/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
SpillePC med 8 kerner?
Fra : Nicolai


Dato : 10-12-07 20:17

Jeg overvejer ny PC, som skal indeholde en QUAD-core cpu fra intel.

MEN

Når jeg nu ER igang, hvorfor så ikke vælge et bundkort der sluger 2 cpu, som
jo så dog nok bliver et server-bundkort...

Hvad kan i herinde anbefale fra intel? Har de det onde bundkort der sluger
2x quad cpu'er (evt. xeon) og samtidig rykker max på alt det andet som ram,
pci express 2 etc?




 
 
ShutEye (10-12-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 10-12-07 20:34

> Jeg overvejer ny PC, som skal indeholde en QUAD-core cpu fra intel.
>
> MEN
>
> Når jeg nu ER igang, hvorfor så ikke vælge et bundkort der sluger 2 cpu,
> som jo så dog nok bliver et server-bundkort...
>
> Hvad kan i herinde anbefale fra intel? Har de det onde bundkort der sluger
> 2x quad cpu'er (evt. xeon) og samtidig rykker max på alt det andet som
> ram, pci express 2 etc?

Til den tid hvor man virkelig får noget ud af 4x eller 8x kerne, ja så er
din PC nok allerede forældet igen :)
Eller sagt på en anden måde: Du skyder laaaangt over målet.



Nicolai (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 10-12-07 20:39

>> Når jeg nu ER igang, hvorfor så ikke vælge et bundkort der sluger 2 cpu,
>> som jo så dog nok bliver et server-bundkort...
>>
>> Hvad kan i herinde anbefale fra intel? Har de det onde bundkort der
>> sluger 2x quad cpu'er (evt. xeon) og samtidig rykker max på alt det andet
>> som ram, pci express 2 etc?
>
> Til den tid hvor man virkelig får noget ud af 4x eller 8x kerne, ja så er
> din PC nok allerede forældet igen :)
> Eller sagt på en anden måde: Du skyder laaaangt over målet.

Helt uenig.

For det første bruger jeg den også prof, for det andet synes jeg merprisen
er til at overse.

Derfor tilbage til spørgsmålet ;)



Michael Rasmussen (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 10-12-07 20:57

On Mon, 10 Dec 2007 20:38:40 +0100, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk>
wrote:

>For det første bruger jeg den også prof, for det andet synes jeg merprisen
>er til at overse.

Hvad mener du med at anvende den prof ?

>Derfor tilbage til spørgsmålet ;)

Tja, der er vist ikke ret mange spil der er skrevet til mere end een
kerne, så der er en til vished grænsende sandsynlighed for, at de
øvrige 7 kerne kommer til at køre idle det meste af computerens
levetid

<mlr>

Nicolai (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 10-12-07 21:33

> Hvad mener du med at anvende den prof ?

Bl.a. billedebehandling.

> Tja, der er vist ikke ret mange spil der er skrevet til mere end een
> kerne, så der er en til vished grænsende sandsynlighed for, at de
> øvrige 7 kerne kommer til at køre idle det meste af computerens
> levetid

Har op til flere programmer der snildt sluger 4 kerner



Peter Lykkegaard (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 10-12-07 23:13

Michael Rasmussen wrote:
>
> Tja, der er vist ikke ret mange spil der er skrevet til mere end een
> kerne

Spillene er lige om hjørnet
Man vælger at bruge flere kerner for at aflaste gfx

Forklaring fås fx her
http://techreport.com/articles.x/11237

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



ShutEye (10-12-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 10-12-07 23:20

>> Tja, der er vist ikke ret mange spil der er skrevet til mere end een
>> kerne
>
> Spillene er lige om hjørnet
> Man vælger at bruge flere kerner for at aflaste gfx
>
> Forklaring fås fx her
> http://techreport.com/articles.x/11237

Der er ALTID noget nyt 'lige omkring hjørnet', men det kan normalt ikke
betale sig at købe hardware FØR tid.
Jeg har endnu til gode at se diverse spådomme gå i opfyldelse bare _til_
tiden.



