USB problem
Fra : HF

Dato : 17-12-07 22:23

Hej, jeg har pludselig fået et problem med mine usb-porte.
Når jeg tilslutter et lagermedie som memory-stick eller ext. harddisk får
jeg meldingen
"USB-enhed blev ikke genkendt". Alle andre USB tilslutninger virker
normalt, - også hvis de tilsluttes
de front-stik jeg bruger til lagermedierne

Er der nogen som genkender dette problem ???

Vh.
Frans

Fra : Hans Jørgen Jakobsen

Dato : 17-12-07 23:01

On Mon, 17 Dec 2007 22:22:32 +0100, HF wrote:
> [...]
> normalt, - også hvis de tilsluttes
> de front-stik jeg bruger til lagermedierne
>
> Er der nogen som genkender dette problem ???

Har selv en CF læser + USB hub der går død. Kræver at power bliver
fjernet helt i 10-20 sek. Powerknap er IKKE nok!
/hjj

Fra : HF

Dato : 18-12-07 12:39

Tusind tak, - det virkede bare.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 22-12-07 11:17

"HF" <hanne.franz@email.dk> skrev

> [...]
> normalt, - også hvis de tilsluttes
> de front-stik jeg bruger til lagermedierne
>
> Er der nogen som genkender dette problem ???

Ja, der er gået rod i windows tabellen med USB ID's. Når en lagerenhed
tilsluttes tildeles den et unikt ID. Tilslutter man så samme enhed i en
anden port, så får den et nyt ID, og det kan der gå ged i.

Den eneste måde, jeg kender til at undgå dette problem, er ved at bruge den
samme port, *hver* gang en lagerenhed tilsluttes.

Det er producenterne også begyndt at skrive i deres manualer, men mange
glemmer det.

En mulighed er at slette alt USB, og så lade maskinen genfinde både
hardwaren og de enkelte enheder.

Claus

Claus