Er der sata stik inde i Aldis eksterne har~
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 03-12-07 09:01

Jeg har en stationær hvor pc'en hvor den indbyggede sata-harddisk er stået
af. Jeg lurede nu på at købe Aldis eksterne harddisk og pille selve
harddisken ud og sætte den i min PC, men jeg er i tvivl om den eksterne
harddisk indeni er af sata-udgaven. De skriver jo noget om eSATA
tilslutning, så det lyder jo lovende, men kan nogen fortælle mig om jeg uden
(større) problemer kan forvente at selve hardisken har sata-stik og det ikke
blot en slags omkobler mellem harddisk og ekstern boks.

Lars

*****************
Ekstern 500 GB Harddisk I Aluminiumskabinet - MEDION MD 90084
a.. Universelt lagermedie til Notebooks og PCer
b.. eSATA tilslutning: maks. data overførsel 1.200 Mbit/s
c.. Kvalitets-Aluminiumskabinet
d.. 500 GB harddiskkapacitet
e.. Hurtig dataoverførsel via USB 2.0 interface (kompatibel med USB 1.1)
f.. 8 MB Cache
g.. 7.200 rpm
h.. Plug & Play
i.. Inklusiv: USB Kabel, Strømforsyning, Fod
j.. Systemkrav: (Windows XP, Vista)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-12-07 09:32

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev

> [...]
> harddisken ud og sætte den i min PC, men jeg er i tvivl om den eksterne
> harddisk indeni er af sata-udgaven. De skriver jo noget om eSATA

Det er en normal sata disk.

Claus

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 03-12-07 11:22

> Det er en normal sata disk.

Tak for svaret Claus

Fra : Henning

Dato : 03-12-07 16:23

On Mon, 3 Dec 2007 09:01:28 +0100, "Lars Thomsen Nielsen"
<lars@EraseThisflexcom.dk> wrote:

>Jeg har en stationær hvor pc'en hvor den indbyggede sata-harddisk er stået
>af. Jeg lurede nu på at købe Aldis eksterne harddisk og pille selve
>harddisken ud og sætte den i min PC, men jeg er i tvivl om den eksterne

Øh, hvorfor? Hvorfor ikke bare købe en løs disk - det må da alt andet
lige være både billigere og nemmere? Det kan ses hvis du åbner det
eksterne kabinet, og garantien bortfalder.

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 03-12-07 21:22

> Øh, hvorfor? Hvorfor ikke bare købe en løs disk - det må da alt andet
> lige være både billigere og nemmere? Det kan ses hvis du åbner det
> eksterne kabinet, og garantien bortfalder.

De er nu ganske billige Aldi's udgaver. Desuden ville jeg få en ekstern boks
til en gammel mindre harddisk jeg har. Men nu har jeg købt en Hitachi 400 Gb
HD til 625 kr hos Shg, da Aldi's harddiske var udsolgt

Lars