Peter Lykkegaard (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 11-12-07 00:44

ShutEye wrote:

> Der er ALTID noget nyt 'lige omkring hjørnet', men det kan normalt
> ikke betale sig at købe hardware FØR tid.
> Jeg har endnu til gode at se diverse spådomme gå i opfyldelse bare
> _til_ tiden.

Source Engine er opdateret til at supportere multicore for et stykke tid
siden

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Peter Lykkegaard (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 11-12-07 00:47

Peter Lykkegaard wrote:

> Source Engine er opdateret til at supportere multicore for et stykke
> tid siden
>
http://en.wikipedia.org/wiki/Source_engine#Multiprocessor_optimizations

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



ShutEye (11-12-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 11-12-07 14:02

>> Source Engine er opdateret til at supportere multicore for et stykke
>> tid siden
>>
> http://en.wikipedia.org/wiki/Source_engine#Multiprocessor_optimizations

Godt nok, så mangler vi bare alle andre :)



ShutEye (10-12-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 10-12-07 21:19

>>> Når jeg nu ER igang, hvorfor så ikke vælge et bundkort der sluger 2 cpu,
>>> som jo så dog nok bliver et server-bundkort...
>>>
>>> Hvad kan i herinde anbefale fra intel? Har de det onde bundkort der
>>> sluger 2x quad cpu'er (evt. xeon) og samtidig rykker max på alt det
>>> andet som ram, pci express 2 etc?
>>
>> Til den tid hvor man virkelig får noget ud af 4x eller 8x kerne, ja så er
>> din PC nok allerede forældet igen :)
>> Eller sagt på en anden måde: Du skyder laaaangt over målet.
>
> Helt uenig.
>
> For det første bruger jeg den også prof, for det andet synes jeg merprisen
> er til at overse.

Det skulle du måske lige ha' nævnt så.

> Derfor tilbage til spørgsmålet ;)

Væsgo :)



Hans (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 10-12-07 21:01

Nicolai wrote:
> Jeg overvejer ny PC, som skal indeholde en QUAD-core cpu fra intel.
>
> MEN
>
> Når jeg nu ER igang, hvorfor så ikke vælge et bundkort der sluger 2
> cpu, som jo så dog nok bliver et server-bundkort...
>
> Hvad kan i herinde anbefale fra intel? Har de det onde bundkort der
> sluger 2x quad cpu'er (evt. xeon) og samtidig rykker max på alt det
> andet som ram, pci express 2 etc?
>
Mig bekendt findes der kun MP boards med flere grafikslots til AMD's
Socket-F, og her vil pris/ydelse være helt ude i hampen. Hermed er også Xeon
ude af billedet.

Hans



Nicolai (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 10-12-07 21:34

> Mig bekendt findes der kun MP boards med flere grafikslots til AMD's
> Socket-F, og her vil pris/ydelse være helt ude i hampen. Hermed er også
> Xeon ude af billedet.

Min interesse blev vagt da jeg så denne:

http://www.proconsult.dk/katalog/m_serv/s_serv-5u/serv5u-bg8/pc-serv-g8bs-5310.html



Hans (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 10-12-07 21:57

Nicolai wrote:
>> Mig bekendt findes der kun MP boards med flere grafikslots til AMD's
>> Socket-F, og her vil pris/ydelse være helt ude i hampen. Hermed er
>> også Xeon ude af billedet.
>
> Min interesse blev vagt da jeg så denne:
>
> http://www.proconsult.dk/katalog/m_serv/s_serv-5u/serv5u-bg8/pc-serv-g8bs-5310.html
>
Den har PCI-X struktur, ikke PCI-Express.

