memorykort
Fra : Jørgen

Dato : 21-11-07 21:35

Jeg har købt en ekstra GB (600 kr).
Jeg kan ikke se nummereringen på stiksoklerne, men jeg antager, at den
eksisterende på 512 MB sad i nr 0.
Når jeg sætter den ny på 1 GB i slot no 1, hører jeg en hyletone, og den vil
ikke starte. Det samme sker, hvis jeg sdætter den nye i slot no 2. Der er 3
slots

Så flytter jeg Den nye på 1 GB over i no 0, og maskinen kører. I joblisten
ser jeg, at jeg nu har 1048 MB. Hvis jeg sætter den gamle på 512 MB i slot
no 1 eller no 2, får jeg samme resultat: Fysisk RAM overstiger ikke 1048.

Hvorfor får jeg ikke den halve giga med fra det gamle kort?

Mvh
Jørgen

Fra : Jens G

Dato : 21-11-07 21:52

On Wed, 21 Nov 2007 21:34:32 +0100, "Jørgen" <laybourn@c.dk> wrote:

> [...]
>no 1 eller no 2, får jeg samme resultat: Fysisk RAM overstiger ikke 1048.
>
>Hvorfor får jeg ikke den halve giga med fra det gamle kort?

Den kombination virker måske ikke?
Er der ikke en tabel over kombinationsmuligheder i manualen?

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Jørgen

Dato : 22-11-07 00:01

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Den kombination virker måske ikke?
> Er der ikke en tabel over kombinationsmuligheder i manualen?

> [...]

******

Nej. "manualen" fylder få linier. Den siger, jeg skal slukke maskinen,
"jorde" hænderne og sørge for at låse clipsene i siden.

Mener du, at ikke alle kort kan arbejde sammen? Så er de

Fra : Mads

Dato : 22-11-07 00:25

On Thu, 22 Nov 2007 00:00:37 +0100, "Jørgen" <laybourn@c.dk> wrote:

>Mener du, at ikke alle kort kan arbejde sammen? Så er det da en jungle at
>"bare lige" sætte et ekstra kort i.
>
>VH Jørgen

Ja, det er en jungle. Der er mange forskellige hastigheder RAM
og der er RAM med og uden EEC. Der er også enkeltsidet og
dobbeltsidet RAM. Alt sammen noget der helst skal passe
sammen. Selv RAM med samme specs kan ikke altid sammen
hvis det er forskellige mærker.

mvh Mads

Fra : Jørgen

Dato : 22-11-07 07:47

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dobbeltsidet RAM. Alt sammen noget der helst skal passe
> sammen. Selv RAM med samme specs kan ikke altid sammen

Nå. Så må jeg forlige mig med mine 1000 MB Det er sikkert også nok.
Tak.