Problemer med stationære
Fra : Carsten

Dato : 16-12-07 17:40

Vi har inden for de sidste uger fået problemer med 2 af husets
stationære, og jeg kan ikke finde fejlårsagen. Håber der er nogen her
der har ideer:

Stationær 1: Starter godt nok op, men går sommetider ned (restarter)
2-3 gange når man starter op. Derefter kører PC'en, men skærmen
blankes fra tid til anden (bliver sort) 2-3 sekunder, derefter kommer
billedet tilbage og man kan køre videre.

Jeg har prøvet følgende:
-kørt chkdsk
-ryddet op på PC'en og defragmenteret
-Skiftet grafikkort
-skiftet ram

Alt sammen uden resultat.

Stationær 2: Vil ikke starte op, eller dvs, der kommer ikke signal op
til skærmen. Problemet er tidligere set, men da gik det over da
computeren havde stået ubrugt et par dage. Så heldig er jeg vist ikke
denne gang.

Jeg har prøvet: at skifte grafikkort.
Uden resultat.

Det skal lige siges at de 2 PC'ere er ret ens (samme processor (AMD
Athlon), samme ram, samme grafikkort), men ikke samme bundkort.
Dvs. jeg har nogle muligheder for at skifte en komponent til den anden
for at se om jeg kan isolere fejlene. Men det er bare ikke lykkes for
mig.

Er der nogen der har ideer til hvad jeg kan gøre?

Pft. Carsten

Fra : Icy

Dato : 16-12-07 17:53

Har du prøvet med an anden PSU i begge PC'er?

Fra : Johan N

Dato : 16-12-07 10:51

On 16 Dec., 17:39, Carsten <Hoy...@nospam.privat.dk> wrote:
> [...]
> mig.
>
> Er der nogen der har ideer til hvad jeg kan gøre?

Lidt støvsugning har jo aldrig skadet, hverken derhjemme eller i en
PC :)

MvH

JN

Fra : Leif

Dato : 16-12-07 19:30

"Johan N" <hit.johan@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Pft. Carsten

Lidt støvsugning har jo aldrig skadet, hverken derhjemme eller i en

Jep. Har tit set noget lignende, når div. blæser-vinger er sat til med
nullermænd. Hold fast på vingerne og giv dem en gang med kompressoren.
Mvh, Leif