dumt spørgsmål
Fra : not@home.dk

Dato : 02-01-08 21:25

hvad bruges pci xpress 1 egentlig til ? jeg er med på pci express16 og
den almindelige pci men den der lille port hvad sætter mn egentlig i
den ?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-08 21:38

not@home.dk wrote:
> hvad bruges pci xpress 1 egentlig til ? jeg er med på pci express16 og
> den almindelige pci men den der lille port hvad sætter mn egentlig i
> den ?

Fra EDBPriser...

I/O-kort:
http://tinyurl.com/2glxh5
Lydkort:
http://tinyurl.com/24n3l8
Netkort:
http://tinyurl.com/378kf8

Jesper Poulsen

Fra : not@home.dk

Dato : 02-01-08 21:46

On Wed, 02 Jan 2008 21:37:55 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Fra EDBPriser...
>
>I/O-kort:
>http://tinyurl.com/2glxh5
>Lydkort:
>http://tinyurl.com/24n3l8
>Netkort:
>http://tinyurl.com/378kf8

ok men hvorfor er slotten så lille, hvorfor er den ikke på samme
størelse som pciexpress16 ? jeg troede at det var standarden, eller er
der 3 standarder nu ? er det bedre at have et lydkort med pciexpress1
end et af de gamle pcislots ?

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 02-01-08 22:05

not@home.dk writes:

> [...]
> størelse som pciexpress16 ? jeg troede at det var standarden, eller er
> der 3 standarder nu ? er det bedre at have et lydkort med pciexpress1

Et PCIexpress 16x stik har 16 styk almindelige PCIexpress "kanaler" på
samme stik. Derfor er både båndbredden og stikket større end et
enkelt-kanals stik.

Kai