddet).

Jeg købte en XPS T600 i 1999, har ingen problemer haft med den og den
kører fint endnu. Deres support er god, min mus gik i stykker en
fredag, jeg ringede ind og fik en ny allerede lørdag morgen med
Postdanmark lørdags express.

Om de så har ændret sig siden skal jeg ikke kunne sige.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html