Hans



Nicolai (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 10-12-07 22:19

>> Min interesse blev vagt da jeg så denne:
>>
>> http://www.proconsult.dk/katalog/m_serv/s_serv-5u/serv5u-bg8/pc-serv-g8bs-5310.html
>>
> Den har PCI-X struktur, ikke PCI-Express.

Huh?? PCI Express x4 slot: x2

Anyway, det er jo heller ikke nødvendigvis den jeg skal have, søger jo netop
et "kongebundkort" der sluger 2x quad core



Hans (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 10-12-07 22:23

Nicolai wrote:
>>> Min interesse blev vagt da jeg så denne:
>>>
>>> http://www.proconsult.dk/katalog/m_serv/s_serv-5u/serv5u-bg8/pc-serv-g8bs-5310.html
>>>
>> Den har PCI-X struktur, ikke PCI-Express.
>
> Huh?? PCI Express x4 slot: x2
>
Ja - PCI-Express x4, ikke meget bevendt til til x16 grafikkort.
>
> Anyway, det er jo heller ikke nødvendigvis den jeg skal have, søger
> jo netop et "kongebundkort" der sluger 2x quad core
>
Findes ikke.

Hans



Hans (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 10-12-07 22:25

Hans wrote:
>>
>> Anyway, det er jo heller ikke nødvendigvis den jeg skal have, søger
>> jo netop et "kongebundkort" der sluger 2x quad core
>>
> Findes ikke.
>
Hov! Jeg glemte vist lige at færdiggøre sætningen: til noget som også kan
bruges til spil.

Hans





Esben (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 10-12-07 22:37

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
news:475dae17$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Anyway, det er jo heller ikke nødvendigvis den jeg skal have, søger
>> jo netop et "kongebundkort" der sluger 2x quad core
>>
> Findes ikke.

Jo, kig efter Workstation boards og ikke serverboards - men ja, man får ikke
både qud core og sli/crossfire.

--
Esben



Hans (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 10-12-07 22:53

Esben wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> news:475dae17$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>>>
>>> Anyway, det er jo heller ikke nødvendigvis den jeg skal have, søger
>>> jo netop et "kongebundkort" der sluger 2x quad core
>>>
>> Findes ikke.
>
> Jo, kig efter Workstation boards og ikke serverboards - men ja, man
> får ikke både qud core og sli/crossfire.
>
Ja, men der findes stadigvæk ingen MP bundkort til SLI eller Crossfire.

Hans





Esben (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 10-12-07 23:38

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
news:475db531$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Ja, men der findes stadigvæk ingen MP bundkort til SLI eller Crossfire.

Jo, der sidder et i fx HP xw9400.

--
Esben



Hans (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Hans


Dato : 10-12-07 23:43

Esben wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
> news:475db531$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>> Ja, men der findes stadigvæk ingen MP bundkort til SLI eller
>> Crossfire.
>
> Jo, der sidder et i fx HP xw9400.
>
Jow - Men så er vi tilbage hvor vi startede: AMD Socket-F og ikke 2x
quad-core ifølge subject.

Hans



Jesper Poulsen (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 11-12-07 10:46

Hans wrote:

> Jow - Men så er vi tilbage hvor vi startede: AMD Socket-F og ikke 2x
> quad-core ifølge subject.

Til gengæld er der mulighed for 4 (8) stk dual core CPU med AMD.

Her er 2 stk PCIe x16:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=180146


--
Mvh
Jesper Poulsen

Hagar (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 11-12-07 12:01

>
> Til gengæld er der mulighed for 4 (8) stk dual core CPU med AMD.
>
> Her er 2 stk PCIe x16:
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=180146
>
>
> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Med den pris, så kan man da få en ret potent og komplet pc
Er du så færdig for en pris, og så skal alt andet så også købes til, pyyy

Hagar



Jesper Poulsen (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Jesper Poulsen


Dato : 11-12-07 16:17

Hagar wrote:

