Strømforsyning med Molex-stik søges !!
Fra : tofran@gmail.com

Dato : 10-12-07 06:29

Hej,

Jeg har et kabelkit til USB til IDE/SATA HDD. Strømforsyningen er
desværre gået til kit'et og leverandøren ser ikke ud til at kunne
skaffe en ny hjem. Er der nogen som har en ide til hvor man kunne
skaffe sådan en dims ??

Det letteste er selvfølgelig at købe en ny. At få den reparareret er
nok lidt for smådyr. Ellers har jeg en midlertidig løsning med at låne
en af Molex-stikkene fra PC'ens strømforsyning, men det er lidt
klodset, da jeg skal åbne op for PC, hvergang jeg skal bruge noget
strøm.

Jeg har dog en gamle PC strømforsyning/blæser, jeg har gemt som jeg
kunne bruge, men jeg er desværre ikke så elektrisk minded. Det er ikke
nok bare at sætte strøm til den, da den også kræver at de 4 polstik
skal kobles på en bestemt måde for at fungere som kontakt og det har
jeg selvfølgelig glemt hvordan det skal gøres og selv kontakten er
forsvundet i mellemtiden. Er der nogen der kan give nogle tips til det
uden at jeg kortslutter den istedet, hvis den kobles forkert på.

Mvh
Tom Frank

Fra : Max

Dato : 10-12-07 14:51

Hej

> Jeg har et kabelkit til USB til IDE/SATA HDD. Strømforsyningen er
> desværre gået til kit'et og leverandøren ser ikke ud til at kunne

Køb et nyt kit, det sidste jeg købte gav jeg 90 kr for.

--
Mvh Max

Fra : sls\(2770\)

Dato : 10-12-07 16:58

<tofran@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis du mener hvordan man kan tænde PSUen, så skal du kortslutte den grønne
ledning med en sort.
http://www.flecom.net/%5BH%5DOCP/faq/powersupply2.jpg

// Sid

Fra : Claus Tersgov

Dato : 10-12-07 20:54

"sls(2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev

> Hvis du mener hvordan man kan tænde PSUen, så skal du kortslutte den
> grønne ledning med en sort.

NEJ NEJ NEJ!!!!!!!!!

Du aner IKKE en dyt om, hvilken psu manden sidder med. *ALDRIG* angive
farven, det er nummeret og benplaceringen, i stikket, der skal angives.

Jeg har adskillige psu liggende, hvor den grønnes bruges til alt andet end
PG og PO.

Claus

Fra : ShutEye

Dato : 10-12-07 21:21

> NEJ NEJ NEJ!!!!!!!!!

Sig mig, har du fået målt dit blodtryk for nyligt?

> Du aner IKKE en dyt om, hvilken psu manden sidder med. *ALDRIG* angive
> farven, det er nummeret og benplaceringen, i stikket, der skal angives.

Enig, men for pokker mand!
Lige meget hvor man (jeg) støder på dig for tiden er du helt oppe og ringe
med det samme.

Fra : Hans

Dato : 10-12-07 22:55

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> angives.
> Jeg har adskillige psu liggende, hvor den grønnes bruges til alt

I såfald overholder de ikke ATX-standarden, hvor ledningsfarverne også er
specificeret.

Hans

Fra : kim ell

Dato : 10-12-07 23:13

det kunne jo også være det var en gammel AT psu han ligger inde med

Fra : Hans

Dato : 10-12-07 23:45

kim ell wrote:
> det kunne jo også være det var en gammel AT psu han ligger inde med

I såfald sidder afbryderen jo på 220 Volt siden.

Hans

Fra : tofran@gmail.com

Dato : 11-12-07 01:35

Du har helt ret, det er en gammel sag med 4 ledninger fra PSU. Den
gang jeg pillede den ud, var det åbenlyst hvordan kontakten var sat
op, men det er også mere end 5 år siden.

/Tom

Fra : tofran@gmail.com

Dato : 11-12-07 01:38

Hej Max

Hvor havde du købt kit'et ??. Jeg købte mit i Aldi. Men de har det
ikke mere, heller ikke deres support afdeling. Jeg har set det på
nettet til omkring 199 og opefter. Det synes jeg godt nok er lidt dyr
for en strømforsyning.

/Tom

Fra : Max

Dato : 11-12-07 10:30

Hej Tom

> Hvor havde du købt kit'et ??. Jeg købte mit i Aldi. Men de har det
> ikke mere, heller ikke deres support afdeling. Jeg har set det på

Jeg fandt det på QXL, ved ikke om kittet kan fåes der mere,
men den her kan fåes der sammen mde en del andre

http://www.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=523622312

--
Mvh Max