Lyden "hakker" under afspilning
Fra : Mads Pedersen

Dato : 25-11-07 13:06

Hej NG

Jeg har et problem med en ca. et år gammel Acer Aspire. Lyden "hakker" helt
vildt, uanset om det er wave- eller MP3-filer (også "systemlyde") og uanset
hvilken player jeg bruger.

Ifølge joblisten kører processoren langt fra på fuld kraft.

Problemet opstod pludseligt og uden at jeg havde installeret nogle
programmer eller andet. Jeg har prøvet at scanne harddisken (inkl. for
beskadigede sektorer), men det har intet hjulpet.

Nogle der har nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre (og helst inden
computeren bliver brugt som kasteobjekt...)

--
Mvh Mads
----

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 25-11-07 14:46

Mads Pedersen skrev:
> [...]
>
> Nogle der har nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre (og helst inden
> computeren bliver brugt som kasteobjekt...)

Du skriver ikke meget om maskinen. Hvilken processor, hvor meget RAM,
Hvilket grafikkort, hvilket OS, o.s.v. Det er lettere at hjælpe hvis man
får nogen, eller alle af de oplysninger.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Mads Pedersen

Dato : 25-11-07 21:22

"Rasmus Bertelsen" <rasbert@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Du skriver ikke meget om maskinen. Hvilken processor, hvor meget RAM,
> Hvilket grafikkort, hvilket OS, o.s.v. Det er lettere at hjælpe hvis man
> får nogen, eller alle af de oplysninger.

Kan det passe, at grafikkortet hedder "Mobile Intel 945GM Express Chipset
Family"?. Derudover er det Win XP Home Edition, Intel
Celeron 1,46 gigahertz og 0,99 gb RAM.

--
Mvh Mads
----

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 25-11-07 22:30

Mads Pedersen skrev:
> [...]
>
> Kan det passe, at grafikkortet hedder "Mobile Intel 945GM Express Chipset
> Family"?. Derudover er det Win XP Home Edition, Intel

Ja. Det lyder meget rigtigt.

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-11-07 16:00

Er der mulighed for reinstallation af lyddrivere?

Fra : Mads Pedersen

Dato : 27-11-07 19:25

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der mulighed for reinstallation af lyddrivere?

Ved simpelthen at fjerne dem inde i "enhedshåndtering" og så lade Windows
finde den igen selv?

Hilsen Mads

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-11-07 19:38

"Mads Pedersen" <nyhedsgruppen@sletdette.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ved simpelthen at fjerne dem inde i "enhedshåndtering" og så lade Windows
> finde den igen selv?

Ja, hvis det er sådan du før har installeret lyddriverne. Fulgte der en
driver-CD med, eller kan du evt finde driverne på hjemmesiden?

Fra : Mads Pedersen

Dato : 27-11-07 21:28

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis det er sådan du før har installeret lyddriverne. Fulgte der en
> driver-CD med, eller kan du evt finde driverne på hjemmesiden?

Hmmm... mindes at der fulgte en CD med. Må nok hellere tage hjem og kigge i
gemmerne inden jeg begynder at eksperimentere

Hilsen Mads

Fra : JayPizz

Dato : 28-11-07 00:12

> Hmmm... mindes at der fulgte en CD med. Må nok hellere tage hjem og kigge i
> gemmerne inden jeg begynder at eksperimentere

Ellers kan du læse dig til hvad lydkort det er i brugsforvirringen, og
så gå på nettet og hente de nye drivere.

Ellers prøv at downloade drivere til Realtek AC97, det er mig bekendt et
af de mest populære integrated lydkort, så der er stor chance for det er
sådan et. I værste fald vil installeren komme op i begyndelse af
installationen og brokke sig over der ikke er noget hardware til de
drivere, hvis det nu er et andet lydkort du har i maskinen.

Fra : Mads Pedersen

Dato : 28-11-07 21:19

Jeg fandt driverne på Acers hjemmeside, men det hjalp desværre ikke noget at
fjerne og geninstallere dem :-/
Computeren er nu helt generelt begyndt at té sig mærkeligt, så der er jo nok
desværre ingen vej uden om at indlevere den til forhandleren og få den
fikset (vel vidende, at det nok vil tage måneder før jeg ser den igen :-/)

Hilsen Mads

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-11-07 21:49

> [...]
> fikset (vel vidende, at det nok vil tage måneder før jeg ser den igen :-/)

Følger der ikke nogle Recovery CD-er med, så du kan prøve med en
reinstallation af Windows først (backup først!)? Løser det heller ikke
problemet, er det tilbage med den.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 28-11-07 23:47

Mads Pedersen wrote:

> Computeren er nu helt generelt begyndt at té sig mærkeligt, så der er jo nok

Prøv at starte den op på en Linux Live-CD. Hvis alt virker som det skal,
så fejler maskinen ikke noget.

Jesper Poulsen