> Med den pris, så kan man da få en ret potent og komplet pc

Men ikke en quad-CPU Opteron

> Er du så færdig for en pris, og så skal alt andet så også købes til, pyyy

Jooo, det løber jo hurtigt op


--
Mvh
Jesper Poulsen

Benny (16-12-2007)
Kommentar
Fra : Benny


Dato : 16-12-07 22:12


"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:475ea9e8$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hagar wrote:
>
>> Med den pris, så kan man da få en ret potent og komplet pc
>
> Men ikke en quad-CPU Opteron

For sa.... Hvad med varme. 4 x 130 Watt der skal fjernes. Den skal vist
nedsænkes i olie. Luft dur vist ikke her hvis man vil undgå høreskade.

Benny



Benny (16-12-2007)
Kommentar
Fra : Benny


Dato : 16-12-07 22:17


"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
news:475e5c3a$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hans wrote:
>
>> Jow - Men så er vi tilbage hvor vi startede: AMD Socket-F og ikke 2x
>> quad-core ifølge subject.
>
> Til gengæld er der mulighed for 4 (8) stk dual core CPU med AMD.
>
> Her er 2 stk PCIe x16:
> http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=180146


Hvad med den her: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=400149

Så får du 16 kerner.

Benny



Nicolai (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 10-12-07 23:06

> Jo, kig efter Workstation boards og ikke serverboards - men ja, man får
> ikke både qud core og sli/crossfire.

SLI er ikke et krav



Bjarke Andersen (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 11-12-07 14:45

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> crashed Echelon writing
news:475dad41$0$2111$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Huh?? PCI Express x4 slot: x2

Hvordan vil du køre grafik på dette når de kræver x16 slots?

--
Bjarke Andersen

tp (11-12-2007)
Kommentar
Fra : tp


Dato : 11-12-07 19:58

> Min interesse blev vagt da jeg så denne:
>
> http://www.proconsult.dk/katalog/m_serv/s_serv-5u/serv5u-bg8/pc-serv-g8bs-5310.html

Nu vælger jeg at tro at du også skal noget andet end at spille, for som folk
skriver, så er det ikke der du får mest ud af otte kerner

JEG vil også gerne have otte kerner, og køber snart noget, men er tilgengæld
ligeglad med spil og behøver derfor ikke tænkte grafikkort.
Meeen : En ting der oftest ( i mine situationer) viser sig at være
flaskehalsen, er disken. At købe en maskine med 8 kerne, og så smide en
tilfældig sata disk i, virker meget dumt

Mvh TP - pt indkøbt scsi raid controller og 5 diske - på udkig efter
board/cpu. NU skal der smæk på


Nicolai (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 11-12-07 22:54

> JEG vil også gerne have otte kerner, og køber snart noget, men er
> tilgengæld ligeglad med spil og behøver derfor ikke tænkte grafikkort.
> Meeen : En ting der oftest ( i mine situationer) viser sig at være
> flaskehalsen, er disken. At købe en maskine med 8 kerne, og så smide en
> tilfældig sata disk i, virker meget dumt
>
> Mvh TP - pt indkøbt scsi raid controller og 5 diske - på udkig efter
> board/cpu. NU skal der smæk på

Gå efter raid 10 (1+0) hvis du har behov for redundans. Hvis ikke, så
sparker raid0 røv :)



Peter Lykkegaard (10-12-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 10-12-07 23:16

Nicolai wrote:

> Når jeg nu ER igang, hvorfor så ikke vælge et bundkort der sluger 2
> cpu, som jo så dog nok bliver et server-bundkort...

Workstation ....

Kik på Tyans Tempest serie
fx
http://www.tyan.com/product_board_detail.aspx?pid=587

Det er dog ikke helt billige

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Laziter [9440] (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Laziter [9440]


Dato : 11-12-07 07:03


"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen
news:475d90b2$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg overvejer ny PC, som skal indeholde en QUAD-core cpu fra intel.
>
> MEN
>
> Når jeg nu ER igang, hvorfor så ikke vælge et bundkort der sluger 2 cpu,
> som jo så dog nok bliver et server-bundkort...
>
> Hvad kan i herinde anbefale fra intel? Har de det onde bundkort der sluger
> 2x quad cpu'er (evt. xeon) og samtidig rykker max på alt det andet som
> ram, pci express 2 etc?

