Spørgsmål om konfiguration og strømforsyn~
Fra : Peter Bolwig

Dato : 06-12-07 19:29

For en uge siden havde jeg et forslag til en konfiguration af en gamerPC,
som ikke var så heldig. (Det topic som hed "Computer til Crysis og Call of
Duty 4".)
Fik at vide at CPU'en ikke var hurtig nok samt at PSU'en var for lille.
Nu har jeg fundet denne:

Processor Intel Core 2 Duo E6550 / 2.33GHz / FSB1333 / 4MB
Bundkort ASUS P5K socket LGA775
Ram 2048, DDR II SDRAM PC2-5400
Grafik GeForce 8800GT 512MB PCI-E
Harddisk 320GB SataII 7200 RPM 8MB
Netkort 10/100 Onboard Netkort
Lydkort 5.1 Onboard Lydkort
Kabinet Sort/Rød 400W Kabinet med LCD Display og Plexivindu
Software Diverse drivere
Garanti 2 års reklamations ret

Pris med moms 5.790 kr.

Er det ikke rimelige komponenter?
Hvordan sikrer man sig at strømforsyningen er OK? I dette tilfælde er den på
400W og sidder i et Point of View kabinet. Det kan umuligt kun være hvor
mange watt den er på for så ville de alle være rigeligt store. Der er ingen
stationær der bruger 400W. Hvis det vær tilfældet behøvede man ikke
yderligere opvarmning i stuen.

Hilsen Peter Bolwig

Fra : Peter Bolwig

Dato : 06-12-07 21:51

Undskyld - opdaterede oplysninger:
Når jeg går dybere ind på ITstores hjemmeside, som er dem der leverer
maskinen, står der at det er et Abit FP-IN9 SLI NVIDIA® nForce® 650i SLITM
bundkort og at grafikkortet er BFG GeForce 8800GT OC2 PCI-E 512MB GDDR3.
Desuden at strømforsyningen kun er på 350W

Peter Bolwig

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-12-07 08:34

Peter Bolwig wrote:

> Desuden at strømforsyningen kun er på 350W

Den er nok for lille. Men igen, det handler ikke så meget om samlet
effekt men om strøm.

Som nævnt i tråden "400 W strømforsyning og 8800 GT grafikkort" er
PSU'ens effekt ikke alt.

Du skal dog nok overveje en NorthQ NQ-4775-500.

Jesper Poulsen