aldi pc....
Fra : martin

Dato : 21-12-07 05:50

nogle der har flere specifikationer på den stationære de har i avisen
fra 27/12 ? f.eks informationer om grafikkortet,hastighed på rammene
og hastighed på cpu osv..

Martin

Fra : Henning

Dato : 21-12-07 14:26

On Fri, 21 Dec 2007 04:50:19 -0800 (PST), martin
<martinvincentz@yahoo.dk> wrote:

>nogle der har flere specifikationer på den stationære de har i avisen
>fra 27/12 ? f.eks informationer om grafikkortet,hastighed på rammene
>og hastighed på cpu osv..

Denne?
http://www.aldi-essen.de/OFFER_D_DO/OFFER_48/OFF001.SHTML

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-12-07 14:36

> Denne?
> http://www.aldi-essen.de/OFFER_D_DO/OFFER_48/OFF001.SHTML

Nej. den danske hedder 8832, og er ikke nær så overdådig som den du linker
til - der kommer nok nærmere på Aldis webside i løbet af weekenden.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-12-07 09:54

Andreas M. Hansen skrev:

>Nej. den danske hedder 8832,

8828 i danmark

http://www.aldi.dk/SUNDAY_DK/OFFER_52/OFF01.HTM

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ole C

Dato : 22-12-07 10:49

Ivan V. Klattrup skrev blandt andet:

> 8828 i danmark
>
> http://www.aldi.dk/SUNDAY_DK/OFFER_52/OFF01.HTM

Nej.
http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_52/P_OFF01.HTM

--
vh
Ole C

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-12-07 10:54

Ole C skrev:

>Nej.
>http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_52/P_OFF01.HTM

det er 8832

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ole C

Dato : 22-12-07 13:53

Ivan V. Klattrup skrev blandt andet:

> det er 8832

Ja, netop.
Men du følte åbenbart anledning til at korrigere Andreas, som ellers
havde helt styr på versionerne.

--
vh
Ole C

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-12-07 13:59

Ole C skrev:

>Ja, netop.
>Men du følte åbenbart anledning til at korrigere Andreas, som ellers havde
>helt styr på versionerne.

fordi at 8828 også sælges i danmark nu, men det har du jo åbenbart stadig
ikke fået ind i din knold.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ole C

Dato : 22-12-07 22:32

Ivan V. Klattrup skrev blandt andet:

> fordi at 8828 også sælges i danmark nu, men det har du jo åbenbart
> stadig ikke fået ind i din knold.

Hurra!
Nu har også Ivan V. Klattrup opdaget at Medion 8828 sælges i Danmark.

--
vh
Ole C

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 22-12-07 23:53

Ole C skrev:

>Hurra!

ja du er stadig hjernedød

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : John

Dato : 23-12-07 00:56

Ivan V. Klattrup skrev:

> ja du er stadig hjernedød

"Hvem er dette fjols egentlig ?"

Selverkendelse er en god ting.

"jo jeg er en gut fra 1972, jeg er ugift og pt. arbejdsløs."

Wonder why :-|

--
http://lojmann.dk/2007/07/10/vil-du-snydes-sa-prøv-elgiganten/
http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-6536778.html

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 23-12-07 01:31

John skrev:

>Selverkendelse er en god ting.

Ja det kan du lære noget af.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : martin

Dato : 21-12-07 07:15

> Nej. den danske hedder 8832, og er ikke nær så overdådig som den du linker
> til - der kommer nok nærmere på Aldis webside i løbet af weekenden.
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

ok.... jeg afventer :)

Fra : Leif

Dato : 21-12-07 16:06

"martin" <martinvincentz@yahoo.dk> wrote in message
> Nej. den danske hedder 8832, og er ikke nær så overdådig som den du linker
> til - der kommer nok nærmere på Aldis webside i løbet af weekenden.
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen

ok.... jeg afventer :)

Har du set den HP a6233 TDC sælger gennem Telebutikkerne?
/Leif

Fra : Ole C

Dato : 21-12-07 17:35

Leif skrev blandt andet:

> Har du set den HP a6233 TDC sælger gennem Telebutikkerne?

Den er lige dobbelt så dyr.......!