Ja du må sgu meget undskylde..
Men du skriver spillepc i overskriften..
Hvem er du vil imponere?
Du kan klare dig i lang tid med en dual core CPU..
Du vinder kun meget lidt ved at køre quad, ja sågar octo..

Jeg er ligeglad med hvad folk skriver om CPU optimized spil, søg på google
og se hvor lidt der er at hente.
Spil er for det meste skrevet til GPU'en og ikke CPU'en.

Mvh
Benjamin


Nicolai (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 11-12-07 14:39

>> Hvad kan i herinde anbefale fra intel? Har de det onde bundkort der
>> sluger 2x quad cpu'er (evt. xeon) og samtidig rykker max på alt det andet
>> som ram, pci express 2 etc?
>
> Ja du må sgu meget undskylde..

....


> Men du skriver spillepc i overskriften..

Bl.a.

> Hvem er du vil imponere?

Det er underordnet.

> Du kan klare dig i lang tid med en dual core CPU..

Det er min sag.

> Du vinder kun meget lidt ved at køre quad, ja sågar octo..

Det er min sag




ShutEye (11-12-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 11-12-07 15:00

> Det er min sag

Lidt fjollet svar.
Hvis folk får en god grund er de straks mere motiverede til at hjælpe.



Hagar (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 11-12-07 15:32

>
> Lidt fjollet svar.
> Hvis folk får en god grund er de straks mere motiverede til at hjælpe.
>
>

Det er hans sag

Hagar



ShutEye (11-12-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 11-12-07 15:33

>> Lidt fjollet svar.
>> Hvis folk får en god grund er de straks mere motiverede til at hjælpe.
>
> Det er hans sag

Haha :) Ja heldigvis.



Laziter [9440] (12-12-2007)
Kommentar
Fra : Laziter [9440]


Dato : 12-12-07 01:18


"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen
news:475e9313$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Men du skriver spillepc i overskriften..
>
> Bl.a.
>
>> Hvem er du vil imponere?
>
> Det er underordnet.
>
>> Du kan klare dig i lang tid med en dual core CPU..
>
> Det er min sag.
>
>> Du vinder kun meget lidt ved at køre quad, ja sågar octo..
>
> Det er min sag

Jamen så er det da også din egen sag at søge efter det du vil have..
Jeg hjælper ikke, det er jo din sag..

Mvh
Benjamin


Nicolai (12-12-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 12-12-07 17:58

> Jamen så er det da også din egen sag at søge efter det du vil have..
> Jeg hjælper ikke

Nej, det fremgår tydeligt af dine indlæg :)



Laziter [9440] (12-12-2007)
Kommentar
Fra : Laziter [9440]


Dato : 12-12-07 19:24


"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i meddelelsen
news:4760130e$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Jamen så er det da også din egen sag at søge efter det du vil have..
>> Jeg hjælper ikke
>
> Nej, det fremgår tydeligt af dine indlæg :)

Det er min sag

Mvh
Benjamin


Nicolai (12-12-2007)
Kommentar
Fra : Nicolai


Dato : 12-12-07 21:47

>> Nej, det fremgår tydeligt af dine indlæg :)

Iøvrigt var det oprindelig spørgsmål egentlig kun om der fandtes gode
bundkort der både kunne sluge 2x quad OG 1x PCIExpressx16. Sikke en masse
udenom der kom ;)



ShutEye (12-12-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 12-12-07 23:41

>>> Nej, det fremgår tydeligt af dine indlæg :)
>
> Iøvrigt var det oprindelig spørgsmål egentlig kun om der fandtes gode
> bundkort der både kunne sluge 2x quad OG 1x PCIExpressx16. Sikke en masse
> udenom der kom ;)

Du har godt set dit eget subj. ikke?
Ellers: "SpillePC med 8 kerner?"



