Køb af spil PC - nogle gode ideer ?
Fra : David

Dato : 27-12-07 08:33

Jeg står og skal købe en pc til 3d spil, men har ikke ubegrænsede midler.

Så jeg havde tænkt på en stationær pc, med en god processor og et godt
grafikkort, resten (ram og harddisk) kan jo altid udvides uden problemer
senere.

MEN hvad køber jeg ?

Har set lidt på medion og fujitsu siemens færdige pc'er, da man vel her får
mest for pengene, omvendt kan jeg med en pc fra f.eks. middata eller føniks
computer jo vælge en god processor og grafikkort fra starten og spare lidt
på harddisk og ram.

Med et budget på maks 8.000 kr, hvad ville I købe.

Mvh
David

Fra : Sven

Dato : 27-12-07 09:13

> Med et budget på maks 8.000 kr, hvad ville I købe.

lidt flere oplysninger ønskes. Har du en Windows i forvejen? Hvilken?
Hvis ikke, hvilken Windows vil du så gene have, XP eller Vista?
Er det KUN computeren der må koste 8000,- kr, eller er det komplet med
skærm, mus tastatur, højttalere, printer, joystick osv osv

--

Venlig hilsen
Sven

Fra : David

Dato : 27-12-07 09:23

"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse

> [...]
> Er det KUN computeren der må koste 8000,- kr, eller er det komplet med
> skærm, mus tastatur, højttalere, printer, joystick osv osv

Ja det glemte jeg, vi taler kun om pc'en samt en vista home.

Jeg har har alt det andet , skærm , højtalere osv. mangler blot selv pc'en
med styresystem.

Mvh David

Fra : Michael

Dato : 27-12-07 10:17

"David" <dvd-dalsgaard@e-mail.forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spare lidt på harddisk og ram.
>
> Med et budget på maks 8.000 kr, hvad ville I købe.

Hej David

Du skal gå efter en med et godt grafikkort.(GPU)
Hurtig CPU + langsom GPU = Hakkende spil.
Middel CPU + hurtig GPU = Flydende spil.

Husk Win XP kan ikke bruge mere en 3,25 GB ram.

Jeg købte min spille-pc hos www.mm-vison.dk
Den rykker

/Michael

Fra : David

Dato : 27-12-07 11:29

> Husk Win XP kan ikke bruge mere en 3,25 GB ram.
>
> Jeg købte min spille-pc hos www.mm-vison.dk
> Den rykker
>
> /Michael

Tak for linket, de ser ud til at have en game i prisklassen , så kan jeg
tilvælge 8800gt grafikkortet.

Det burde være nok.

Mvh David

Fra : Dr.Phil

Dato : 27-12-07 18:17

Kig på www.topdata.dk

Fra : Jama

Dato : 27-12-07 20:09

"Dr.Phil" <321@123.dk> skrev i en meddelelse

> Kig på www.topdata.dk

Medion, helt sikkert.
Mvh.Jama

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-12-07 21:00

On Thu, 27 Dec 2007 20:08:42 +0100, Jama wrote:

> Medion, helt sikkert.

Der er en grund til at medion er billige, personligt ville jeg ikke satse
på medion, hvis det var en gamepc jeg skulle have, ville jeg kigge andre
steder.

--
..

Fra : David

Dato : 02-01-08 08:44

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på medion, hvis det var en gamepc jeg skulle have, ville jeg kigge andre

Har set på medion, men grafikkortene er ikke gode nok

Fra : Erik Dan

Dato : 28-12-07 09:34

"David" <dvd-dalsgaard@e-mail.forum.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så jeg havde tænkt på en stationær pc, med en god processor og et godt
> grafikkort, resten (ram og harddisk) kan jo altid udvides uden problemer
Shg. dk har noget de kalder Gameline, måske det var noget .
http://www.shg.dk/produkter/list2.asp?katid=4290

/ Dan