--
vh
Ole C

Fra : Fietsenmaker

Dato : 22-12-07 08:17

Så kan du kigge her: http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_52/P_OFF01.HTM

Fra : Ole C

Dato : 22-12-07 10:46

Fietsenmaker skrev blandt andet:

> Så kan du kigge her: http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_52/P_OFF01.HTM

Det bliver HP'en ikke billigere af

--
vh
Ole C

Fra : Icy

Dato : 22-12-07 00:06

> [...]
>nogle der har flere specifikationer på den stationære de har i avisen
>fra 27/12 ? f.eks informationer om grafikkortet,hastighed på rammene

Denne her:

http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_52/P_OFF01.HTM

Fra : Leo Jensen

Dato : 23-12-07 20:44

"Icy" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Denne her:
>
> http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_52/P_OFF01.HTM

Nemlig ja. 3995 kr. Processor E4400 kunne vel være denne:
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLA3F

Er der nogen der har en vurdering af om det er et fornuftigt tilbud ?
Hvor går de på kompromis for at holde prisen nede ?
Jeg er helt med på at man sagtens kan få noget bedre og hurtigere, men er
det et godt tilbud til prisen ??

MVH Leo

Fra : Leo Jensen

Dato : 25-12-07 18:18

">> Denne her:

> [...]
> Hvor går de på kompromis for at holde prisen nede ?
> Jeg er helt med på at man sagtens kan få noget bedre og hurtigere, men er

Nå, så må man jo selv kigge hvis der ikke sidder nogle med forstand på det
og keder sig...

Grafik-delen ser lidt kedelig ud. Onboard, ingen DVI ud, det er klart en
mangel til fladskærm.
Intel® Graphics Media Accelerator 950. Baseret på PCI-Express teknologi
inkl. PCI-Express x16 Extension slot. Det sidste fangede jeg ikke lige...

Processor: E4400 2GHz, 2 MB L2 Cache, 800 MHz FSB. Det findes vist bedre,
men hvor langt ligger det fra dagens standard ?

Billedet af bagsiden viser 3 ledige slots, ikke helt tosset. Ikke at jeg
forventer nogensinde at skrue på den, men et grafikkort skal den måske have
en dag...

6 USB-stik. Det går vel, jeg klarer mig med 4 idag.

I forhold til min 5 år gamle Pentium 4 2.4 Ghz med 512 MB Ram, Win XP Pro og
et GeForce 4 MX 440 går det vel endda. Den er ved at være ustabil...

Leo

Fra : Steen F.

Dato : 26-12-07 17:05

Leo Jensen wrote:
> I forhold til min 5 år gamle Pentium 4 2.4 Ghz med 512 MB Ram, Win XP
> Pro og et GeForce 4 MX 440 går det vel endda. Den er ved at være
> ustabil...

Jeg opgraderede for nylig fra en P4 2,4 med 1 Gb ram til en nyere maskine
med Dual Core 2,4 GHz og 2 GHz ram. Jeg solgte de gamle dele og købte de nye
enkeltvis og opgraderingen kostede mig vel omkring 1800 kr. inkl. nyt
grafikkort, bundkort, cpu, ram og harddisk. Jeg synes IKKE det har været
pengene værd. Så meget hurtigere kører den altså heller ikke i hverdagen.
Prøv evt. med 1 Gb brugt ram ekstra, og en formatering af harddisken, så kan
det være at dit system har har lidt levetid endnu.

Fra : Leo Jensen

Dato : 26-12-07 19:00

"Steen F." <steen@steenmartin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Prøv evt. med 1 Gb brugt ram ekstra, og en formatering af harddisken, så
> kan det være at dit system har har lidt levetid endnu.

Du har sikkert ret, og du holdt vel endda fast i styresystemet ? Jeg tvivler
på at Vista kører hurtigere end XP, ny software har ind til videre krævet
mere og mere af hardwaren uanset hvad der bliver lovet.
Jeg kunne godt gøre det du siger, og jeg har såmænd gået og forberedt mig på
det et par måneder, hentet drivere, lavet backup (!!!) og den slags.
HD-kapaciteten er med 80GB ikke for meget, og RAM skal den klart have for at
køre bedre, men ingen af delene koster jo en formue. Problemet er blot, at
jeg ikke får det gjort. Jeg har prøvet at skifte en defekt HD i en 3-4 år
gammel bærbar på arbejde, og det gav så mange problemer med drivere m.m. at
jeg ikke forventer at være kørende hverken 3 eller 10 timer efter jeg har
trykket format c:, og det gider jeg ikke på en PC, som meget gerne skulle
virke hver dag. Hvis jeg nu ikke havde influenza her i juledagene, men det
har jeg altså...
Jeg prøvet både at genetablere og geninstallere XP, det hjælper ikke. Min
nuværende PC vil hvis jeg køber en ny blot skulle flytte ind på et
børneværelse, så vi kan såmænd sagtens bruge en PC mere.