N_B_DK (13-12-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 13-12-07 23:15

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> wrote in message
news:475f28d0$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Jamen så er det da også din egen sag at søge efter det du vil have..
> Jeg hjælper ikke, det er jo din sag..

Hvorfor skriver du så ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
http://www.youtube.com/watch?v=qORF1V-a8Ng&mode=related&search=


Laziter [9440] (14-12-2007)
Kommentar
Fra : Laziter [9440]


Dato : 14-12-07 02:03


"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:4761aec9$0$90273$14726298@news.sunsite.dk...
> "Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> wrote in message
> news:475f28d0$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk
>
>> Jamen så er det da også din egen sag at søge efter det du vil have..
>> Jeg hjælper ikke, det er jo din sag..
>
> Hvorfor skriver du så ?

Det er min sag...

Jeg ville først have stillet min nysgerrighed, derefter kunne jeg såmænd
godt have fundet på at støvsuge nettet for gode komponenter.
Men da han jo mener at det er hans sag, ja så ser jeg da ingen grund til at
hjælpe..

Hvorfor blander du dig

Mvh
Benjamin


ShutEye (14-12-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 14-12-07 14:06

> Jeg ville først have stillet min nysgerrighed, derefter kunne jeg såmænd
> godt have fundet på at støvsuge nettet for gode komponenter.
> Men da han jo mener at det er hans sag, ja så ser jeg da ingen grund til
> at hjælpe..

Enig, man får hvad man spørger efter.

> Hvorfor blander du dig

Hvorfor blander du dig i at han blander sig?
Det må være HANS sag :)



N_B_DK (13-12-2007)
Kommentar
Fra : N_B_DK


Dato : 13-12-07 23:14

"Laziter [9440]" <laziter@gmail.com> wrote in message
news:475e281c$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk

> Du vinder kun meget lidt ved at køre quad, ja sågar octo..

Det kommer sandelig meget an på hvad man afvikler.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.
http://www.youtube.com/watch?v=qORF1V-a8Ng&mode=related&search=


ShutEye (14-12-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 14-12-07 14:07

>> Du vinder kun meget lidt ved at køre quad, ja sågar octo..
>
> Det kommer sandelig meget an på hvad man afvikler.

Så må OP lære at formulere sine spørgsmål lidt mere omhyggeligt.
Tjek overskriften og hans første indlæg.



Søren (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 11-12-07 10:25

> Jeg overvejer ny PC, som skal indeholde en QUAD-core cpu fra intel.
> MEN
> Når jeg nu ER igang, hvorfor så ikke vælge et bundkort der sluger 2 cpu,
> som jo så dog nok bliver et server-bundkort...

Jeg har læst, at Vista kun understøtter op til 4 kerner og at den næppe
kommer til at understøtte flere pga. den måde den var bygget op på. Jeg har
forsøgt at finde artiklen igen men forgæves men måske er der andre der kan?



Thomas Eg Jørgensen (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Eg Jørgensen


Dato : 11-12-07 19:22

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
news:475d90b2$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg overvejer ny PC, som skal indeholde en QUAD-core cpu fra intel.
>
> Når jeg nu ER igang, hvorfor så ikke vælge et bundkort der sluger 2
> cpu, som jo så dog nok bliver et server-bundkort...
>

Dells T7400 workstation serie:
http://premierconfigure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?cs=RC1077943&customer_id=RC1077943&oc=WT74001&~tgt=global_cfg&c=DK&l=da&s=PAD

Specs(max):
- Dual Intel Xeon X5472 (3.00GHz,1600FSB,2x6MB,Quad Core)
- 32Gbyte DDR2 800 Quad channel
- nVidia Quadro FX5600 1,5Gbyte

