400 W strømforsyning og 8800 GT grafikkort
Fra : rlauritsen

Dato : 30-11-07 17:20

Kan et 8800 GT køre på min 400 W PSU, når det andet udstyr er:

AMDx2 4000 (mener det er 65 W)
2x1 gb ram
2-3 diske og en dvd brænder.

Jeg har nu et 7800GT. Der er ingen problemer. Bruger 8800gt mere strøm ?

Fra : ShutEye

Dato : 30-11-07 17:48

> [...]
> 2x1 gb ram
> 2-3 diske og en dvd brænder.
>
> Jeg har nu et 7800GT. Der er ingen problemer. Bruger 8800gt mere strøm ?

Du bliver nødt til at undersøge hvor meget strøm (A) der er på de enkelte
rails i strømforsyningen.
Plejer at stå på siden af den.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 03-12-07 22:17

rlauritsen skrev:
> [...]
> 2x1 gb ram
> 2-3 diske og en dvd brænder.
>
> Jeg har nu et 7800GT. Der er ingen problemer. Bruger 8800gt mere strøm ?

Nu er det ikke så meget hvor mange Watt din PSU er på, men mere hvor
mange Ampere den kan levere på de forskellige rails. Jeg snakkede med
en, der ikke kunne få liv i en maskine med en 400w PSU, og han skiftede
den så med en god 350w, og så kørte den upåklageligt.

Jesper

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-12-07 12:15

Jesper Jacobsen wrote:

> [...]
> en, der ikke kunne få liv i en maskine med en 400w PSU, og han
> skiftede den så med en god 350w, og så kørte den upåklageligt.

nu er der jo så sjovt nok en sammenhæng mellem Watt og Ampere :: Watt = Volt
x Ampere

Rasmus
Rasmus M. Jensen supports
the Danish Christmas Seal www.e-julemaerket.dk

Fra : ShutEye

Dato : 06-12-07 17:29

> nu er der jo så sjovt nok en sammenhæng mellem Watt og Ampere :: Watt =
> Volt x Ampere

Tak for fysiklektionen, men de siger STADIG ikke noget om HVOR man kan
trække de 400W fra.
Det nytter jo ikke noget hvis der på 12V kun er 12A hvis grafikkortet skal
bruge 20A, vel?
Det er ikke sådan at man kan trække alle 400W på et udtag.
Så OP: Læs tallene på siden af din PSU og blive klogere på sagen (eller
oplys dem her)