Leo

Fra : Icy

Dato : 26-12-07 22:11

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I forhold til min 5 år gamle Pentium 4 2.4 Ghz med 512 MB Ram, Win XP Pro
> og et GeForce 4 MX 440 går det vel endda. Den er ved at være ustabil...

Det kommer jo meget an på hvad du skal bruge den til? Det glemmer folk altid
lige at melde ud om Som spillemaskine skal der helt sikkert et
ordentligt grafikkort i, såsom GeForce 8800GT. Aldi har en glimrende
returpolitik, men deres PC'er er vist ikke så nemme at opgradere/udvide.

Fra : Leo Jensen

Dato : 26-12-07 23:00

> [...]
> ordentligt grafikkort i, såsom GeForce 8800GT. Aldi har en glimrende
> returpolitik, men deres PC'er er vist ikke så nemme at opgradere/udvide.

Jeg spiller ikke. Mine unger gør, men har foreløbig klaret sig med det MX440
der sidder i den nuværende maskine. Et 5 år nyere onboard grafikkort er vel
ikke dårligere end det... ?

Leo

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-12-07 23:55

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg spiller ikke. Mine unger gør, men har foreløbig klaret sig med det
> MX440 der sidder i den nuværende maskine. Et 5 år nyere onboard grafikkort
> er vel ikke dårligere end det... ?
>
> Leo

Helt klart bedre, men der skal heller ikke så meget til at være bedre end
ovenstående.
Det er blevet lidt af en trend, at mindre en GF8800 ikke kan gøre det. Det
kommer helt og aldeles an på, hvilke spil der tales om, om man ønsker
højeste opløsning osv.
Jeg har et par pc.er stående til børnebørnene, som de kan spille på, når de
er på besøg. Der har jeg henholdsvis et ati x700 pro og et gf 6700, og jeg
er ikke stødt på noget endnu, som ikke kører glimrende på disse kort.
Skulle der så være et spil, som kræver mere, ja så må de nok undvære indtil
de nyeste grafikkort er nede i pris. Der går jo ikke meget mere end ½ til 1
år før man får dem smidt i nakken.
Nu er der sikkert en masse, som er dybt uenige med mig, og det har de lov
til, men det er jo nærmest en religionskrig, og den ønsker jeg ikke at
diskutere. Det var blot min mening

Kurt

Fra : Icy

Dato : 27-12-07 02:59

> [...]
> Det er blevet lidt af en trend, at mindre en GF8800 ikke kan gøre det. Det
> kommer helt og aldeles an på, hvilke spil der tales om, om man ønsker

Det er sådan set lige så interessant at høre hvilke spil man gerne gerne vil
kunne spille i en given opløsning. Kald det trend eller ej, det må du sådan
set selv om Hvis farmand køber en ny PC hjem fra Aldi, og ungerne (og
evt farmand) forventer at kunne spille Crysis på den, så skal du bare høre
beklagelser Til alt muligt andet er den ganske givet glimrende.

Fra : Leo Jensen

Dato : 27-12-07 09:20

> [...]
> ungerne (og evt farmand) forventer at kunne spille Crysis på den, så skal
> du bare høre beklagelser Til alt muligt andet er den ganske givet

Så smutter jeg sq ud og henter en...

Leo

Fra : Leif

Dato : 27-12-07 10:16

"Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote in message

> Så smutter jeg sq ud og henter en...
>
> Leo

Så lad os høre om dine erfaringer med den.
/Leif

Fra : Leo Jensen

Dato : 27-12-07 10:35

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i en meddelelse

> "Leo Jensen" <maigaard-jensen@slet.stofanet.dk> wrote in message

> Så lad os høre om dine erfaringer med den.
> /Leif

Foreløbig er den hentet hjem og pakket ud. Billeder af indmaden her:
http://picasaweb.google.dk/Leo.5500/Medion8832

Kabinettet er vel det der hedder medium-size
ASUS bundkort
350W PSU, blæseren er placeret 'anderledes'. Sikkert noget med støj...
2 RAM-slots, begge i brug
2 PCI-slots, det ene bruges til nogle extra grafikudgange og bliver vel
dermed ledigt, hvis man sætter et større grafikkort i.

Leo

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-07 16:57

"Icy" <dazzler53@hotmail.com> skrev

> returpolitik, men deres PC'er er vist ikke så nemme at opgradere/udvide.

Det er standard komponenter, så det er akkurat lige så nemt/svært at
opgradere en Aldi/medion pc som en hvilken som helst anden pc.

Claus

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 16:58

On Fri, 28 Dec 2007 16:56:54 +0100, Claus Tersgov wrote:

> "Icy" <dazzler53@hotmail.com> skrev

> Det er standard komponenter, så det er akkurat lige så nemt/svært at
> opgradere en Aldi/medion pc som en hvilken som helst anden pc.

Ikke korrekt.

--
..

Fra : JOB

Dato : 26-12-07 19:57

[...]

Hej - mit generelle indtryk er at Aldi's tilbud er ganske gode...men 'papir
er taknemmeligt' - jeg mener ikke at 2gb hukommelse er 'enorm' i vore tider,
ej heller at en hd på 320gb er 'gigantisk', så allerede der synes jeg Aldi
er lidt for 'selvfede' - med venlig julehilsen Jens-Ole på Røsnæs

Fra : Leo Jensen

Dato : 26-12-07 22:58

"JOB" <job@removeimage.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vore tider, ej heller at en hd på 320gb er 'gigantisk', så allerede der
> synes jeg Aldi er lidt for 'selvfede' - med venlig julehilsen Jens-Ole på

Enig om at de bruger nogle voldsomt rosende tillægsord, men det kan jeg nu
godt læse uden om...

Leo

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-07 17:19

> [...]

> vore tider, ej heller at en hd på 320gb er 'gigantisk', så allerede der
> synes jeg Aldi er lidt for 'selvfede' - med venlig julehilsen Jens-Ole på

Jo, hvis du sammenligner tilsvarende produkter, så er det.
Du kan ikke bar sammenligne een eneste parameter.

Og husk at sammenligne produkterne på anstændig vis, hvilket betyder, at alt
tilbehør skal regnes med, også software og de tre års garanti.

Claus

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 17:25

On Fri, 28 Dec 2007 17:18:48 +0100, Claus Tersgov wrote:

> [...]
>
> Og husk at sammenligne produkterne på anstændig vis, hvilket betyder, at alt
> tilbehør skal regnes med, også software og de tre års garanti.

Vi har efterhånden fattet at du er Medionfanboy, og det er også helt fint,
men stop dit propaganda fis, Medion er en ok maskine til den der ikke har
særligt store krav, lidt surfing/e-mail og 7kabale, men ønsker man en
maskine der kan bruges til spil og evt. opgraderes på et senere tidspunkt,
så skal man holde sig fra Medion.

--
..

Fra : Leo.5500@gmail.com

Dato : 27-12-07 06:25

On 27 Dec., 10:34, "Leo Jensen" <maigaard-jen...@slet.stofanet.dk>
wrote:

> [...]
> 2 PCI-slots, det ene bruges til nogle extra grafikudgange og bliver vel
> dermed ledigt, hvis man sætter et større grafikkort i.

Vista ser en E4500 2.2 Ghz processor i min maskine...

Leo

Fra : Finn og Angela

Dato : 27-12-07 16:52

wrote:

"Vista ser en E4500 2.2 Ghz processor i min maskine...

Leo"

Tillykke med den hurtige opgradering

Og tak for informationerne omkring maskinen. Hvordan er den mht. støj?

Finn

Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 27-12-07 07:22

> [...]
> ordentligt grafikkort i, såsom GeForce 8800GT. Aldi har en glimrende
> returpolitik, men deres PC'er er vist ikke så nemme at opgradere/udvide.

Mener du at man ikke kan sætte et GeForce 8800Gt f.eks. i Aldi
computeren ?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-12-07 15:26

On Thu, 27 Dec 2007 06:21:30 -0800 (PST), lars02355@gmail.com wrote:

> Mener du at man ikke kan sætte et GeForce 8800Gt f.eks. i Aldi
> computeren ?

Jeg har kendskab til mindst 3 der har prøvet, maskinerne ville ikke starte
op, så det er lidt af en satsning.

--
..

Fra : Akadut

Dato : 27-12-07 15:29

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har kendskab til mindst 3 der har prøvet, maskinerne ville ikke starte
> op, så det er lidt af en satsning.
>
> --
Det var hurtigt. Er maskinerne ikke først til salg fra i dag?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-12-07 15:31

On Thu, 27 Dec 2007 15:28:31 +0100, Akadut wrote:

> Det var hurtigt. Er maskinerne ikke først til salg fra i dag?

Jeg referer til aldi maskiner generelt, måske de er blevet bedre siden
sidste tilbud, men jeg tvivler.

--
..

Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 27-12-07 07:46

> Jeg har kendskab til mindst 3 der har prøvet, maskinerne ville ikke starte
> op, så det er lidt af en satsning.

Det lyder mærkeligt hvis man ikke bare kan tilslutte nyt grfikkort. Et
klart minus

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-12-07 15:52

On Thu, 27 Dec 2007 06:46:12 -0800 (PST), lars02355@gmail.com wrote:

> Det lyder mærkeligt hvis man ikke bare kan tilslutte nyt grfikkort. Et
> klart minus

Jeg vil ikke lægge hovedet på blokken, men der har været problemer
tidligere, nogle af deres bundkort var "spejlvendt" hvilket gør at det
GFXkort man skulle have ikke måtte fylde mere en et enkelt slot.

Men det bedste vil nok være, hvid du kender en der har et 8800GT, prøv det
inden din returtiden udløber.

--
..

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-12-07 15:55

On Thu, 27 Dec 2007 15:51:37 +0100, Ludvig Nielsen wrote:

> [...]
> GFXkort man skulle have ikke måtte fylde mere en et enkelt slot.
>
> Men det bedste vil nok være, hvid du kender en der har et 8800GT, prøv det

hvid = hvis
"din returtiden" = "din returret"

--
..

Fra : Akadut

Dato : 27-12-07 15:55

> [...]
> GFXkort man skulle have ikke måtte fylde mere en et enkelt slot.
>
> Men det bedste vil nok være, hvid du kender en der har et 8800GT, prøv det

Kan man virkelig anvende returretten, hvis man har splittet maskinen ad?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-12-07 15:57

On Thu, 27 Dec 2007 15:54:33 +0100, Akadut wrote:

> Kan man virkelig anvende returretten, hvis man har splittet maskinen ad?

Hvis ikke den kan upgraderes, er den da ikke iorden.

--
Send de autonome i arbejdslejr.
Reducer kontanthjælp til en midlertidig ydelse, max. 3mdr.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-07 17:12

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev

> Hvis ikke den kan upgraderes, er den da ikke iorden.

Det er det rene vrøvl og sludder!

Du kan ikke på nogen som helst kvalifiseret måde afgøre, om den hardware, du
vil montere er generelt kombatibel.

Aldi og Medion sælger dig en færdig og 100% fungerende maskine inkl. tre
års garanti. De sælger dig IKKE en kasse med hardware, som er garanteret til
at være kombatibel med diverse ukendt hardware.

Man køber IKKE en færdig konsumermaskine for derefter at udskifte dens
indmad.

Claus

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 17:19

On Fri, 28 Dec 2007 17:11:46 +0100, Claus Tersgov wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev

> Det er det rene vrøvl og sludder!

Overhovedet ikke, hvis ikke man kan opgradere så er maskinen ikke
kompatibel med det alm. marked.

> Du kan ikke på nogen som helst kvalifiseret måde afgøre, om den hardware, du
> vil montere er generelt kombatibel.

Du snakker som du har forstand til, jeg har kendskab til folk der har
forsøgt at montere et std. 8800gt kort i deres Medion maskine, og den
nægtede at starte op, de samme gentog sig med andre mærke af 8800gt, så
Medion følger ikke standarden.