Fyld selv op indtil du løber tør for penge

All in

/*Thomas


Peter Lykkegaard (11-12-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 11-12-07 19:44

Thomas Eg Jørgensen wrote:
>
> Dells T7400 workstation serie:


Smart med et loginside til Dell Premier
Men hvad skulle det gavne?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Thomas Eg Jørgensen (12-12-2007)
Kommentar
Fra : Thomas Eg Jørgensen


Dato : 12-12-07 10:52

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:475eda7c$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> Dells T7400 workstation serie:
>
> Smart med et loginside til Dell Premier
> Men hvad skulle det gavne?
>

Login? Jeg har ikke logget ind...Men jeg kan godt se at den påstår noget
med et "premier login"...hm...sært...

Jeg gik blot:
1. www.dell.dk
2. Workstations for større virksomheder
3. Precision serien
4. Valgte T7400 modellen...

MVH
Thomas


Peter Lykkegaard (12-12-2007)
Kommentar
Fra : Peter Lykkegaard


Dato : 12-12-07 19:32

Thomas Eg Jørgensen wrote:
>
> Login? Jeg har ikke logget ind

Ok :)

> 4. Valgte T7400 modellen...
>
Btw de gfx kort du kan vælge til maskinen er de anvendelige til grafiktunge
spil?
Jeg har hørt at det ikke er de mest velegnede?

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!



Niels C. Grønlund \(~ (15-12-2007)
Kommentar
Fra : Niels C. Grønlund \(~


Dato : 15-12-07 11:58


"Nicolai" skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer ny PC, som skal indeholde en QUAD-core cpu fra intel.
>
> MEN
>
> Når jeg nu ER igang, hvorfor så ikke vælge et bundkort der sluger 2 cpu,
> som jo så dog nok bliver et server-bundkort...
>
> Hvad kan i herinde anbefale fra intel? Har de det onde bundkort der sluger
> 2x quad cpu'er (evt. xeon) og samtidig rykker max på alt det andet som
> ram, pci express 2 etc?
>
>

Hej Jeg har købt følgende workstation board..(SAS udgaven) - Intels boards
er triste.

http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=702&maincat_no=133#

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=325782

Det er det eneste board jeg har kunne finde der havde 2 stk PCI-e 16x slot
(som kunne købes i DK), ved godt den ene kun kører 8 gange hastighed.

Dernæst havde det PCI 64 bit og en enkelt 32 bit, hvilket jeg også havde
brug for til mit lydkort.

Kan varmt anbefale dette board, men vær opmærksom på det bruger FB-DIMM RAM
og 3700,- er alligevel en pris der er til at føle på for et board.

http://www.hardwaresecrets.com/article/266

Jeg har "kun" 2 stk Xeon 5160 CPU'ere i maskinen mere var min pengepung ikke
til.

/Niels




Niels C. Grønlund \(~ (15-12-2007)
Kommentar
Fra : Niels C. Grønlund \(~


Dato : 15-12-07 12:02

Her er et godt udvalg af boards.

http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=10864

Men MSI boardet var det der passede mig bedst.

Vær også opmærksom på det er E-ATX boards.

/Niels



Niels C. Grønlund \(~ (15-12-2007)
Kommentar
Fra : Niels C. Grønlund \(~


Dato : 15-12-07 12:12

Lige den sidste bemærkning...

Du kan IKKE OC på det MSI board jeg anbefaler...

Og inden du ser dig om har maskinen rundet de 30K..

Min blev købt i august/september.

Og har følgende konfig.

1 stk. MSI 5000X Speedster board
2 stk. Xeon 5160 CPU
2 stk. 2 GB FB-DIMM (Trancend)
2 stk. 146 GB 15.000 RPM SAS drives.
1 stk. NVIDIA 8800 Ultra
1 stk. Soundblaster X-FI Elite pro
1 stk. 850W PSU.

/Niels





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste