Ny computer i ALDI
Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 26-12-07 07:47

ALDI har en ny computer til 4000 kr.
Er der nogen der har noget godt/dårligt at sige omden ?

http://www.medion.de/md8832/dk/flash.html

Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 26-12-07 07:49

Skal lige tilføje at jeg gerne vil spille MS flight simulator, så det
kræver måske at nyt grafikkort.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 26-12-07 16:43

lars02355@gmail.com wrote:
> ALDI har en ny computer til 4000 kr.

Læs tråden 21. december 2007 13:50

--
ad

Fra : Lasse Jensen

Dato : 26-12-07 16:40

lars02355@gmail.com wrote:

> ALDI har en ny computer til 4000 kr.
> Er der nogen der har noget godt/dårligt at sige omden ?
>
> http://www.medion.de/md8832/dk/flash.html

Den er blevet diskuteret i gruppen før. Tråden blev startet d. 21.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : martin

Dato : 26-12-07 12:27

> Den er blevet diskuteret i gruppen før. Tråden blev startet d. 21.

de har diskuteret den ja... men som der ofte sker med disse tråde er
at det bare bliver til en masse mudderkastning imellem brugerene på
usenet.... og sjældent omhandler disse diskutioner om holdninger
o.a. og handler sjældent konkret om det som der blev spurgt om

og synes ikke rigtig der var noget kød på de besvarelser der var ang.
den aldi pc... så jeg er i stedet hoppet på denne her ::
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000QlhZLMWI?ProductID=IyLD4QFHIn8AAAEW2UV5YrRP&CatalogCategoryID=9h3D4QFHQ70AAAEOyw803xiY

Martin

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-07 16:49

<lars02355@gmail.com> skrev

ALDI har en ny computer til 4000 kr.
Er der nogen der har noget godt/dårligt at sige omden ?

Som altid er der kun godt at sige om Medions maskiner. Jeg har købt mange
Medion maskiner i Aldi og en enkelt hos TDC, og jeg er godt tilfreds.

Er man typen som betaler for alt og dermed regner både software og de tre
års *garanti* med i prisen, så kan du ikke købe en tilsvarende maskine
billigere, og du kan heller ikke samle selv billigere.

Claus

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 16:53

On Fri, 28 Dec 2007 16:49:13 +0100, Claus Tersgov wrote:

> [...]
> års *garanti* med i prisen, så kan du ikke købe en tilsvarende maskine
> billigere, og du kan heller ikke samle selv billigere.

Måske ikke billigere, men til samme pris og det endda med bedre HW.

--
..

Fra : Icy

Dato : 28-12-07 17:34

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse
> Måske ikke billigere, men til samme pris og det endda med bedre HW.

Jeg er såmænd hverken for eller imod Medion maskiner (jeg synes Aldi's
returpolitik er alletiders), men med ovenstående mener du vel en selvbygget
maskine uden den software der følger med Medion? Det er ikke uvæsentligt for
alle Jeg bygger (eller opgraderer) næsten altid selv, og må så erhverve
mig softwaren ved siden af.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 17:40

On Fri, 28 Dec 2007 17:34:21 +0100, Icy wrote:

> [...]
> alle Jeg bygger (eller opgraderer) næsten altid selv, og må så erhverve

Enig, men det er med computere som med alt andet, man får det man betaler
for og jo større softwarepakke jo billigere hardware, træerne gror som
bekendt ikke ind i himlen, når man selv bygger bestemmer man også selv
hvilken software man har behov for, og det meste kan fået i glimrende
gratisversioner.

Medion er ikke blevet store på at forærer tingene væk.

Så ønsker man lidt mere, så er Medion ikke vejen.

--
..

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 17:41

On Fri, 28 Dec 2007 17:39:53 +0100, Ludvig Nielsen wrote:

> [...]
> bekendt ikke ind i himlen, når man selv bygger bestemmer man også selv
> hvilken software man har behov for, og det meste kan fået
fås.

--
Send de autonome i arbejdslejr.
Reducer kontanthjælp til en midlertidig ydelse, max. 3mdr.

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-12-07 11:15

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i meddelelsen

> Måske ikke billigere, men til samme pris og det endda med bedre HW.

Fortæl hvordan du vil gøre det, i stedet for bare at påstå. Husk kortlæser,
fjernbetjening, tastatur, TV-kort og alle de der småting. Og naturligvis
software, men du er vel nok løbet tør for penge inden du overhovedet kommer
dertil.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 11:40

On Sat, 29 Dec 2007 11:15:08 +0100, Morten Wartou wrote:

> [...]
> software, men du er vel nok løbet tør for penge inden du overhovedet kommer

Medion er glimrende til gamle mennesker, men skal du bruge en computer der
kan afvikle spil er de intet værd.

Alt det du nævner er noget mange mennesker aldrig får brug for, men dog
stadig noget man kan få for få kroner.

Køb en Medion og du får det du betaler for, nemlig kvantitet og ikke
kvalitet.

Et bundkort ala. det der sidder i en medion kan erhverves for 250.-kr så
kan du jo selv gætte på hvad de andre komponenter koster.

Medion forærer ikke noget væk, de er ikke blevet store på at sælg god/dyr
HW til dumping priser.

Men hvis folk ikke har brug for andet, så er det sikker ok, selv ville jeg
ikke bruge pengene på den slags, men sådan er vi jo alle så forskellige,
nogen vil have kvantitet andre kvalitet.

--
mvh.

Fra : John

Dato : 29-12-07 12:41

Ludvig Nielsen skrev:

> Medion er glimrende til gamle mennesker,

Blah blah blah... Du er altså ikke i stand til at fortælle hvordan gør
det til samme pris og det endda med bedre HW...

--
http://lojmann.dk/2007/07/10/vil-du-snydes-sa-prøv-elgiganten/
http://www.gamereactor.dk/blog/Nicolas+Elm%F8e/32028/

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 12:48

On Sat, 29 Dec 2007 12:41:06 +0100, John wrote:

> Blah blah blah... Du er altså ikke i stand til at fortælle hvordan gør
> det til samme pris og det endda med bedre HW...

Det er sund logik, jo mere tingeltangel, jo dårligere HW, men igen kan du
nøjes så er det sikkert fint nok.

--
mvh.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 12:56

> Blah blah blah... Du er altså ikke i stand til at fortælle hvordan gør
> det til samme pris og det endda med bedre HW...

Her er et eksempel, denne computer er lysår bedre end Medions.

http://edbpriser.dk/External/computere/homemade-info.asp?Kode=22469&Type=2&ID=1

Den ville jeg kunne bygge til ca. 5000.-kr, så kan du jo skifte GFXkortet
ud med et lidt mindre en lidt mindre processor, og du har stadig en maskine
der er bedre end Medions, men til samme pris.

--
mvh.

Fra : Akadut

Dato : 29-12-07 15:23

> [...]
> maskine
> der er bedre end Medions, men til samme pris.

Husk garantien på tre år. Og fortæl, hvad du betaler for softwaren.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 15:33

On Sat, 29 Dec 2007 15:23:23 +0100, Akadut wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Husk garantien på tre år. Og fortæl, hvad du betaler for softwaren.

Personligt har jeg aldrig haft brug for garanti, så det anser jeg ikke som
et problem, der er som udgangspunkt minimum 2års reklamation på alt.

Software er uvedkommende, da det er maskinpower der er i højsædet, og det
meste af det de levere med kan ofte erstattes med gratis programmer.

Har man ikke de store krav til hardware, og bruger man kun sin pc til
surfing, netbank og 7kabale, så er medion sikker et ok valg.

Medion er for computere hvad THansen er for biler.

--
mvh.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 29-12-07 16:08

"Akadut" <akadut@div.xx> skrev i en meddelelse

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Husk garantien på tre år. Og fortæl, hvad du betaler for softwaren.

Glem det manden er tydeligvis en troll, og aner ikke et dyt om det han
taler om.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 16:10

On Sat, 29 Dec 2007 16:07:44 +0100, Paul Østerby Sørensen wrote:

> Glem det manden er tydeligvis en troll, og aner ikke et dyt om det han
> taler om.

Og det begrunder du ud fra?

--
mvh.

Fra : Rado

Dato : 31-12-07 13:39

On Sat, 29 Dec 2007 15:23:23 +0100, "Akadut" <akadut@div.xx> wrote:

>Husk garantien på tre år. Og fortæl, hvad du betaler for softwaren.

Nu er der jo ofte 3-5 års garanti på diverse hardware. Det gælder
f.ex. Intels bundkort og CPUer, og mange HD. Kingston RAM er der
livstidgaranti på, andre mærker op til 10 år.

Når du køber en færdig maskine, så er det OEM dele, og så er der ingen
garanti ud over den fabrikanten giver.

--
Rado

Protester imod EUs intelligent design resolution:
http://www.petitiononline.com/id108/petition.html

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-12-07 20:23

> [...]
> maskine
> der er bedre end Medions, men til samme pris.

Hæ... Jeg har læst lidt af dine tidligere indlæg - og ser at dit kendskab
til computere er yderst beskedent - du ved ikke engang, hvad TrueType er.
Dit svar hér kan derfor ikke overraske. Du får til opgave at forklare,
hvordan du vil bygge en bedre maskine til samme pris, og så finder du en
helt anden maskine til en højere pris. Er du klar over hvad bare Windows
Vista Home Premium koster? Eller vil du bare bruge Linux? :)

Kom nu, erkend at du overhovedet ikke er i stand til at bygge en maskine som
den nævnte til en pris der blot nærmer sig, eller forklar hvordan du vil
gøre.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 20:48

On Sat, 29 Dec 2007 20:23:20 +0100, Morten Wartou wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i meddelelsen

> Hæ... Jeg har læst lidt af dine tidligere indlæg - og ser at dit kendskab
> til computere er yderst beskedent - du ved ikke engang, hvad TrueType

Jeg skrev forkert, ja, det var cleartype jeg mente, hvad er problemet, jeg
var dog i nærheden af løsningen, hvad bidrog du med.

Jeg tror jeg ved en del mere om det end du, så drop dit fis.

--
mvh.

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-12-07 21:52

> Jeg skrev forkert, ja, det var cleartype jeg mente, hvad er problemet, jeg
> var dog i nærheden af løsningen, hvad bidrog du med.
> Jeg tror jeg ved en del mere om det end du, så drop dit fis.

Uha. Sådan noget bør man ikke bare påstå - det skal man vide. Da de
skriverier jeg har set dig stå for, oser langt væk af komplet mangel på
viden om computere (men til gengæld en skræmmende overbevisning om din egen
ufejlbarlighed), tillader jeg mig at tvivle på at du ved mere end en der har
arbejdet som systemadministrator i et større dansk selskab i adskillige år -
men bevares, jeg kan tage fejl. I det mindste ved jeg da hvad TrueType er.
Jeg ved endda også hvad ClearType er, og jeg behøver ikke engang slå op for
at finde ud af hvordan det aktiveres/deaktiveres.

Hvorfor undgår du at svare på spørgsmålet? Du påstår at kunne bygge en bedre
maskine til samme pris - men endnu har du ikke fremlagt noget som helst
brugbart bevis.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 21:55

On Sat, 29 Dec 2007 21:52:11 +0100, Morten Wartou wrote:

> Uha. ...snip

Dine indlæg oser af et personligt problem.

FUT: dk.snak.off-topic

--
mvh.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 22:02

On Sat, 29 Dec 2007 21:52:11 +0100, Morten Wartou wrote:

> I det mindste ved jeg da hvad TrueType er.

Gør jeg også.

> Jeg ved endda også hvad ClearType er,

Gør jeg også, derfor var det det jeg tænket på kunne være problemet.

> og jeg behøver ikke engang slå op for
> at finde ud af hvordan det aktiveres/deaktiveres.

Nu har jeg ikke Vista og aget heller ikke at anskaffe mig Vista for at
finde ud af at deaktivere cleartype, men jeg havde en ide til hvad
problemet kunne være, og fandt løsningen.

Når du nu tilsyneladende god vidste det, hvorfor kom du så ikke med
løsningen, du er en pose varm luft, hvad med at du prøvede at hjælpe folk
istedet for at sidde og pille i din egen navle.

På mig virker du som en gut på 12, der tror han har løsningen på alt, det
har du ikke, tro mig, men det opdager du når du bliver voksen.

FUT: dk.snak.off-topic

--
mvh.

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-12-07 21:57

> [...]
> var dog i nærheden af løsningen, hvad bidrog du med.
> Jeg tror jeg ved en del mere om det end du, så drop dit fis.

Oh, forresten - et godt tip til dig - helt gratis: folk der læser denne
nyhedsgruppe har en hel del mere teknisk indsigt end gennemsnitsdanskeren.
Når din tante Oda og din fætter Jens udstiller deres komplette mangel på
viden om edb, kan du med rette føle dig overlegen. I denne gruppe kræver det
langt mere teknisk indsigt end du er i besiddelse af, før man bør føle sig
overlegen.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 22:04

On Sat, 29 Dec 2007 21:57:10 +0100, Morten Wartou wrote:

> Oh, forresten - ... snip

Du brænder virkelig for Medion, bare trist det kun er middelmådige
maskiner, men tænk du sænker dig til så lavt og useriøset et niveau.

Drop dit personfnidder og hjælp folk istedet, du ved jo alt, tror du.

FUT: dk.snak.off-topic

--
mvh.

Fra : Morten Wartou

Dato : 29-12-07 22:10

> Du brænder virkelig for Medion, bare trist det kun er middelmådige
> maskiner, men tænk du sænker dig til så lavt og useriøset et niveau.
> Drop dit personfnidder og hjælp folk istedet, du ved jo alt, tror du.

Slut herfra - dig spilder jeg ikke mere tid på, du er da godt nok den mest
faktaresistente person jeg endnu har mødt.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 22:18

On Sat, 29 Dec 2007 22:10:12 +0100, Morten Wartou wrote:

> Slut herfra - dig spilder jeg ikke mere tid på, du er da godt nok den mest
> faktaresistente person jeg endnu har mødt.

Hvilke fakta har du bidraget med, ja jeg har ingen set, men du skriver
måske med usynlig blæk.

FUT: dk.snak.off-topic

--
mvh.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 20:53

On Sat, 29 Dec 2007 20:23:20 +0100, Morten Wartou wrote:

> Hæ... Jeg har læst lidt af dine tidligere indlæg

Iøvrig kom jeg også med løsningen på problemet

47755ca6$0$90269$14726298@news.sunsite.dk

hvad bragte du ind som kunne bruges.

--
mvh.

Fra : Henning

Dato : 29-12-07 22:01

>Her er et eksempel, denne computer er lysår bedre end Medions.
>
>http://edbpriser.dk/External/computere/homemade-info.asp?Kode=22469&Type=2&ID=1

6.662,- + 250 i porto - hvordan kan du overhovedet bruge den som
sammenligning til maskinen til 3.999,- der spørges til? Forhold dig
til spørgsmålene og ikke hvad du synes er rimeligt for en maskine.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 22:06

On Sat, 29 Dec 2007 22:00:58 +0100, Henning wrote:

> 6.662,- + 250 i porto - hvordan kan du overhovedet bruge den som
> sammenligning til maskinen til 3.999,- der spørges til? Forhold dig
> til spørgsmålene og ikke hvad du synes er rimeligt for en maskine.

Du glemte at læse, lidt mindre GFXKort og en mindre CPU, så er du ved at
være der, samtidig med at du har en langt bedre maskine.

--
mvh.

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 29-12-07 22:33

Ludvig Nielsen" <" lunielsen wrote:
> Du glemte at læse, lidt mindre GFXKort og en mindre CPU, så er du ved
> at være der, samtidig med at du har en langt bedre maskine.

Til gengæld skal der lægges til for et analogt/digitalt tv-kort
samt for Windows Vista. Den øvrige software er nok svær at prissætte
og der kan sikkert for den dels vedkommende findes gratis alternativer,
så der kan det måske være fair nok at se bort fra hvad der leveres med
til Medion.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 22:38

On Sat, 29 Dec 2007 22:33:25 +0100, Per H. Nielsen wrote:

> [...]
> og der kan sikkert for den dels vedkommende findes gratis alternativer,
> så der kan det måske være fair nok at se bort fra hvad der leveres med

Du har ret, hvis det er noget man har brug for, men min anker er bare, når
nogen spørger til en gamepc, så er Medion ikke svaret, det kan gøres bedre
til samme beløb dog uden software, men personligt ville jeg ikke have noget
at bruge Vista til, foretrækker XP.

--
mvh.