> Aldi og Medion sælger dig en færdig og 100% fungerende maskine inkl. tre
> års garanti. De sælger dig IKKE en kasse med hardware, som er garanteret til
> at være kombatibel med diverse ukendt hardware.

Ukendt hardware!?, jeg snakker om asus/Gaiward/FBG og PNY teknologies, så
det er Medion der ikke følger standarden.

> Man køber IKKE en færdig konsumermaskine for derefter at udskifte dens
> indmad.

Man opgradere på længere sigt, kan man ikke det er maskinen ikke pengene
værd.

--
..

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 17:21

On Fri, 28 Dec 2007 17:19:29 +0100, Ludvig Nielsen wrote:

> On Fr>
> Ukendt hardware!?, jeg snakker om asus/Gaiward/FBG og PNY teknologies, så
> det er Medion der ikke følger standarden.

FBG er selvfølgelig BFG.

Fra : Icy

Dato : 28-12-07 17:59

> [...]
> forsøgt at montere et std. 8800gt kort i deres Medion maskine, og den
> nægtede at starte op, de samme gentog sig med andre mærke af 8800gt, så

Kunne det evt skyldes at den (de) pågældende Medion maskine(r)s PSU ikke
leverer de nødvendige Ampere med et 8800GT installeret? Der bliver jo
barberet hvor der kan, derfor vil jeg også helst bygge selv

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 18:04

On Fri, 28 Dec 2007 17:58:39 +0100, Icy wrote:

> [...]
> leverer de nødvendige Ampere med et 8800GT installeret? Der bliver jo
> barberet hvor der kan, derfor vil jeg også helst bygge selv

Nej, det var også det første mistanken faldt på, så en meget større PSU
blev testet men stadig uden held.

Enig med at bygge selv ved man hvad man får

--
..

Fra : Akadut

Dato : 28-12-07 22:27

> [...]
> leverer de nødvendige Ampere med et 8800GT installeret? Der bliver jo
> barberet hvor der kan, derfor vil jeg også helst bygge selv
Kunne det evt. skyldes at Ludvig Nielsen (og andre) *tror* de kan noget, men
i virkeligheden ikke kan.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 22:39

On Fri, 28 Dec 2007 22:27:14 +0100, Akadut wrote:

> Kunne det evt. skyldes at Ludvig Nielsen (og andre) *tror* de kan noget, men
> i virkeligheden ikke kan.

Jeg er overbevist om at jeg ved og kan en del mere end dig, men jeg kan
forstå at du er såret over jeg ikke bryder mig om Medion, har du aktier i
firmaet.

FUT:dk.snak.off-topic

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-12-07 10:23

Ludvig Nielsen skrev den 28-12-2007 17:19:

> Man opgradere på længere sigt, kan man ikke det er maskinen ikke pengene
> værd.

Til den tid er der kommet et nyt tilbud

I bund og grund har både Claus og du ret.....ud fra hver jeres perspektiv.

Claus kan li' en færdigløsning og ikke grund til at pille i hardware.
Du kan li' at pille i hardwaren og derfor er det mindre attraktivt at
købe en færdigløsning.

Kan I bare være enige om det?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 11:00

On Sat, 29 Dec 2007 10:22:56 +0100, Carsten Riis wrote:

> Til den tid er der kommet et nyt tilbud

Det er for dyrt i længden, da medion maskiner allerede er forældede når man
køber dem, deres GFXkort egner sig f.eks. ikke til afvikling af spil.

> I bund og grund har både Claus og du ret.....ud fra hver jeres perspektiv.

Medion er fine maskiner til gamle mennesker der kun henter post og bruger
netbank.

> Claus kan li' en færdigløsning og ikke grund til at pille i hardware.
> Du kan li' at pille i hardwaren og derfor er det mindre attraktivt at
> købe en færdigløsning.

Jeg kan lide en maskine der kan afvikle et godt spil.

> Kan I bare være enige om det?

Tror jeg ikke

--
..

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-07 17:07

<lars02355@gmail.com> skrev

Det lyder mærkeligt hvis man ikke bare kan tilslutte nyt grfikkort. Et
klart minus

Det er også noget vrøvl. Medions maskiner er normale standardkomponenter, så
man kan ombygge alt det man vil. Men det er klart, at som alle andre ting,
så fordrer det, at folk har forstand på det, de begiver sig af med.

