Er det her en god konfiguration?
Fra : Leif

Dato : 15-12-07 11:41

Skal have noget nyt, og tænker på om denne sammensætning er 10000kr værd:.

Kingston HyperX - 4 GB ( laves af KHX9200D2K2/2G)

Intel Core 2 Quad Q6600 / 2.4 GHz

ASUS P5K Premium/WiFi-AP Black Pearl Special Edition

ASUS EN8800GT/G/HTDP - Grafikadapter - GF 8800 GT - PCI Express
EN8800GT/G/HTDP/512M

WD Caviar SE16 WD5000AAKS - Harddisk - 500 GB

Antec Performance One P180-EU - Miditower - ATX
Antec TruePower Trio 650 EC - Strømforsyning

HP - Diskdrev - DVD±RW (±R DL) - 16x/16x -

Alle gode råd / ændringsforslag er velkomne

Brug: alm. office pakke, div. dl /surfing, men især Autodesk Inventor

Mvh, Leif

Fra : Mads

Dato : 15-12-07 13:11

On Sat, 15 Dec 2007 11:40:50 +0100, "Leif" <Den fårduikke@her.dk>
wrote:

> [...]
>
>Alle gode råd / ændringsforslag er velkomne
>
>Brug: alm. office pakke, div. dl /surfing, men især Autodesk Inventor

Hej

Du mangler en god CPU køler. Især da nu når du alligevel
så tydeligt går efter en støjsvag løsning.

Jeg kan anbefale Scythe Infinity som jeg selv bruger i næsten
samme setup som dit. Den er stort set lydløs.

Et alternativ til PSU'en kunne være Corsairs VX550 som jeg
selv har. Det er den mest lydløse PSU jeg nogensinde har haft
fingre i.

mvh Mads

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 15-12-07 13:16

wrote:

>Skal have noget nyt, og tænker på om denne sammensætning er 10000kr værd:.

>Kingston HyperX - 4 GB ( laves af KHX9200D2K2/2G)
>
>Intel Core 2 Quad Q6600 / 2.4 GHz

...cut

To kommentarer...

I et 32-bit system er den øverste ½ - 1 GB reserveret bundkort
ressourcer, dvs sige grafikkort, pci-kort etc. Så planlægger du at
køre en 32-bit windows bør du 'nøjes' med 3 GB RAM.

Alternativet er sæ'følig en 64-bit windows. Men der er vist fortsat
mange programmer / drivere der ikke fungerer i 64-bit miljø...

Personlig ville jeg vente med Quad Core, og nøjes med en noget
billigere Core 2 Duo.

Hvis du arbejder med tung grafik i f.eks 3DStudio Max eller Cinebench
er der noget at hente med Quad Core. Men til spil og almindelig
dagligdags brug er det for tidligt: Programmerne / spillene er ikke
skrevet til Quad core, og hovedparten af kernene vil ligge inaktive i
idle...

Udviklingen går så hurtigt at man kun skal købe præcis hvad man har
brug for her-og-nu. Den dag spillene til quad core kommer, kan du købe
en 4 gange så god CPU til en 1/4 af den pris du betaler for en
quad-core idag

<mlr>

Fra : Martin Christiansen

Dato : 15-12-07 20:31

"Leif" <Den fårduikke@her.dk> skrev i en meddelelse

> ASUS EN8800GT/G/HTDP - Grafikadapter - GF 8800 GT - PCI Express
> EN8800GT/G/HTDP/512M
>
> Brug: alm. office pakke, div. dl /surfing, men især Autodesk Inventor

Skal du arbejde meget i Inventor, vil jeg anbefale et NVIDIA Quadro FX
grafikkort.
Det er udviklet netop til sådanne programmer.

Mvh Martin

Fra : Leif

Dato : 15-12-07 20:49

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> wrote in message
> [...]
> grafikkort.
> Det er udviklet netop til sådanne programmer.

Jeg kender dem godt fra mit arbejde, men der skal ligesom være en grænse
hjemtil.
Satser mere på en god cpu og mere ram - kommer jeg godt i gang - rent
privat- bliver
der nok til en Fx'er.

Ved faktisk ikke om de nye 8860'er kan ændres til Quadro, som de gamle
Gforce kunne.
Kun lidt loddearbejde med at flytte et par SMD modstande for at bruge hele
bios, der
rummede det samme som de kort, der blev solgt som quadro'er.

Mvh, Leif