Lille multifunktionsprinter med option for~
Fra : Ukendt

Dato : 16-12-07 18:57

Hej,

Jeg søger en lille multifunktionsprinter, hvor jeg har mulighed for at kun
at anvende sort patron.
Findes sådan en ?

Jeg vil nemlig ikke bruge farve ret meget, og jeg har så mange dårlige
erfaringer med at farverne bare tører ud, inden jeg får dem brugt...

Fra : Max

Dato : 16-12-07 19:10

Hej Flemming

> Jeg vil nemlig ikke bruge farve ret meget, og jeg har så mange dårlige
> erfaringer med at farverne bare tører ud, inden jeg får dem brugt...

Så kik efter en laserprinter/multifunktionsmaskine, de er blevet
billige efterhånden og er meget billigere i drift end blæksprøjter.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-07 19:45

> Hej Flemming

> Så kik efter en laserprinter/multifunktionsmaskine, de er blevet
> billige efterhånden og er meget billigere i drift end blæksprøjter.
>
> --

Ja, det lyder rigtigt. Men hvilken multilaser, sort/hvid, lille, og lav pris
?

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-07 19:50

> Ja, det lyder rigtigt. Men hvilken multilaser, sort/hvid, lille, og lav
> pris

Rettet:
Jeg har en skanner, så egentlig skal jeg bare bruge en laser sort/hvid, lav
pris, og fylde så lidt som muligt på skrivebordet (koneønske)

Hvad kan anbefales ?

Fra : Max

Dato : 16-12-07 20:20

Hej Flemming

> Hvad kan anbefales ?

Jeg har altid haft gode erfaringer med HP og Brother
så måske en Brother HL 2030 eller en HP LaserJet 1018
de koster omkring 600 kr.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-07 20:26

> Hej Flemming

> Jeg har altid haft gode erfaringer med HP og Brother
> så måske en Brother HL 2030 eller en HP LaserJet 1018
> de koster omkring 600 kr.

ok, lige en detalje:
Hvorfor er Brother hl 2030 og andre stadig med usb 1.1 ??

Fra : Max

Dato : 16-12-07 20:32

Hej Flemming

> Hvorfor er Brother hl 2030 og andre stadig med usb 1.1 ??

Nok fordi der ikke er brug for mere, printeren kan ikke skrive
så hurtigt at USB1 ikke kan følge med.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-07 20:49

> Hej Flemming

> Nok fordi der ikke er brug for mere, printeren kan ikke skrive
> så hurtigt at USB1 ikke kan følge med.

OK, rart at vide.
Nå, men HL 2030 er da spændende, men er der noget med at den krøller papir
og skriver buet ud ??

Fra : John

Dato : 16-12-07 21:42

Flemming skrev:

> OK, rart at vide.
> Nå, men HL 2030 er da spændende, men er der noget med at den krøller papir
> og skriver buet ud ??

At den krøller papiret mere end andre billigprintere har jeg ikke
bemærket og jeg har aldrig oplevet at tingene bliver skrevet buet ud.
En anden rart ting ved Brotheren, synes jeg, er at papiret er i en
lukket bakke. Jeg synes den gør et godt stykke arbejde - specielt den
lave pris taget i betragtning. Desuden er toneromkostningerne også i den
lave ende.

Mvh

John

Fra : Akadut

Dato : 16-12-07 20:56

> Hej Flemming

> Nok fordi der ikke er brug for mere, printeren kan ikke skrive
> så hurtigt at USB1 ikke kan følge med.
>
> --
> Mvh Max

Ved du noget om udskrivning af grafik?

Fra : Max

Dato : 16-12-07 21:57

Hej Akadut

> Ved du noget om udskrivning af grafik?

Ikke specifikt på Brotheren.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 16-12-07 20:29

Flemming wrote:

> Rettet:
> Jeg har en skanner, så egentlig skal jeg bare bruge en laser sort/hvid, lav
> pris, og fylde så lidt som muligt på skrivebordet (koneønske)
>
> Hvad kan anbefales ?

Min far har brugt en Brother HL 2030 i 1½ års tid uden nogen form for
problemer og den kan helt klart anbefales.
Fordelen ved den ift. f.eks. HP 1018 er at papiret ligger helt inde i
printeren og derved ikke bliver støvet hvis der går længere perioder
mellem at man skriver ud.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-12-07 00:02

Jesper Hartoft wrote:

> Min far har brugt en Brother HL 2030 i 1½ års tid uden nogen form for
> problemer og den kan helt klart anbefales.

Den har kun 8MiB RAM og er en GDI-printer. Det er begge parametre som
man bør gå i en stor bue udenom.

Denne printer har PCL6 og mulighed for masser af RAM:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=218450

Prishoppet op til denne er dog ikke så stort:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=405274

- Sidstnævnte har jeg ualmindeligt gode erfaringer med, både i Windows
og i Linux (navnligt det sidste).

Jesper Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-12-07 20:30

On Sun, 16 Dec 2007 19:50:09 +0100, "Flemming" <f> wrote:

>Jeg har en skanner, så egentlig skal jeg bare bruge en laser sort/hvid, lav
>pris, og fylde så lidt som muligt på skrivebordet (koneønske)
>
>Hvad kan anbefales ?

Køb en printer med indbygget netkort - Så behøver den ikke stå på/ved
skriveborden, men du kan placere den hvorsomhelst i huset...

<mlr>

Fra : Max

Dato : 16-12-07 20:41

Hej Michael

> Køb en printer med indbygget netkort - Så behøver den ikke stå på/ved
> skriveborden, men du kan placere den hvorsomhelst i huset...

Ja, og så rende hvergang man skal skrive noget ud, træls.

--
Mvh Max

Fra : Erling Jensen

Dato : 17-12-07 06:36

> Hej Michael

> Ja, og så rende hvergang man skal skrive noget ud, træls.
>
> --
> Mvh Max
>
>Jeg har set at Samsung også kan være med på de laser baserede printere og
>til en fornuftig pris, også et fint design, men om de er noget værd ved
>jeg ikke

Erling

Fra : Max

Dato : 17-12-07 17:58

Hej Erling

Jeg lurede på at de faktisk kan levere en farvelaserprinter med
en rimelig tonerøkonomi, kunne være interesant at se lidt mere
til den.

http://www.samsung.com/dk/products/printers/colorlaser/clp_300.asp

--
Mvh Max

Fra : Akadut

Dato : 17-12-07 18:37

> [...]
>
> Jeg lurede på at de faktisk kan levere en farvelaserprinter med
> en rimelig tonerøkonomi, kunne være interesant at se lidt mere

Er det det, man kalder for en multifunktionsprinter?

Fra : Max

Dato : 17-12-07 20:58

Hej Akadut

> Er det det, man kalder for en multifunktionsprinter?

Ikke hvis man tænker på scanner, fax og printer i en.

--
Mvh Max

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-12-07 23:55

Akadut wrote:

> Er det det, man kalder for en multifunktionsprinter?

Følger du med i tråden?

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-07 20:40

> Køb en printer med indbygget netkort - Så behøver den ikke stå på/ved
> skriveborden, men du kan placere den hvorsomhelst i huset...

brother hl 2070n ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-12-07 20:53

On Sun, 16 Dec 2007 20:40:26 +0100, "Flemming" <f> wrote:

>brother hl 2070n ?

En oplagt mulighed....

Men der er hundredevis af alternativer. Valget er dit

<mlr>