Claus

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 17:13

On Fri, 28 Dec 2007 17:06:35 +0100, Claus Tersgov wrote:

> [...]
> man kan ombygge alt det man vil. Men det er klart, at som alle andre ting,
> så fordrer det, at folk har forstand på det, de begiver sig af med.

Det er bestemt ikke vrøvl, og det har intet med manglende viden at gøre.

--
..

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-12-07 10:24

Claus Tersgov skrev den 28-12-2007 17:06:
> [...]
> man kan ombygge alt det man vil. Men det er klart, at som alle andre ting,
> så fordrer det, at folk har forstand på det, de begiver sig af med.

hvilken standard?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 29-12-07 11:01

On Sat, 29 Dec 2007 10:23:57 +0100, Carsten Riis wrote:

> hvilken standard?

Medions

--
..

Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 27-12-07 08:22

Får de lavet deres egne bundkort siden man ikke kan finde beskrivelser
nogen steder ?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-12-07 16:24

On Thu, 27 Dec 2007 07:21:57 -0800 (PST), lars02355@gmail.com wrote:

> Får de lavet deres egne bundkort siden man ikke kan finde beskrivelser
> nogen steder ?

Både det og GFXkort.

--
..

Fra : Finn og Angela

Dato : 27-12-07 16:49

<lars02355@gmail.com> skrev i en meddelelse
Får de lavet deres egne bundkort siden man ikke kan finde beskrivelser
nogen steder ?

Medion bruger i lighed med ACER/HP ol. specialtilpassede standardvarer fra
de store hardwareproducenter. Mht. bundkort er eneste ændring ofte en anden
BIOS.

Finn

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-07 17:16

<lars02355@gmail.com> skrev

Får de lavet deres egne bundkort siden man ikke kan finde beskrivelser
nogen steder ?

Medion bruger som oftes enten MSI eller Asus, og i langt de fleste tilfælde
kan man sagtens finde den slags info på nettet. Der er indtil flere
hjemmesider, der er dedikeret specielt til Medions/Aldi maskiner, hvor man
kan finde info om alt.

Men hvis bundkortets type er væsentligt og ligefrem udgør et specifikt krav,
så handler du det forkerte sted....

Claus

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 17:22

On Fri, 28 Dec 2007 17:15:50 +0100, Claus Tersgov wrote:

> [...]
> kan man sagtens finde den slags info på nettet. Der er indtil flere
> hjemmesider, der er dedikeret specielt til Medions/Aldi maskiner, hvor man

Grunden til at det er dedikeret sider er at deres HW ikke er standard,
iøvrigt er MSI noget skrammel.

> Men hvis bundkortets type er væsentligt og ligefrem udgør et specifikt krav,
> så handler du det forkerte sted....

Hvis det ikke kan opgraderes, er bundkortet noget skrammel.

--
..

Fra : lars02355@gmail.com

Dato : 27-12-07 08:38

Kan man regne med at det indbyggede
Intel® Graphics Media Accelerator 950.
kører dx10 ?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 27-12-07 16:42

On Thu, 27 Dec 2007 07:38:29 -0800 (PST), lars02355@gmail.com wrote:

> Intel® Graphics Media Accelerator 950

Ser ikke ud til det.

<citat>
Microsoft* DirectX* 9 Vertex Shader 3.0 and Transform and Lighting
supported in software through highly optimized Processor Specific Geometry
Pipeline (PSGP)
</citat>

http://www.intel.com/products/chipsets/gma950/index.htm

--
..

Fra : Leo.5500@gmail.com

Dato : 27-12-07 09:37

On 27 Dec., 16:51, "Finn og Angela" <afc.chris_fjerndet...@get2net.dk>
wrote:
> [...]
> wrote:
>
> "Vista ser en E4500 2.2 Ghz processor i min maskine...

De må jo være gået tør for den lille processor. Der står også
E4400/2.0 GHz på kartonen.

> Og tak for informationerne omkring maskinen. Hvordan er den mht. støj?
>
> Finn

Den er fint stille. Ingen vibrationer eller blæserlyd af betydning,
dvs. den er ikke hørbar hvis man er mere end et par meter fra den. Der
er lidt HD-knirken når der arbejdes, og lige nu fylder jeg mine 9000
billeder, arkivet fra Outlook osv. på den, så både den og den eksterne
HD er i gang.
Jeg synes dog, at jeg har fået et dårligere/mere sløret skærmbillede
med nogle mærkelige røde skygger i sort skrift på hvid baggrund, men
det er ikke noget der optræder overalt. Jeg skal nok indskyde, at jeg
ikke har fladskærm. I Outlook er det udpræget dårligt, her i Google
Groups kan jeg ikke se fejlen.

MVH Leo

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-12-07 17:04

<Leo.5500@gmail.com> skrev

Jeg synes dog, at jeg har fået et dårligere/mere sløret skærmbillede

Det er konverterne i grafikkortet. Problemet er, at størstedelen af brugerne
udelukkende fokuserer på hastighed fremfor billedekvalitet, så derfor skærer
de ned på kvaliteten på konverterne. Kører du digitalt ud til skærmen, så
burde problemet dog være løst.

Claus

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-12-07 18:09

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> derfor skærer de ned på kvaliteten på konverterne. Kører du digitalt ud
> til skærmen, så burde problemet dog være løst.

Digitalt. Næppe på en CRT-skærm... ?
Jeg har i øvrigt ingen DVI-udgang, som vel er det du mener ?
Og jeg forstår ikke rigtig, at problemet reelt set kun optræder i Outlook ??
Men ellers tak for svaret..

Leo

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 18:14

On Fri, 28 Dec 2007 18:09:27 +0100, Leo Jensen wrote:

> Digitalt. Næppe på en CRT-skærm... ?
> Jeg har i øvrigt ingen DVI-udgang, som vel er det du mener ?
> Og jeg forstår ikke rigtig, at problemet reelt set kun optræder i Outlook ??
> Men ellers tak for svaret..

Hvad med truetype, er det slået til, kan være der problemet er, skal lige
tilføje, jeg ved ikke om der er en truetype i Vista, men da det er i XP og
nærmest bliver tvunget on med IE7, gætter jeg på at det også er i Vista.

CRT og Truetype er ikke nogen god kombination.

--
..

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-12-07 21:13

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> nærmest bliver tvunget on med IE7, gætter jeg på at det også er i Vista.
>
> CRT og Truetype er ikke nogen god kombination.

Der bliver da sikkert brugt truetype, men jeg kan nu ikke lige se et sted
hvor jeg kan slå det til eller fra. I øvrigt var billedet heller ikke
særligt godt da jeg lige testede om min Publisher 2003 var blevet
installeret rigtigt, men der skalerer man jo også op og ned uden hensyn til
fontstørrelser og skærmopløsninger. Det var bare bedre med XP og
MX440-grafikkortet...

Leo

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 22:37

On Fri, 28 Dec 2007 22:16:03 +0100, Leo Jensen wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i meddelelsen

> Ret underholdende. Jeg er lige kommet frem til at det er blevet bedre ved at
> slå cleartype fra !!! Uden at have læst dit indlæg. Tak for hjælpen

Bare iorden og ja jeg skrev truetype men det skulle være cleartype

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 21:23

> [...]

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i meddelelsen

> Der bliver da sikkert brugt truetype, men jeg kan nu ikke lige se et sted

Jeg skal prøve at søge lidt rund, finder jeg et råd til hvordan du disabler
truetype, så poster jeg det her.

> [...]
> installeret rigtigt, men der skalerer man jo også op og ned uden hensyn til
> fontstørrelser og skærmopløsninger. Det var bare bedre med XP og

Xp kan jeg forstå men MX440 burde ikke være bedre.

--
..

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 21:30

Fra : Leo Jensen

Dato : 28-12-07 22:16

Fra : Akadut

Dato : 28-12-07 22:29

> [...]
> nærmest bliver tvunget on med IE7, gætter jeg på at det også er i Vista.
>
> CRT og Truetype er ikke nogen god kombination.

Og Ludvig ævler videre om ting, Ludvig ikke har forstand på.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 28-12-07 22:35

On Fri, 28 Dec 2007 22:29:12 +0100, Akadut wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Og Ludvig ævler videre om ting, Ludvig ikke har forstand på.

Måske du skulle sætte dig lidt ind i sagerne inden du dummer dig
yderligere.

--
..