Printer laver folde
Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-12-07 19:44

Jeg har lige købt en Samsung farvelaser CLP-300, og den kørte
nogle sider flot glat igennem med alm. printerpapir. Så lagde jeg
et fotopapir i, og ville udprinte et billede, men det sattte sig
fast, ikke mere end jeg let fik det ud, men nu laver den et par
små folder skråt ned over siden på almideligt printerpapir.
>En der kan hjælpe, ell. anvise en gruppe
mvh Ebbe

ebbeh@mail1.stofanet.invalid
udskift invalid med dk

Jeg prøvede lige med et fotopapir 238 g/m2 og der var ingen
problemer, det er kun med alm. copy papir, jeg har prøvet at
sætte den både til alm. papir, og til tyndt, men det det samme, 3
folder på skrå ned over siiden
mvh Ebbe

Fra : Martin Petersen

Dato : 12-12-07 19:52

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> fast, ikke mere end jeg let fik det ud, men nu laver den et par
> små folder skråt ned over siden på almideligt printerpapir.

Hvis du med fotopapir mener det blanke til blækprintere, kan jeg godt forstå
det går galt.

- Martin

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-12-07 20:19

On Wed, 12 Dec 2007 19:52:24 +0100, "Martin Petersen"
<usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
>
>Hvis du med fotopapir mener det blanke til blækprintere, kan jeg godt forstå
>det går galt.
>
>- Martin

OK, ja det var det, skal man have specielt papir til lasere. og
kan du ell. andre anbefale noget, dels til alm. udskrift, og
noget til billeder.
mvh Ebbe

Fra : Max

Dato : 12-12-07 20:37

Hej Martin

> Hvis du med fotopapir mener det blanke til blækprintere, kan jeg godt
> forstå det går galt.

Jeg har sendt hundredevis ark blækprinterfotopapir igennem flere
forskellige laserprintere og det har aldrig givet problemer.

--
Mvh Max

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 13-12-07 10:16

On Wed, 12 Dec 2007 20:37:25 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Martin

>Jeg har sendt hundredevis ark blækprinterfotopapir igennem flere
>forskellige laserprintere og det har aldrig givet problemer.

Hej Max,
har du prøvet at printe billeder ud, og med hvilket papir
under papirvalg er der intet fotopapir, kun-alm.,tyndt og tykt
mvh Ebbe

Fra : Max

Dato : 13-12-07 10:45

Hej Ebbe

> har du prøvet at printe billeder ud, og med hvilket papir
> under papirvalg er der intet fotopapir, kun-alm.,tyndt og tykt

Når jeg printer foto ud på farvelaserprinter, ja så bruger jeg
120g blank almindeligt papir, så jeg har ingen erfaring med
at printe foto på fotopapir i laserprintere. Når jeg printer på
blækprinterfotopapir i laseprintere er det ikke til foto.

--
Mvh Max

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-12-07 08:53

> Hej Martin

> Jeg har sendt hundredevis ark blækprinterfotopapir igennem flere
> forskellige laserprintere og det har aldrig givet problemer.

Jeg havde en forestilling om at det ville smelte/blive klistret i en
laserprinter. Hvordan bliver resultatet?

- Martin

Fra : Akadut

Dato : 15-12-07 09:30

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg havde en forestilling om at det ville smelte/blive klistret i en
> laserprinter. Hvordan bliver resultatet?
>
> - Martin

Hvis det er plastbelagt, glossy, smelter det (600+ grader). Omvendt sælger
mit supermarked nogle gange "blækprinterfotopapir" til stort set ingen
penge. Ligner almindeligt papir, men koster det dobbelte...

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-12-07 09:52

On Sat, 15 Dec 2007 09:29:38 +0100, "Akadut" <akadut@div.xx>
wrote:

>Hvis det er plastbelagt, glossy, smelter det (600+ grader). Omvendt sælger
>mit supermarked nogle gange "blækprinterfotopapir" til stort set ingen
>penge. Ligner almindeligt papir, men koster det dobbelte...

Jeg prøvede med special papir til laser, mat, det var ikke bedre,
og krøllede sammen inde i maskinen, jeg kan jo have været uheldig
med maskinen, men har ikke lyst til flere problemer
mvh Ebbe

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-12-07 09:47

On Sat, 15 Dec 2007 08:52:38 +0100, "Martin Petersen"
> [...]

>Jeg havde en forestilling om at det ville smelte/blive klistret i en
>laserprinter. Hvordan bliver resultatet?

Det bliver smeltet og klistret, og tværet ud, fordi det kører ud
med billedsiden nedad. Alm. printerpapir ser også ud som det har
fået for meget varme. Nu har jeg returneret skidtet, fordi den
bestandigt krøllede papirerne sammen. Jeg havde en canon i560
før, den kan jeg desværre ikke få mere, så det må vist blive en
pixma ip 4300, slut med laser.
mvh Ebbe