Computer til Crysis og Call of Duty 4
Fra : Peter Bolwig

Dato : 01-12-07 20:50

Står for at købe ny PC.

Kan nedenstående bruges til ovennævnte spil og er det en fornuftig pris
eller skal jeg vælge noget andet? Måske lidt dyrere?

Venlig hilsen Asger Bolwig

Processor Intel Core 2 Duo E4500 / 2.2GHz / FSB800 / 2MB
Bundkort Jetway 775 Intel Chipset 1066FSB
Ram 2048, DDR II SDRAM PC2-5400
Grafik 512MB Nvidia GeForce 8800GT PCI-E DDR III tv-out
Harddisk 500GB Silent motor S-ATAII 16MB cache
Netkort 10/100/1000 Ethernet
Lydkort 7.1 digital onboard
Backup 20x DVD brænder + - Dual Layer SATA
Kabinet 400W Low noise sort/sølv USB2.0 højt.+Mic. i front
Software Alle drivere til medfølgende hardware + antivirus
Garanti 2 års reklamationsret i følge Dansk lovgivning

Pris med moms 4.866 kr. hos Computerland (Er de ordentlige?)

Fra : SKOVTROLD

Dato : 01-12-07 21:42

Hej
nej den er ikke ok
1. cpu ikke til meget
2.psu 400w er lige lidt nok
resten er ok
du skal op i c2 6600 eller c2 6750

Fra : Peter Bolwig

Dato : 01-12-07 23:02

Mange tak for svaret. Den slags kan være guld værd.
For ikke så mange år siden var jeg selv meget godt med med hensyn til
kendskab til specifikationer men kan ikke følge med længere. Det var nu også
noget nemmere dengang man bare skulle tage hensyn til om det skulle være AMD
eller Intel og derefter hastigheden. Udbudet af ram var også noget nemmere
at overskue.
Tak igen.

Asger

Fra : Hans

Dato : 01-12-07 23:36

> nej den er ikke ok
> 1. cpu ikke til meget

A'hva? 1 fysisk CPU er rigeligt og der er 2 kerner/CPU'er i denne:

Man kan altid diskutere om 2,2GHz er nok, men eftersom der cirka skal
dobbelt ydelse til bare for at man kan mærke det (dvs. 4,4GHz), så vil jeg
mene den er okay. Det er sikkert den billigste per GHz gætter jeg på. Til de
tunge spil som Crysis er det væsentligt bedre at have et godt grafikkort og
dér er 8800GT det bedste bud til prisen.

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-12-07 00:10

"Hans" <notavail@gmail.rem.invalid> skrev i en meddelelse

> A'hva? 1 fysisk CPU er rigeligt og der er 2 kerner/CPU'er i denne:

Bemærk punktummet. Jeg tror du skal læse det som Punkt 1

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-12-07 00:32

SKOVTROLD wrote:

> 2.psu 400w er lige lidt nok

Det er ikke effekten der er relevant. Sært at folk ikke har fattet det
endnu...

Jesper Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 01:11

"SKOVTROLD" <postmaster@m-merrild.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> nej den er ikke ok
> 1. cpu ikke til meget
> 2.psu 400w er lige lidt nok
> resten er ok
> du skal op i c2 6600 eller c2 6750

Jeg har 8800GT og E6400 og 3gb ram (4 gb men Windows kan kun se 3) og jeg
har ikke prøvet noget spil, inkl. de to nævnte, hvor jeg ikke har kunnet
køre på absolut bedste grafik options i alle spil i min skærms native
opløsning 1440x900 + denne strøm,forsyning
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=217541 .

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 01:14

"Lasse" <lasse> skrev i en meddelelse

> [...]
> køre på absolut bedste grafik options i alle spil i min skærms native
> opløsning 1440x900 + denne strøm,forsyning

Glemte lige at sige at der er tale om pc6400 ram/800mhz og E6400 er Core2Duo
2133mhz eller ca sådan noget. Kan ikke huske det nøjagtige tal!

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 01:23

Desuden er Crysis et rigtig dårligt spil der er "over-hyped"! Man bliver
træt af den i længden, når dine fjener kan gemme sig bag et palmeblad så de
ikke dør når du rammer dem. Der er så mange dårlige ting i det spil, at jeg
ikke gad spille den i mere end 45 min. Derimod Call Of Duty 4 er det FEDESTE
spil jeg nogensinde har prøvet. Du kan skyde fjener gennem "bløde
materialert" og den styrer for vildt. Især når man fx skal styre kanonerne
på et fly og skyde ned på jorden osv. Årets, måske det bedste spil
nogensinde. (Bare min mening efter en flaske sprut og vennerne er gået hjem
en lørdag nat

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-12-07 01:47

> Årets, måske det bedste spil nogensinde. (Bare min mening efter en flaske
> sprut og vennerne er gået hjem en lørdag nat

Tja, det sidste kan jeg vel godt nikke genkendende til

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 14:04

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Lasse" <lasse> skrev i en meddelelse
>
> Tja, det sidste kan jeg vel godt nikke genkendende til

Men payback is a bitch når man nu sider og er syg hele næste dag. I'm
getting to old for this sh!t

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-12-07 14:24

> Men payback is a bitch når man nu sider og er syg hele næste dag. I'm
> getting to old for this sh!t

Det kan såmænd være jeg er ældre end dig Så kører man den jo bare hjem
på rutinen i stedet

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 15:20

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Lasse" <lasse> skrev i en meddelelse
>
> Det kan såmænd være jeg er ældre end dig Så kører man den jo bare hjem
> på rutinen i stedet

Hehe ja jeg er "kun" 34, men hold da ferie, hvor er der forskel fra den gang
man var 18 år

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-12-07 15:24

> Hehe ja jeg er "kun" 34, men hold da ferie, hvor er der forskel fra den
> gang man var 18 år

Jep Man kan ikke engang bruge den med at øvelse gør mester...

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-07 15:29

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Lasse" <lasse> skrev i en meddelelse
>
> Jep Man kan ikke engang bruge den med at øvelse gør mester...
Hehe jo måske var det derfor man kunne klare flere dage i træk den gang

Fra : Per Nielsen

Dato : 02-12-07 15:42

"Lasse" <lasse> skrev i en meddelelse
> Hehe jo måske var det derfor man kunne klare flere dage i træk den gang

Eller en hel uge sydpå...

Fra : JayPizz

Dato : 02-12-07 00:57

> Bundkort Jetway 775 Intel Chipset 1066FSB

Jeg vil aldrig investerer i Jetway igen.
Jeg havde deres ATI X1950pro i et par dage, og returnerede det hurtigst
muligt, for godt nok var kortet billigt og performede da også ligesom
andre X1950pro kort, men de havde sparet fan throttle control væk, så
den 60mm blæser der sad på kørte for fuld skrue konstant.
For mig er sådan noget en standard ting der bare er på grafikkort, og
for mig at se har det været standard de sidste mange år.
Så jeg tør ikke købe deres produkter mere, af frygt for at elementære
ting man forventer skal være til stede på et stykke hardware, er sparet væk.

Fra : rasmus.fristrup@gmai~

Dato : 21-12-07 16:05

den der kan du skam rolig bruge til og spille på :) ingen problemer
med den :)